Type A
|
Code |
Competences Specific | | A6 |
Aplicar les tecnologies i sistemes d'informació i comunicació de les cures de salut. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A6 |
Identificar les necessitats d'informació relacionades amb les cures de salut
Localitzar i accedir a la informació de forma eficaç
Avaluar la qualitat de la informació, seleccionant la més rellevant i pertinent a la cerca
Fer el treball previst d'acord als criteris de qualitat indicats
Utilitzar programes de comunicació off-line ( editors de text, presentacions digitals, editors de vídeo, Moodle, fòrums, vídeo conferencies)
Avaluar críticament la informació i les seves fonts i incorporar-la a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitzar la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l'accés a la informació i el seu ús.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Unitat temàtica I: Informació- coneixement: relació amb les tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC)
|
Dades, informació i coneixement. Característiques de la informació disponible en l'actualitat. Concepte i tipus de font d'informació. Concepte de TIC. La competència informacional professional i les TIC. |
Unitat temàtica II: Ètica de la informació
|
Dret d'accés universal a la informació. Respecte, privacitat i confidencialitat en el maneig de la informació. Propietat intel·lectual i drets d'autor. Preservació i emmagatzematge de la informació. |
Unitat temàtica III: Fonaments del maneig de la informació.
|
Les font d'informació. L'article científic. La revisió bibliogràfica. Lectura crítica de les publicacions professionals. Cerca estructurada d'informació. Sistemes de citació i gestió de referències bibliogràfiques. |
Unitat temàtica IV: Fonts professionals d'informació
|
Els catàlegs en línia de les biblioteques. Bases de dades professionals en ciències de la salut. Altres bases de dades d'utilitat en ciències de la salut. |
Unitat temàtica V: La informació d'accés lliure a Internet
|
Avaluació de la qualitat i fiabilitat de les pàgines web. Fonts d'informació d'accés lliure i aplicació professional. |
Unitat temàtica VI: Les TIC com a eines d'informació i comunicació professional
|
Gestors d'emmagatzematge d'informació en el núvol. Concepte d'e-health i m-health. Aplicatius per a la història clínica informatitzada i gestors de cures d'infermeria. Utilitat professional dels blocs, xarxes socials i altres aplicatius. Comunicació audiovisual de la informació professional. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
3 |
5 |
8 |
Lecture |
|
30 |
20 |
50 |
Seminars |
|
10 |
5 |
15 |
IT-based practicals |
|
10 |
12 |
22 |
Assignments |
|
10 |
25 |
35 |
Personal attention |
|
2 |
2 |
4 |
|
Extended-answer tests |
|
6 |
10 |
16 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
En un context virtual o semipresencial |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
En un context virtual o semipresencial: |
Seminars |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
IT-based practicals |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Assignments |
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel professorat. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes. |
Personal attention |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
En un context virtual o semipresencial:
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines. |
Description |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
En un context virtual o semipresencial.
Aquesta atenció, exceptuant casos extraordinaris, és:
- A demanda de l'estudiant, prèvia cita concertada amb la professora.
- Per indicació de la professora, prèvia cita concertada amb l'estudiant. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Assignments |
|
- Exercicis sobre citació bibliogràfica, lectura crítica, etc.
- Enregistrament i edició de vídeo
- Cerca estructurada |
Exercicis:10%
Vídeo: 10%
Cerca: 25% |
Extended-answer tests |
|
Examens parcials
|
-1 Ex. Parcial: 20%
-2n. Ex. Parcial: 15%
-3r. Ex. Parcial: 20 % |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
AVALUACIÓ CONTINUADA (AC) La manera més didàctica de superar l'assignatura és l'AC. Mitjançant l'AC l'estudiant va progressant equilibradament en el coneixement de la matèria. - L'AC compren la presentació en el termini fixat, de tots els treballs i els tres exàmens parcials. - Els examens parcials poden fer-se en línia, amb connexió a Internet, o en paper. - Les proves mixtes i els examen suspesos no tenen recuperació durant l'avaluació continuada. - La no presentació en el terme fixat de qualsevol dels elements que constitueixen l'AC serà motiu d'exclusió de la mateixa i l'estudiant haurà de presentar-se directament a l'examen final de l'assignatura. - Els treballs suspesos durant l'AC no es recuperen. - Per superar l'assignatura, la suma de les qualificacions dels elements que composen l'avaluació continuada ha de ser 5. - Si aquesta nota és inferior, l'estudiant haurà de fer l'examen final de l'assignatura EXAMEN FINAL DE L'ASSIGNATURA
Es presenten a l'examen final de l'assignatura els estudiants que no han superat o no han realitzat l'AC. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'aquesta assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector. |
Basic |
Buxarrais MR, Tey A., Ètica de la información, Darrera edició disponible, Editorial UOC
Weckert J, Adeney D., Ética informática y de las ciencias de la información, Darrera edició disponible, Fragua
Cordón JA, Alonso J, Gómez R, López J., Las nuevas fuentes de información: información y búsqueda documental en el contexto de la web 2.0, Darrera edició disponible, Pirámida
Díaz J, Guía práctica de lectura crítica de artículos científicos originales en ciencias de la salud, http://www.ingesa.msc.es/estadEstudios/documPublica/internet/pdf/Guia_practica_de_lectura.pdf, Instituto Nacional de Gestión Sanitaria
Lleixà et al, Investigació en infemeria:teoria i pràctica, http://publicacions.urv.cat/cataleg/eina/2-eina/515-investigacio-en-infermeria-teoria-i-practica, Publicacions URV
|
|
Complementary |
Arguso S, Pons A, Mejorar las búsquedas de información, Darrera edició disponible, UOC
Somoza M, Búsqueda y recuperación de la información en bases de datos de bibliografía científica, Darrera edició disponible, Trea
Palacios A, Técnicas de búsqueda y uso de la información i pràctica, Darrera edició disponible, Ed. Universitaria RAmón Areces
Medina P, Fuentes de información médica, Darrera edició disponible, UOC
Ferran N, Pérz-Montoro M, Búsqueda y recuperación de la información, Darrera edició disponible, UOC
Cid P, Perpinyà R, Cómo y dónde buscar fuentes de información, Darrera edició disponible, Publicacions Universitat Autònoma de Barcelona
American Psychological Association, Manual de Publicaciones de la American Psychological Association, Darrera edició disponible, American Psychological Association
|
|
|
Other comments |
Es recomana seguir l'avaluació continuada i evitar anar directament a l'examen final
És recomana especialment l'assistència a les sessions de biblioteca i a les sessions de consulta sobre els treballs i proves mixtes. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|