DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) INTERNATIONAL NURSING Codi 18204205
Ensenyament
Grau d'Infermeria (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Infermeria
Coordinador/a
ABELLO RILEY, ELENA
Adreça electrònica elena.abello@urv.cat
Professors/es
ABELLO RILEY, ELENA
Web
Descripció general i informació rellevant To introduce the student in the concept of nursing in other countries reinforcing their general English communication skills and learning specific nursing vocabulary.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A11 Utilitzar el judici clínic en el procés de cuidar i desenvolupar plans de cures per a arribar a els estàndards de qualitat i la pràctica basada en l'evidència.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A11 To develop his/her understanding of the influence of historical, philosophical, ethical, economic, political and professional factors on their own and others professional cultures.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 To apreciate the intercultural aspect of the nursing profession in the XXI century and the need to adapt to it.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors

Continguts
Tema Subtema
Intoduction to International Nursing. English as the common language within the European Union.
Module 1. Health related vocabulary. The hospital. Health professionals. Vital signs. Signs and symptoms. Hygiene. Medication. Nutrition. Accidents and emergencies. Caring for the elderly.
Module 2. Nursing procedures. Percutaneous venipuncture.
Wound dressing.
Insertion of nasogastric tube.
Female and male catheterization.
Module 3. Care plans. Nursing theorists and models. Virginia Henderson and Jean Watson.
Module 4. Nursing research and mobility. Research and abstracts.
European Nursing Module Network: host student's vs guest student.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A11
C1
2 2 4
Sessió Magistral
A11
B3
C1
10 0 10
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A11
B3
C1
4 25 29
Presentacions / exposicions
B3
C1
2 20 22
Atenció personalitzada
A11
B3
C1
5 5 10
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Assessment of the student's proficiency in English. Introduction to the course, the assignments and the assessment. Setting of working groups.
Sessió Magistral Health related vocabulary.
Basic concepts.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Grammar exercises. Reading and comprehension of English articles related to health, culture and society.
Listening comprehension of an English film or series related to nursing. Assessment of a patient using a care model.
Presentacions / exposicions Oral presentation of a research paper in English.

Atenció personalitzada
Descripció
Personalized attention to help and guide the student to achieve the objectives.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A11
B3
C1
Class attendance.
Basic English grammar exercises.
Health related vocabulary exercises.
Participation in classroom's activities (scrabble, role play, show and tell).
Presentation of film and/or article abstract.
Provide a care plan.

70%
Presentacions / exposicions
B3
C1
Oral presentation of a research paper in English 30%
Altres  

.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Classroom attendance and active participation is necessary to be able to achieve a good oral and written technical English level.

Only the students who attend 80% of the classes will be evaluated.


Fonts d'informació

Bàsica Parkinson J., A manual of English for the Overseas Doctor., Churchill Livingston, Edinghburgh 1985
Citores, R. & Pellegrinelli, M., Healthy English, Elsevier Masson, Barcelona 2009
Grice, T., Oxford English for careers: Nursing, Oxford University Press., Oxford 2007
, Transcultural Nursing Society: http://www.tcns.org, ,
, European Nursing Module Network: http://www.leeds.ac.uk/europeannursing/, ,
Fitzpatrick, J & Whall, A. L., Conceptual Models of Nursing: analisis and application., Prentice-Hall International Limited, Londres 1989
Grice, T & Greenan, J, Oxford English for careers : Nursing 2, Oxford University Press, Oxford 2008
Ribes, R& Ross, P. R., Inglés Médico, Medica Panamericana, Madrid 2010
, NHS Choice. http://www.nhs.uk/News/Pages/Newsindex.aspx, ,

Complementària Ochoa, I & López Socasou, F, From lost to the river-De perdidos al rio., Temas de hoy., Madrid 2000
Ochoa, I. & López Socasau, F., Speaking in Silver- Hablando en plata., Temas de hoy., Madrid 2003
Rowan, J. , New English Grammar for Bachillerato, Burlington Books, London 2005
Oxenden, C. & Lathan-Koenig, C., New English File: Intermediate Student's book, Oxford University Press., Oxford 2006

Recomanacions


 
Altres comentaris
Basic knowledge of English is needed to attend and participate in class.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent