Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Conèixer l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria. |
| A4 |
Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i / o efectes derivats de la seva administració i consum. |
| A9 |
Reconèixer les situacions de risc vital i saber executar maniobres de suport vital bàsic i avançat. |
| A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
| A17.4 |
Realitzar les tècniques i procediments de cures d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els malalts i familiars. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Utilitza els recursos amb criteris de sostenibilitat al procediment a realitzar (quantitat, rebuig, selectiu i reciclatge, si escau)
| | A4 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida.
| | A9 |
Aplicar procediments en suport vital bàsic
| | A14 |
Actuar tenint en compte els aspectes ètics inherents a cura de la persona en els procediments de cures
Iniciar una comunicació eficaç mitjançant la simulació en el laboratori d'infermeria
| | A17.4 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida.
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques bàsiques
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Procediments estàndard de protecció I |
Mesures d'higiene, asèpsia i esterilització. Rentat de mans. |
Valoració de la persona I |
Exploració física I. Control signes vitals. Palpació mamaria. Exploració de necessitats. |
Preparació i administració de medicació. |
Medicació oral, SNG, tòpica, subcutània (heparina i insulina), oftalmològica i irrigació òtica. |
Procediments i cuidatges clínics I |
Recollida de mostres (glucosúria, cetonúria, sediment d'orina i urinocultiu mitjançant pacient independent i pacient amb sondatge vesical, esput, frotis i coprocultiu). Ergonomia. Cures de confort (Higiene i cura del cos, realització de llit ocupat i canvis posturals). Col·locació de bolquer i col·lector.
Mesures de seguretat i prevenció de caigudes.
Tècniques de relaxació
Suport vital bàsic. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Laboratory practicals |
|
24 |
10 |
34 |
Previous study |
|
5 |
3 |
8 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
Mixed tests |
|
2 |
15 |
17 |
Oral tests |
|
2 |
12 |
14 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Recollir informació de les estudiants i presentació de l’assignatura. |
Laboratory practicals |
laboratoris Aplicar, a nivell pràctic, a les sales de simulació els diferents procediments (llits, higiene de la pell i postural, tècniques de mobilització, i mesures de seguretat...), i intervencions de cuidatge tenint en compte la seguretat i el benestar de la persona. |
Previous study |
Estudi dels continguts de l'assignatura amb els diferents escenaris, segon els objectius dels temes i que exigeix un treball previ a les pràctiques de laboratori. |
Personal attention |
Durant tot el curs les professores tindran un horari de tutoria a disposició de les estudiants per a qualsevol consulta. |
Description |
En el procés d’aprenentatge de l’assignatura, l’estudiant té assignat un/a tutor/a infermera/o professor/a de la universitat, que realitza la tutorització individualitzada directa durant l’horari de practiques, guiant a l’estudiant en el seu aprenentatge, en l’aplicació de procediments, en la observació, vigilància i reflexió en acció, així com en actituds de relació d’ajuda, interrelació i integració amb l’equip professional. La tutoria és individualitzada i de grup per a fomentar la reflexió i l’aprenentatge davant les diferents situacions de cuidatges que es presenten en el desenvolupament de las practiques clíniques. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Mixed tests |
|
Mitjançant proves objectives escrites s'avaluarà els conceptes teòrics i continguts treballats als laboratoris o sales de simulació.
És requisit contestar al 95% de les preguntes dels exàmens per a que aquests siguin corregits. En cas que l'estudiant no compleix aquest requisit la prova restarà suspesa.
Es requisits aprovar aquestes proves per aprovar l’assignatura.
És obligatòria l’assistència a les sessions.
|
50% |
Oral tests |
|
Mitjançant les proves orals s’avaluaran els procediments treballats a les pràctiques de laboratori, avaluant-se la pertinença de les respostes a les preguntes i l’expressió oral
Es requisits aprovar aquestes proves per aprovar l’assignatura.
És obligatòria l’assistència a les sessions.
|
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
L'assistència als laboratoris és obligatòria. Les faltes s'han de justificar i la professora farà les recomanacions o indicacions per a superar les parts de l'assignatura treballades en les sessions a les que l'/la estudiant no ha assistit. - La prova mixta i la prova oral es consideraràn aprovades amb una qualificació mínima de 50 (5,0). El temari de la prova estarà relacionat amb els conceptes teòrics i continguts treballats als laboratoris o sales de simulació. Nota final: Per aprovar l'assignatura és necessari tenir totes les parts aprovades (proves orals i proves mixtes). Recuperació (segona convocatòria): En la segona convocatòria de l'assignatura es recuperarà cadascuna de les parts suspeses. Realització d'una prova mixta que integrarà preguntes curtes i/o preguntes tipus test i/o resolució d'un cas pràctic. El temari de la prova estarà relacionat amb els conceptes teòrics i continguts treballats als laboratoris o sales de simulació. - Per a que la prova mixta sigui corregida, l'estudiant ha d'haver respost el 95% de les preguntes de cadascuna de les parts que la composen. - La prova mixta i la prova oral es considerarnà aprovades amb una qualificació mínima de 50 (5,0). Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Basic |
|
Esteve Reig J, Mitjans Galitó J, Enfermería: técnicas clínicas, Última edició disponible, Madrid: McGraw-Hill Kozier B, Berman A, Erb G, Fundamentos de enfermería: conceptos, procesos y prácticas, Última edició disponible, Madrid:Pearson Prentice Hall Fernández Ferrín C, Enfermeria Fundamental, Última edició disponible, Barcelona: Masson Potter PA, Perry SG, Fundamentos de enfermería., Última edició disponible, Madrid: Harcourt Kozier B., Técnicas en enfermería clínica, Última edició disponible, Madrid: McGraw-Hill / Interamericana
|
|
Complementary |
|
Luís Rodrigo MT, Los diagnosticos enfermeros: revisión crítica y guía práctica, Última edició disponible, Barcelona: Masson North American Nursing Diagnosis Association, Diagnósticos enfermeros de la NANDA: definiciones y clasificación, Última edició disponible, Harcourt Benner PE, Práctica progresiva en enfermería: manual de comportamiento profesional, Última edició disponible, Barcelona: Grijalbo Benavent Garces MA, Ferrer Ferrandis E, Francisco del Rey C., Fundamentos de enfermería., Última edició disponible, Madrid: Difusión Avances de Enfermería |
Subjects that continue the syllabus |
INTRODUCTION TO CLINICAL PRACTICES/18244109 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
STRUCTURE AND FUNCTION OF THE HUMAN BODY II/18244002 | BIOSTATISTICS/18244003 | FUNDAMENTALS OF APPLIED PSYCHOLOGY/18244005 | PUBLIC HEALTH AND HEALTH EDUCATION/18244007 | BASIC NURSING IN THE LIFE CYCLE/18244101 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
STRUCTURE AND FUNCTION OF THE HUMAN BODY I/18244001 | BIOLOGY AND MICROBIOLOGY/18244004 | FUNDAMENTALS OF APPLIED PSYCHOLOGY/18244005 | INFORMATION, COMMUNICATION AND DOCUMENTATION TECHNOLOGIES/18244008 | ETHICS OF CARE AND CONCEPTUAL AND METHODOLOGICAL FOUNDATIONS OF NURSING/18244009 | BASIC NURSING IN THE LIFE CYCLE/18244101 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|