Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Conèixer, dirigir i aplicar els principis que sustenten les cures integrades d'infermeria per a treballar d'una manera holística, reconeixent la singularitat i la diversitat multicultural. |
| A3 |
Educar, facilitar, donar suport i animar la salut, el benestar i el confort, promovent la participació del pacient, família i comunitat en el seu procés de salut - malaltia. |
| A19 |
Coneixement rellevant per a aplicar les cures infermers, proporcionant i garantint benestar, qualitat, i la seguretat a l'individu, família i comunitat. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B7 |
Sensibilización en temas medioambientales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Identificar els components ambientals en relació a la salut.
Conèixer la història natural del procés salut-malaltia i la seva relació amb els nivells de prevenció.
| | A3 |
Conèixer els fonaments de l'educació per a la salut com instrument per a capacitar a les persones, família i comunitat per a gestionar la seva pròpia salut
Conèixer els programes d'educació- promoció i prevenció al llarg del cicle vital
Adquirir habilitats per a desenvolupar programes d'educació per a la salut en diferents àmbits d'actuació
| | A19 |
Conèixer i analitzar els determinants de la salut
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B7 |
Conèixer el concepte de desenvolupament sostenible
Conèixer les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
Identificar els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Unitat Temàtica I:
Els Determinats de la Salut |
Determinants ambientals.
Determinants socioculturals i estils de vida.
El sistema sanitari com a determinant de la salut. |
Unitat Temàtica II:
El procés d'enmalaltir |
Història natural de la malaltia.
Concepte de prevenció.
Nivells de prevenció. |
Unitat Temàtica III:
La salut pública |
Concepte i evolució de la Salut Pública.
La SP com a element bàsic de millora de la salut de la població. |
Unitat Temàtica IV:
La intervenció infermera i l'Educació per a la Salut |
Identificació del nivell de salut de la població.
L'educació per a la salut com a instrument de promoció i foment de la salut.
Metodologia d'intervenció en EpS. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
4 |
6 |
Sesión magistral |
|
15 |
30 |
45 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprendizaje basado en problemas |
|
12 |
40 |
52 |
Seminarios |
|
6 |
30 |
36 |
Atención personalizada |
|
6 |
6 |
12 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
S'explica l'organització i el programa de l'assignatura. |
Sesión magistral |
S'expliquen els elements teòrics que figuren en els continguts de l'assignatura. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprendizaje basado en problemas |
Estudi de casos en diferents escenaris segons els objectius del tema relacionat amb les unitats temàtiques i amb dades adicionals a demanda de l'alumne. |
Seminarios |
Seminaris interactius per l'estudi i aplicació de les diferents tècniques d'educació per a la salut. |
descripción |
Es dona a l'alumne suport guia i assessorament (individual i al grup) en el seu treball a l'aula, als seminaris i en el procés de l'ABP. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Sesión magistral |
|
S'avaluaran els continguts teòrics de l'assignatura mitjançant una prova objectiva tipus test. |
30% |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprendizaje basado en problemas |
|
S'avaluarà l'estudi de casos en els diferents escenaris segóns els objectius formulats. |
40% |
Seminarios |
|
S'avaluarà el procés de coneixement i aprofundiment dels programes de salut i les diferents metodologies d'educació per a la salut. |
30% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Básica |
Araceli Garcia Suso; Manuel Vera Cortés; Antonia Campo Osaba, Enfermería Comunitària. Bases Teóricas, Ediciones DAE (Grupo Paradigma), 2001
A. Sánchez Moreno, V. Aparicio Ramón, C. Germán Bes, L. Mazarrasa Alvear, A. Merelles Tormo, A. Sanc, Enfermería Comunitaria I. Concepto de Salud y factores que la condicionan, McGraw-Hill/Interamericana, 2000
A. Sánchez Moreno, V. Aparicio Ramón, C. Germán Bes, L. Mazarrasa Alvear, A. Merelles Tormo, A. Sánc, Enfermería Comunitaria 3. Actuación en enfermería comunitaria. Sistemas y programas de salud, McGraw-Hill/interamericana, 2000
Inmaculada Úbeda Bonet, Carmen Caja López, Montserrat Roca Roger, Instrumentos para la práctica profesional de la enfermera comunitaria, Monsa Prayma, 2005
Carmen Caja López, Enfermería Comunitaria III, MASSON, 2003
Helena E. Restrepo, Hernán Málaga, Promoción de la Salud. Cómo construir vida saludable, Panamericana, 2001
Jennie Naidoo, Jane Wills, Health Promotion. Foundations for practice, Baillière Tindall, 1994
Keith Tones, Sylvia Tilford, Health Education. Effectiveness, efficiency and equity, Chapman & Hall, 1995
A. Martín Zurro y J. Cano Pérez , editrs., Atención Primaria. Conceptos, organización y práctica clínica, Elsevier, 2003
|
|
Complementária |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|