Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Conèixer l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria. |
| A4 |
Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i / o efectes derivats de la seva administració i consum. |
| A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
| A17.4 |
Realitzar les tècniques i procediments de cures d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els malalts i familiars. |
| A18.2 |
Aplicar cures generals durant el procés de maternitat per facilitar l'adaptació de les dones i els nounats a les noves demandes i prevenir complicacions. |
| A19.5 |
Aplicar les tècniques que integren la cura d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els nens i els seus cuidadors. |
| A23.2 |
Prestar cures, garantint el dret a la dignitat, privacitat, intimitat, confidencialitat i capacitat de decisió del pacient i família. Individualitzar la cura considerant l'edat, el gènere, les diferències culturals, el grup ètnic, les creences i valors. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Argumentar la relació dels procediments de cures clíniques i el protocol seguits en els casos clínics que se li presentin en base a les guies de pràctica clínica actualitzades
| | A4 |
Argumentar la relació dels procediments de cures clíniques i el protocol seguits en els casos clínics que se li presentin en base a les guies de pràctica clínica actualitzades
| | A14 |
Actuar tenint en compte els aspectes ètics inherents a cura de la persona en els procediments de cures
Iniciar una comunicació eficaç mitjançant la simulació en el laboratori d'infermeria
Prendre decisions mitjançant el pensament crític i la pràctica reflexiva
Utilitzar els recursos amb criteris de sostenibilitat al procediment a realitzar (quantitat, rebuig, selectiu i reciclatge, si procedeix)
| | A17.4 |
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques i fàrmacs en els processos de malaltia al llarg del cicle vital
| | A18.2 |
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques i fàrmacs en els processos de malaltia al llarg del cicle vital
| | A19.5 |
Iniciar una comunicació eficaç mitjançant la simulació al laboratori d'infermeria
| | A23.2 |
Actuar tenint en compte els aspectes ètics inherents a la cura de la persona en els procediments de cures
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Unitat temàtica I: Procediments estàndard de protecció II |
Rentat quirúrgic de mans. Camp estèril. Vestir-se per realitzar procediments que requereixen esterilitat. Posar-se guants estèrils. |
Unitat temàtica II: Valoració de la persona |
Valoració i exploració física en la infància |
Unitat temàtica III:Administració de medicació per via parenteral. |
Generalitats de l'administració de medicació per via parenteral. Seguretat del pacients. Preparació i administració de fàrmacs per via intradèrmica, subcutània, intramuscular i endovenosa. Preparació i administració de perfusions endovenoses. Càlcul de dosis. |
Unitat temàtica IV: Procediments clínics II |
Venopunció: extracció de sang venosa. Canalització d'una via perifèrica.
Preparació i control del pacient en proves diagnòstiques.
Inserció de catèters venosos perifèrics.
Punció arterial.
Espirometria, fisioteràpia respiratòria i teràpia inhalatoria.
Oxigenoteràpia.
ECG.
Inserció i retirada de sonda nasogàstrica.
Inserció i retirada de sonda vesical.
Cures de l'estoma.
Valoració i cures de ferides i drenatges.
Embenats i immobilitzacions.
Valoració i suport a la gestant.
RCP bàsica (infància)
|
Unitat temàtiva V: Simulació |
Integrar tots els coneixements adquirits al llarg de les simulacions i de les teories per aplicar-ho a casos clínics simulats. Farem ús de les habilitats comunicatives per poder resoldre els casos amb èxit. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Previous study |
|
5 |
25 |
30 |
Simulation |
|
42 |
42 |
84 |
Practical cases/ case studies |
|
8 |
0 |
8 |
Personal attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura |
Previous study |
Visionat del material audiovisual associat a la pràctica (tantes vegades com trobeu necessari)
Lectura de les guies didàctiques i dels articles associats a la pràctica
|
Simulation |
Demostracions pràctiques i assaig d'habilitats de les diferents tècniques i procediments |
Practical cases/ case studies |
Pràctica reflexiva de les activitats simulades emmarcades en situacions clíniques que permeten la integració de coneixements teòric i pràctics i la resolució de problemes. |
Personal attention |
Es faran tutories presencials personalitzades, prèvia confirmació de cita. També es poden fer consultes als professors mitjançant el correu electrònic i el fòrum de dubtes de l'assignatura. |
Description |
Es faran tutories presencials personalitzades, prèvia confirmació de cita. També es poden fer consultes als professors mitjançant el correu electrònic i el fòrum de dubtes de l'assignatura. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Simulation |
|
La simulació s'avaluarà mitjançant dues proves a cada semestre, que constaran d'una prova escrita (prova 1) i una de pràctica (prova 2) :
Prova 1: integrarà preguntes curtes i/o preguntes tipus test i/o resolució d'un cas pràctic
Prova 2: Demostració d’una o dues de les pràctiques realitzades. Aquesta prova es corregirà mitjançant rúbrica que identificarà i graduarà la correcció del procediment demostrat.
|
80% |
Practical cases/ case studies |
|
Aquesta pràctica s'avaluarà mitjançant la signatura de l'assistència i la presentació de les pràctiques reflexives. |
20% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
L'alumne haurà de firmar el consentiment informat per poder realitzar les simulacions. Per aprovar l'assignatura és necessari tenir totes les parts aprovades (proves mixtes i pràctiques) que s'aprovaran amb una qualificació mínima de 50 (5,0). En la segona convocatòria de l'assignatura es recuperarà cadascuna de les parts. En la a prova pràctica és imprescindible haver-se presentat en primera convocatòria per poder anar a la segona, excepte en casos justificats. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa, tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant la resolució del rector o rectora. |
Basic |
Esteve, J, Mitjans, J, Enfermería técnicas clínicas (2 vol), Última edició disponible, Madrid: Mc Graw-Hill/Interamericana
Smith S F, Duell D J, Martin B C, Técnicas de enfermería clínica, Última edició disponible, Madrid: Pearson
Edo, M et al, Manual de procediments i tècniques d'infermeria en pediatria, Última edició disponible, Universitat Autònoma de Barcelona
New England Journal of Medicine, Videos In Clinical Medicine, The New England Journal of Medicine,, Darrera acutalització disponible a http://www.nejm.org/multimedia/medical-videos, New England Journa,
|
|
Complementary |
Ruiz Mata, F., Manual de procediments d'infermeria I. , Última edició disponible, Universitat autònoma de Barcelona
Ruiz Mata, F. , Manual de procediments d'infermeria II. , Última edició disponible, Universitat autònoma de Barcelona
Perry AG, Potter PA, Gui?a Mosby de habilidades y procedimientos en enfermeri?a, Última edició disponible , Elsevier
Webb A , Procedimientos en enfermería , Última edició disponible , Barcelona: Wolters Kluwer
Ruíz Moreno J, Martín Delgado MC, García-Penche Sánchez R, Procedimientos y técnicas de enfermería, Última edició disponible, Editorial Rol S.A.
Grupo multidisciplinar en Acceso Vascular, Plataforma enfermera sobre accesos vasculares, , www.grumav.es
Pamela Lynn MSN, RN , Enfermería clínica de Taylor. Manual de competencias y procedimientos, Última edició disponible, Wolters Kluwer
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
NURSING DURING PREGNANCY, INFANCY AND ADOLESCENCE/18244102 | NURSING AND THE YOUNG/18244103 | NURSING AND ADULTS/18244104 | PHARMACOLOGY/18244107 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
CLINICAL SIMULATION PRACTICALS I/18244111 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|