Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A7 |
Conèixer i valorar els canvis associats a les diferents etapes del cicle vital i la seva repercussió en la salut, identificant les modificacions estructurals, funcionals, psicològiques de formes de vida. |
| A22 |
Expressar i gestionar les pròpies emocions, les del pacient, famílies i membres de l'equip. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprender a aprender |
| B3 |
Aplicar pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando dotes de innovación |
| B5 |
Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A7 |
Identificar i analitzar els processos psicosocials bàsics
Explicar els diferents processos i condicionants evolutius
Conèixer les diferents teories del desenvolupament i evolució humana
| | A22 |
Conèixer las pròpies reaccions emocionals
Prendre consciència de la importància de la gestió de les emocions
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
| | B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Unitat temàtica I:
Introducció i conceptes generals.
|
1.La psicología com estudi de la conducta humana. Què és una conducta?.
2.Models psicològics de la conducta humana.
3.Perspectiva holística de la persona |
Unitat temàticaII:
Processos i condicionants evolutius |
1.Dimensió psicobiològica: bases biològiques de la conducta.Herència filogenètica. Herència ontogenètica. El binomi herència-aprenentatge.
2.Condicionants evolutius: Maduració i adquisicions bàsiques; període d’empremta i afecció.
3.Desenvolupament emocional.
4.Desenvolupament intel•lectual.
5.Desenvolupament psicosocial
|
Unitat temàtica III:
Processos psicosocials bàsics
|
1.Dimensió intel•lectual: sensopercepció, aprenentatge i memòria, pensament , intel•ligència i llenguatge. Processos de comunicació.
2.Dimensió emocional: motivació, emoció, conflicte, afrontament i adaptació al canvi
3.Dimensió social: factors socioculturals.
|
Unitat temàtica IV:
Perspectiva holística del cicle vital.
|
1.Infància.
2.Adolescència.
3.Edat adulta.
4.Vellesa.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
2 |
4 |
Sesión magistral |
|
28 |
56 |
84 |
Seminarios |
|
32 |
27 |
59 |
Atención personalizada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l’assignatura de forma interactiva i participativa introduint elements d’analisis reflexió. |
Seminarios |
Formulació, anàlisi, debat i resolució,d'un tema monogràfic desplegat amb suport audiovisual a l’aula i relacionat amb el temari. |
descripción |
L'atenció personalitzada es planteja de forma voluntària, es a dir, a demanda de l'alumne i sempre relativa a dificultats en el seguiment de l'assignatura. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Sesión magistral |
|
Prova objectiva tipus test de tota la teoria al final el quadrimestre |
70% sobre 10 |
Seminarios |
|
Memòria de caràcter obligatori sobre el monogràfic plantejat al seminari,L'extensió serà d'aproximadament 5 cares de Din4. S'ha de presentar 15 dkias abans de l'examen teòric. |
30% sobre 10 |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Prova objectiva tipus test de tota la teoria al final el quadrimestre.El nombre d'items aproximadament serà de 50 i 3 opcions de resposta. |
70% sobre 10 |
Otros |
|
Es tindrà en compte la'assistència i intervencions a classe a l'hora d'arrodonir la nota si cal. |
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'avaluació en segona convocatòria serà segons el model de "prova objectiva de preguntes curtes" El nombre d'aquestes serà de 10 i cadascuna puntuarà 1 sobre 10. El resultat es ponderitzarà al 70% i es conservarà el valor aconseguit a la memòria. |
Básica |
|
Bàsica |
Tazón P, Aseguinolaza L, García-Campayo J., Ciencias psicosociales., Masson., 2004 Barcelona.
Stassen K, Thomson R., Psicología del desarrollo: Infancia y adolescencia., Medica Panamericana., 2004 Madrid.
Myers DG., Psicología., Medica Panamericana., 2005 Madrid
Puente, A., Manual de Psicología Básica. Panamericana. Madrid. 1993
Fierro, A., Manual de Psicología de la personalidad. Paidos. BCN.1996
Perez, V., Procesos psicológicos básicos. Pearson Madrid. 2005
Nelly, J,A., Entrenamiento de las habilidades sociales. Desclée de Brouwer. Bilbao 1998 |
|
Complementària |
Latorre JM,., Ciencias psicosociales aplicadas I., Síntesis., 1995 Madrid.
López F, Desarrollo afectivo y social, Pirámide, 2003 Madrid
Lange S, El libro de las emociones, EDAF, 2004 Madrid.
Aguado L, Emoción, afecto y motivación, Alianza, 2005 Madrid
Lluch M. T,, Enfermería psicosocial y de salud mental: marco conceptual y metodológico., Universidad de Barcelona., 2005 Barcelona.
Goleman D, Inteligencia social, Kairós, 2006 Barcelona
Gil J., Psicología de la Salud., Pirámide., 2004 Madrid. Nieto J, Abad M A, Esteban M, Tejerina M., Psicología para Ciencias de la Salud: estudio del comportamiento humano ante la enfermedad., McGraw-Hill., 2004 Madrid.
Penzo W., Psicologia per a les Ciències de la Salut, Universitat de Barcelona, 1999 Barcelona
Olivares J, Méndez FX, Técnicas de modificación de la conducta, Biblioteca nueva, 2005 Madrid
Shives L.R. Enfermería psiquiátrica y de salud mental: conceptos básicos. McGraw-Hill, 2005 Madrid. |
http://wwwpsiquitria.com, http://wwwcop.es, http://wwwpsicologia-online.com, http://wwwrems.com, http://wwwpsicocentro.com , http://psicovirtual.com | |
Complementária |
|
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
BIOLOGÍA Y MICROBIOLOGÍA/18204004 | ENFERMERÍA BÁSICA EN EL CICLO VITAL/18204101 | ESTRUCTURA Y FUNCIÓN DEL CUERPO HUMANO/18204001 | ÉTICA DEL CUIDAR Y BASES CONCEPTUALES DE LA ENFERMERÍA/18204009 |
|
|
Otros comentarios |
Saber llegir i escriure correctament, tant se val en català o en castellà.
Desplegar un minim de vocabulari que es correspongui a l'exigència dels estudis universitaris, i fer-lo servir de manera comprensible. Mostrar els trets minims de bona educació que demana la convivència i fer-se càrreg tant dels encerts com dels errors. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|