Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer, dirigir i aplicar els principis que sustenten les cures integrades d'infermeria per a treballar d'una manera holística, reconeixent la singularitat i la diversitat multicultural. |
| A4 |
Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió. |
| A9 |
Respondre a les necessitats del pacient, famílies i comunitat, planificant, executant i avaluant les cures d'infermeria. |
| A11 |
Utilitzar el judici clínic en el procés de cuidar i desenvolupar plans de cures per a arribar a els estàndards de qualitat i la pràctica basada en l'evidència. |
| A19 |
Coneixement rellevant per a aplicar les cures infermers, proporcionant i garantint benestar, qualitat, i la seguretat a l'individu, família i comunitat. |
| A21 |
Comunicar-se de forma efectiva amb pacients, família, comunitat i amb l'equip interdisciplinari. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Aprofundir en l’atenció integral dels infants i adolescents tenint en compte el gènere, cultura, procedència geogràfica, classe social, edat
| | A4 |
Aprofundir en el paper de la infermeria en l'atenció als infants i adolescents en situacions especials de risc personal, familiar o social
| | A9 |
Reconèixer la família com una unitat d'atenció, tenint en compte les relacions que s'estableixen entre els seus membres
Aprofundir en el concepte d'atenció hospitalària en l'etapa de la infància i adolescència
| | A11 |
Identificar els canvis que es produeixen en el nen i la seva família a causa de la malaltia i l'hospitalització, i la seva repercussió en la dinàmica familiar
Aprofundir en l'atenció als nens / nenes i adolescents en situacions especials de risc personal, familiar o social
| | A19 |
Aprofundir en el paper familiar en l'atenció hospitalària als infants i adolescents
| | A21 |
Aprofundir en el paper de la infermeria en l'atenció hospitalària als infants i adolescents
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
EIX 1: Desenvolupament personal, relacional, ètic social i cultural |
Desenvolupar la capacitat per assolir rols i compromís en l’aprenentatge, la socialització i la capacitat per treballar en equip de manera tolerant.
Fomentar el respecte per les institucions en els serveis de cures pediàtriques. |
EIX 2: Desenvolupament d’un coneixement científic i del pensament crític |
Explorar quin es el rol de la infermera en l'àmbit pediàtric.
Transmetre informació, protecció de la intimitat, autonomia al món dels nens, els drets dels infants, cultura, creences i valors...
Desenvolupament del compromís ètic, sensibilitat, escolta i empatia.
Quines són les polítiques i procediments que el centre estableix per protegir als nens i adolescents per a la continuïtat dels cuidatges.
Els programes de salut i les activitats d’educació sanitària. Les guies de pràctica clínica:Els plans de cures d'infermeria als nens i adolescents hospitalitzats. |
Eix 3: Desenvolupament d’un cuidar integral a l’ésser humà |
Habilitats per garantir entorns de seguretat i confort eviten el dolor i el patiment dels nens i les famílies.
Reflexió-acció a la pràctica clínica envers a les activitats de cuidatges al nen, al adolescent i les seves famílies.
Integració dels aspectes ètics a la pràctica assistencial a la comunitat i a les unitats pediàtriques hospitalàries. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
1 |
2 |
3 |
Pràctiques clíniques |
|
2 |
35 |
37 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
15 |
30 |
Treballs |
|
1 |
2 |
3 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del Programa als alumnes, portafoli, centres de pràctiques i serveis. Lliurament de documentació, avaluació i procés de seguiment. Funcions de la professora de pràctiques i dels tutors. |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Portafolis inclourà: Activitats del seminaris/pràctiques de laboratori i, cicles reflexius. |
Pràctiques clíniques |
Hi haurà dos blocs de pràctiques; 5 sessions a la comunitat i 5 sessions a pràctiques presencials de laboratori/Seminaris.
En el procés d'aprenentatge de l'assignatura, l'estudiant té assignat un tutor/infermer/a de la institució, que realitza la tutorització individualitzada, directa i continuada durant l'horari de pràctiques, guiant a l'alumne en el seu aprenentatge en l'aplicació de procediments, gestió de la unitat, en l'observació, vigilància i la reflexió en acció. Així com en actituds d'escolta activa, interrelació i integració del equip professional. També té assignat un professor de la Universitat que guiarà el seu aprenentatge. |
Pràctiques a laboratoris |
Es duran a terme en el campus Catalunya i consistiran en pràctiques de simulació i laboratori de diversos temes: Ètica i valors, metodologia pla de cures, bacterièmia i pneumònia zero, càlcul de fàrmacs nounats i pediàtrics i, dolor. |
Treballs |
Els treballs que es realitzaran a les assignatures de la menció, formaran part de l'avaluació de pràctiques d'infermeria pediàtrica. |
Atenció personalitzada |
La professora atendrà les necessitats i els dubtes per poder-te assessorar al llarg del desenvolupament de l'assignatura |
Descripció |
La professora atendrà les necessitats i els dubtes per poder-te assessorar al llarg del desenvolupament de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
Portafoli pràctiques clíniques |
10% |
Pràctiques clíniques |
|
Estàncies a serveis d’atenció pediàtrica a la comunitat. |
20% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Assistència i realització de les activitats a les pràctiques de laboratori. |
30% |
Treballs |
|
Treballs de les assignatures que configuren la menció:
*La Infància i l'adolescència a la comunitat
*La Infància i l'adolescència hospitalitzada |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas de no superar l'assignatura es farà una prova teòrica de la part del seminaris i es tindran que repetir les pràctiques a la comunitat. |
Bàsica |
|
Aguilar MJ. Tratado de enfermería infantil: cuidados
pediátricos. Madrid: Elsevier
Science; 2003. Behrman RE, Kliegman
RM, Jenson HB, Nelson B. Tratado de Pediatría.
16ª edición .Madrid: McGraw –Hill Interamericana de España S.M; 2000. Díaz M. Tratado de enfermería de la Infància y Adolescència.
Madrid: Mc-Graw Hill Interamericana de España; 2006. Garcés B. Manual de procediments i tècniques d’Infermeria
pediàtrica. Tarragona: Universitat Rovira i Virgili; 1998. Gómez C, Díaz M, Ruiz Mª J. Enfermería de la Infancia y Adolescencia.
Madrid: McGraw Hill Interamericana de España; 2001. Ruiz Mª D, Martínez, Mª R, González P. Enfermería del niño y adolescente Madrid:
Difusión Avances de Enfermería; 2000. Villagrasa, C. El desarrollo de la Convención sobre los
Derechos del Niño en España. Barcelona: Bosch; 2006. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
LA INFÀNCIA I L'ADOLESCÈNCIA A LA COMUNITAT/18204217 | LA INFÀNCIA I L'ADOLESCÈNCIA HOSPITALITZADA/18204218 |
|
|
Altres comentaris |
Aquesta assignatura està vinculada a la menció de pediatria i s'ha de cursar amb les dos anteriorment apuntades |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|