DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) PRÀCTIQUES D'INFERMERIA COMUNITÀRIA Codi 18204219
Ensenyament
Grau d'Infermeria (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Infermeria
Coordinador/a
CAROL MOYANO, GLORIA
Adreça electrònica gloria.carol@urv.cat
sonia.mariscal@urv.cat
silvia.lopez@urv.cat
Professors/es
CAROL MOYANO, GLORIA
MARISCAL GONZÁLEZ, SONIA
LÓPEZ REYES, SILVIA
Web
Descripció general i informació rellevant Es fa a la Seu del Baix Penedès. Si els alumnes de Tarragona la volen cursar han d'anar a la Seu Baix Penedès a fer-la i poden consultar la guia 18224219.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Mantenir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals en el context professional.
 A2 Conèixer, dirigir i aplicar els principis que sustenten les cures integrades d'infermeria per a treballar d'una manera holística, reconeixent la singularitat i la diversitat multicultural.
 A3 Educar, facilitar, donar suport i animar la salut, el benestar i el confort, promovent la participació del pacient, família i comunitat en el seu procés de salut - malaltia.
 A4 Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió.
 A6 Acceptar la responsabilitat del propi aprenentatge i desenvolupament professional.
 A10 Qüestionar, avaluar, interpretar i sintetitzar críticament la informació i les fonts de dades per a facilitar l'elecció del pacient.
 A11 Utilitzar el judici clínic en el procés de cuidar i desenvolupar plans de cures per a arribar a els estàndards de qualitat i la pràctica basada en l'evidència.
 A19 Coneixement rellevant per a aplicar les cures infermers, proporcionant i garantint benestar, qualitat, i la seguretat a l'individu, família i comunitat.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Identifica, reconeix i analitza els valors ètics i legals en el context de la infermeria comunitària
 A2 Reconèixer la importància de l’atenció integral a la persona tenint en compte el gènere, la cultura, la procedència geogràfica, classe social i edat
 A3 Reconeix la importància de l’educació sanitària com a element estratègic per assolir els objectius en salut
 A4 Descriure les activitats que porta a terme la infermera en l’Atenció Primària de Salut
 A6 Mostrar interès en totes les activitats pròpies de les pràctiques
 A10 Identifica la necessitat de seleccionar la informació adequada a les diverses situacions de les persones i la família
 A11 Desenvolupar una actitud crítica i reflexiva davant les diferents situacions de cures
 A19 Reconèixer la importància de la programació en l’atenció Primària de Salut
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Participa de manera activa en les activitats d'aprenentatge programades
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent