IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) CLINICAL SIMULATION PRACTICALS I Code 18244111
Study programme
Bachelor's Degree in Nursing (Campus Terres de l'Ebre) (2016)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
3 Compulsory First AN

Language
Català
Department Nursing
Coordinator
QUEROL VIDAL, MARÍA PAZ
E-mail mariapaz.querol@urv.cat
maria.daras@urv.cat
marialuisa.paniagua@urv.cat
arantxa.esbri@urv.cat
laia.vilar@urv.cat
ingrid.roca@urv.cat
virginia.marin@urv.cat
Lecturers
QUEROL VIDAL, MARÍA PAZ
DARÁS FENOLLOSA, MARÍA
PANIAGUA ASENSIO, MARIA LUISA
ESBRI BADENES, ARANTXA
VILAR ROCA, LAIA
ROCA BURGUEÑO, INGRID
MARÍN GONZALEZ, VIRGINIA
Web
General description and relevant information Es tracta d'una assignatura obligatòria de caràcter pràctic simulat. Té com propòsit preparar als estudiants als procediments, valoracions i cuidatges clínics més habituals de la pràctica infermera a un primer nivell de competència.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A2 Conèixer l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria.
 A4 Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i / o efectes derivats de la seva administració i consum.
 A9 Reconèixer les situacions de risc vital i saber executar maniobres de suport vital bàsic i avançat.
 A14 Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria.
 A17.4 Realitzar les tècniques i procediments de cures d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els malalts i familiars.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A2 Utilitza els recursos amb criteris de sostenibilitat al procediment a realitzar (quantitat, rebuig, selectiu i reciclatge, si escau)
 A4 Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida.
 A9 Aplicar procediments en suport vital bàsic
 A14 Actuar tenint en compte els aspectes ètics inherents a cura de la persona en els procediments de cures
Iniciar una comunicació eficaç mitjançant la simulació en el laboratori d'infermeria
 A17.4 Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida.
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques bàsiques
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
Procediments estàndard de protecció I Mesures d'higiene, asèpsia i esterilització. Rentat de mans.
Valoració de la persona I Exploració física I. Control signes vitals. Palpació mamaria. Exploració de necessitats.
Preparació i administració de medicació. Medicació oral, SNG, tòpica, subcutània (heparina i insulina), oftalmològica i irrigació òtica.
Procediments i cuidatges clínics I Recollida de mostres (glucosúria, cetonúria, sediment d'orina i urinocultiu mitjançant pacient independent i pacient amb sondatge vesical, esput, frotis i coprocultiu). Ergonomia. Cures de confort (Higiene i cura del cos, realització de llit ocupat i canvis posturals). Col·locació de bolquer i col·lector.
Mesures de seguretat i prevenció de caigudes.
Tècniques de relaxació
Suport vital bàsic.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
Laboratory practicals
A2
A4
A9
A14
A17.4
24 10 34
Previous study
A2
A4
A9
A14
A17.4
5 3 8
Personal attention
1 0 1
 
Mixed tests
A2
A4
A9
A14
A17.4
2 15 17
Oral tests
A2
A4
A9
A14
A17.4
2 12 14
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Recollir informació de les estudiants i presentació de l’assignatura.
Laboratory practicals laboratoris Aplicar, a nivell pràctic, a les sales de simulació els diferents procediments (llits, higiene de la pell i postural, tècniques de mobilització, i mesures de seguretat...), i intervencions de cuidatge tenint en compte la seguretat i el benestar de la persona.
Previous study Estudi dels continguts de l'assignatura amb els diferents escenaris, segon els objectius dels temes i que exigeix un treball previ a les pràctiques de laboratori.
Personal attention Durant tot el curs les professores tindran un horari de tutoria a disposició de les estudiants per a qualsevol consulta.

Personalized attention
Description
En el procés d’aprenentatge de l’assignatura, l’estudiant té assignat un/a tutor/a infermera/o professor/a de la universitat, que realitza la tutorització individualitzada directa durant l’horari de practiques, guiant a l’estudiant en el seu aprenentatge, en l’aplicació de procediments, en la observació, vigilància i reflexió en acció, així com en actituds de relació d’ajuda, interrelació i integració amb l’equip professional. La tutoria és individualitzada i de grup per a fomentar la reflexió i l’aprenentatge davant les diferents situacions de cuidatges que es presenten en el desenvolupament de las practiques clíniques.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Mixed tests
A2
A4
A9
A14
A17.4
Mitjançant proves objectives escrites s'avaluarà els conceptes teòrics i continguts treballats als laboratoris o sales de simulació.

És requisit contestar al 95% de les preguntes dels exàmens per a que aquests siguin corregits. En cas que l'estudiant no compleix aquest requisit la prova restarà suspesa.
Es requisits aprovar aquestes proves per aprovar l’assignatura.
És obligatòria l’assistència a les sessions.
50%
Oral tests
A2
A4
A9
A14
A17.4
Mitjançant les proves orals s’avaluaran els procediments treballats a les pràctiques de laboratori, avaluant-se la pertinença de les respostes a les preguntes i l’expressió oral

Es requisits aprovar aquestes proves per aprovar l’assignatura.

És obligatòria l’assistència a les sessions.
50%
Others  
 
Other comments and second exam session

L'assistència als laboratoris és obligatòria. Les faltes s'han de justificar i la professora farà les recomanacions o indicacions per a superar les parts de l'assignatura treballades en les sessions a les que l'/la estudiant no ha assistit.

- La prova mixta i la prova oral es consideraràn aprovades amb una qualificació mínima de 50 (5,0). El temari de la prova estarà relacionat amb els conceptes teòrics i continguts treballats als laboratoris o sales de simulació.

Nota final: Per aprovar l'assignatura és necessari tenir totes les parts aprovades (proves orals i proves mixtes).

Recuperació (segona convocatòria):

En la segona convocatòria de l'assignatura es recuperarà cadascuna de les parts suspeses.

Realització d'una prova mixta que integrarà preguntes curtes i/o preguntes tipus test i/o resolució d'un cas pràctic. El temari de la prova estarà relacionat amb els conceptes teòrics i continguts treballats als laboratoris o sales de simulació.

- Per a que la prova mixta sigui corregida, l'estudiant ha d'haver respost el 95% de les preguntes de cadascuna de les parts que la composen.

- La prova mixta i la prova oral es considerarnà aprovades amb una qualificació mínima de 50 (5,0).

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.
La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Sources of information

Basic
Esteve Reig J, Mitjans Galitó J, Enfermería: técnicas clínicas, Última edició disponible, Madrid: McGraw-Hill
 Kozier B, Berman A, Erb G, Fundamentos de enfermería: conceptos, procesos y prácticas, Última edició disponible, Madrid:Pearson Prentice Hall
 Fernández Ferrín C, Enfermeria Fundamental, Última edició disponible, Barcelona: Masson
 Potter PA, Perry SG, Fundamentos de enfermería., Última edició disponible, Madrid: Harcourt
 Kozier B., Técnicas en enfermería clínica, Última edició disponible, Madrid: McGraw-Hill / Interamericana

Complementary

Luís Rodrigo MT, Los diagnosticos enfermeros: revisión crítica y guía práctica, Última edició disponible, Barcelona: Masson
 North American Nursing Diagnosis Association, Diagnósticos enfermeros de la NANDA: definiciones y clasificación, Última edició disponible, Harcourt
 Benner PE, Práctica progresiva en enfermería: manual de comportamiento profesional, Última edició disponible, Barcelona: Grijalbo
 Benavent Garces MA, Ferrer Ferrandis E, Francisco del Rey C., Fundamentos de enfermería., Última edició disponible, Madrid: Difusión Avances de Enfermería

Recommendations

Subjects that continue the syllabus
INTRODUCTION TO CLINICAL PRACTICES/18244109

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
STRUCTURE AND FUNCTION OF THE HUMAN BODY II/18244002
BIOSTATISTICS/18244003
FUNDAMENTALS OF APPLIED PSYCHOLOGY/18244005
PUBLIC HEALTH AND HEALTH EDUCATION/18244007
BASIC NURSING IN THE LIFE CYCLE/18244101

Subjects that it is recommended to have taken before
STRUCTURE AND FUNCTION OF THE HUMAN BODY I/18244001
BIOLOGY AND MICROBIOLOGY/18244004
FUNDAMENTALS OF APPLIED PSYCHOLOGY/18244005
INFORMATION, COMMUNICATION AND DOCUMENTATION TECHNOLOGIES/18244008
ETHICS OF CARE AND CONCEPTUAL AND METHODOLOGICAL FOUNDATIONS OF NURSING/18244009
BASIC NURSING IN THE LIFE CYCLE/18244101
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.