Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer, dirigir i aplicar els principis que sustenten les cures integrades d'infermeria per a treballar d'una manera holística, reconeixent la singularitat i la diversitat multicultural. |
| A4 |
Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió. |
| A19 |
Coneixement rellevant per a aplicar les cures infermers, proporcionant i garantint benestar, qualitat, i la seguretat a l'individu, família i comunitat. |
| A21 |
Comunicar-se de forma efectiva amb pacients, família, comunitat i amb l'equip interdisciplinari. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Aprofundir en l’atenció integral dels infants i adolescents tenint en compte el gènere, cultura, procedència geogràfica, classe social, edat
Aprofundir en l'atenció als nens / nenes i adolescents en situacions especials de risc personal, familiar o social
| | A4 |
Aprofundir en la formació dels estudiants en les activitats que porta a terme la infermeria en l'atenció als nens i nenes i en l'adolescència
Reconèixer la família com una unitat d'atenció, tenint en compte les relacions que s'estableixen entre els seus membres
| | A19 |
Aprofundir en el paper de la infermeria en l'atenció als infants i adolescents en situacions especials de risc personal, familiar o social
| | A21 |
Aprofundir en el paper de la infermeria en l'atenció als infants i adolescents en situacions especials de risc personal, familiar o social
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Aprofundir en el paper de la infermeria en l'atenció als infants i adolescents en situacions especials de risc personal, familiar o social
| | B5 |
Aprofundir en el paper de la infermeria en l'atenció als infants i adolescents en situacions especials de risc personal, familiar o social
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
Mòdul I: Promoció i Prevenció de la salut de l’infant |
Tema 1: Diferents aspectes socials i culturals de l’entorn de l’infant en la família, escola i grups d’iguals.
Tema 2: Integració de la infermera pediàtrica a la comunitat: entrevista familiar sistèmica. Valoració inicial, reunió els membres de la família nuclear (cuidador principal), diàleg entre ells i la infermera, planificació.
Tema 3: Pla estratègic de seguiment i Avaluació continuada.
|
Mòdul II: Procediments generals de la infermera pediàtrica davant les necessitats de salut en l’àmbit educatiu |
Tema 4: Factors de risc: econòmics, socials, culturals...
Tema 5: Integració de la infermera en el centre docent.
Tema 6: Observació de les necessitats de salut. Diagnòstic de salut de l’alumnat
Tema 7: Programes d’Educació Sanitària. Com fer-ho
|
Mòdul III: Programes d’educació Sanitària a l’àmbit educatiu |
Tema 7: Trastorns nutricionals
Tema 8: Sexualitat a l'adolescència
Tema 9: Trastorns Psicosocials
Tema 10: Seguiment dels malalts crònics
Tema 11: Primers Auxilis
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
14 |
14 |
28 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
13 |
21 |
Seminaris |
|
8 |
8 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i exposició teòrica dels continguts. Pressa de contacte i recollida d'expectatives dels alumnes |
Sessió Magistral |
Classes magistrals participatives amb els continguts teòricas i les bases fonamentals |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral a l'aula d'un tema treballat |
Seminaris |
Exercicis en grup a l'aula de temes rellevants d'actualitat complementaris a la teoria |
Descripció |
Es faran tutories personalitzades de recolzament i resolució de problemes de l’alumne |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Es valorará l'assistència de l'alumne a les classes presencials. Assistència mínima del 80% |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral d'un treball en grup d'aprofundiment d'un tema específic a triar per l'alumne |
40% |
Seminaris |
|
Presentació d'un document resumen de la sessió |
20% |
Proves mixtes |
|
Realització d'un exercici teòric dels continguts de l'assignatura |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria d'avalució es lliuraran les parts no superades a la primera convocatòria i es farà l'avaluació de les mateixes amb excepció de les activitats que tenen una carrega de presencialitat. |
Bàsica |
Asociación Nacional de Enfermeras Escolares, Scholl Nursing Practice: An Orientation Manual, 2nd Edition, http://www.nasn.org/
Young I.;Williams T., La educación para la salud en las escuelas: un análisis crítico , 1986, Peebles, Escocia
Serrano M. I., La Educación para la Salud del siglo XXI: Comunicación y Salud. , 1988, Díaz de Santos;Madrid
Marias I, Estudio ADEES sobre la pertinencia de la enfermera escolar, 2006, http://www.xtec.es/~imarias/
Caballero L. , Adicción a la cocaína: Neurobiología, clínica, diagnóstico y tratamiento, 2005, http://www.pnsd.msc.es/Categoria2/publica/pdf/Adic
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Si es vol cursar la menció de pediatria, aquesta assignatura haurà de cursar-se amb les dos de la propia menció: La infància i l'adolescència hospitalitzada i pràctiques d'infermeria pediàtrica. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|