Type A
|
Code |
Competences Specific | | A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
| A22.1 |
Conèixer el sistema sanitari espanyol. |
| A22.2 |
Identificar les característiques de la funció directiva dels serveis d'infermeria i la gestió de cures. |
| A22.3 |
Conèixer i ser capaç d'aplicar les tècniques de direcció de grups. |
| A23.1 |
Conèixer la legislació aplicable i el codi ètic i deontològic de la infermeria espanyola, inspirat en el codi europeu d'ètica i deontologia d'infermeria. |
| A23.2 |
Prestar cures, garantint el dret a la dignitat, privacitat, intimitat, confidencialitat i capacitat de decisió del pacient i família. Individualitzar la cura considerant l'edat, el gènere, les diferències culturals, el grup ètnic, les creences i valors. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i la orientació acadèmica i professional. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A14 |
Coneix les principals teories i tendències en gestió, la seva evolució històrica i les relaciona amb el rol professional
Adquireix una visió global de la gestió de persones en un entorn canviant
Diferencia els recursos materials, financers i tècnics i la seva utilitat
| | A22.1 |
Identifica els elements que configuren l'organització del Sistema Sanitari Espanyol i repercuteixen en el finançament sanitari
| | A22.2 |
Coneix les principals teories i tendències en gestió, la seva evolució històrica i les relaciona amb el rol professional
Comprèn l'estructura del procés administratiu i la seva aplicació en el treball, prenent consciència de la metodologia del procés
| | A22.3 |
Coneix i contribueix a l'establiment i aplicació dels processos de treball de l'equip
| | A23.1 |
Identifica els elements de política sanitària, de filosofia i cultura institucional que configuren el model de gestió a nivell hospitalari i extra hospitalari, diferenciant els productes sanitaris
| | A23.2 |
Reconeix els processos que promouen la qualitat i seguretat en el treball i pren consciència de la seva responsabilitat en ells
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
| | CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i la orientació acadèmica i professional.
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Unidad temática I: Enfermería, gestión y entorno
Unidad temática II: Contexto social, económico, político y sanitario
Unidad temática III: Planificación y organización del trabajo y los recursos
Unidad temática IV: Procesos de cambio y mejora continua
Garantía de calidad y seguridad clínica.
|
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
28 |
30 |
58 |
Seminars |
|
8 |
10 |
18 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
Multiple-choice objective tests |
A14 | A22.1 | A22.2 | A22.3 | A23.1 | A23.2 | |
1 |
9 |
10 |
Practical tests |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Descripció de l'assignatura,metodologia, objectius i avaluació |
Lecture |
Classe expositiva o magistral acompanyada de material didàctic, exemples, situacions o problemes, demanant al grup opinions, experiències viscudes etc i contestant dubtes i preguntes. |
Seminars |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Els alumnes treballaran en grups petits i exposaran els resultats a l'aula.
Es valorarà el material aportat, l'assistència i la participació. |
Personal attention |
Els alumnes podran consultar els seus dubtes directamentnamb la professora, demanant cita segons l'horari de tutoria establert |
Description |
Els alumnes podran consultar els seus dubtes directament amb la professora, demanant cita segons l'horari de tutoria establert |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Lecture |
|
Els continguts de les sessions magistrals s'avaluaran amb una prova tipus test |
60% |
Seminars |
|
Els continguts dels seminaris s’avaluaran amb la presentació dels treballs elaborats en grup.
L’assistència als seminaris és obligatòria
És requisit aprovar aquest treballs per aprovar l’assignatura. |
40% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
En la segona convocatòria, es realitzarà una prova objectiva tipus test pels alumnes que no hagin superar la primera prova i els alumnes que no hagin superat els seminaris, realitzaran un treball individual amb els continguts dels seminaris corresponents. |
Basic |
Balderas, Mª L., Administración de los servicios de enfermeria, Última edició disponible, Mc Graw Hill. México
Mompart, Mª P, Durán, M, Administración y gestión, Última edició disponible, DAE SL Madrid
Mompart, Mª Paz, Administración de Servicios de Enfermeria, Última edició disponible, Masson
Miller, G, Como decidir mejor y más rápido, Última edició disponible, Deusto. Barcelona
|
|
Complementary |
Gallego, D.J. ONGALLO, C., Conocimeinto y gestión, Última edició disponible, Pearson Prentice Hall
Marriner, A, Guia de gestión y dirección de enfermeria, Última edició disponible, Harcourt SA
Hellriegel-Jackson-Slocum, Administración un enfoque basado en competencias, Última edició disponible, Thompson-Learning. México
Poelmans,S, Tiempo de calidad.Calidad de vida, Última edició disponible, Mc Graw Hill Madrid
Robbins,S. Coulter, M, Administración, Última edició disponible, Prentice Hall Hispanoamericana. México
Jimenez, MA, Marketing de los servicios de la salud para no marketinianos, Última edició disponible, Ediciones Pirámide
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|