IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) ORGANIZATIONAL MANAGEMENT AND EXPERIENCE Code 18244115
Study programme
Bachelor's Degree in Nursing (Campus Terres de l'Ebre) (2016)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
4 Compulsory Third 1Q
Language
Català
Department Nursing
Coordinator
SOLA MIRAVETE, MARIA ELENA
E-mail mariaelena.sola@urv.cat
Lecturers
SOLA MIRAVETE, MARIA ELENA
Web
General description and relevant information

Competences
Type A Code Competences Specific
 A14 Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria.
 A22.1 Conèixer el sistema sanitari espanyol.
 A22.2 Identificar les característiques de la funció directiva dels serveis d'infermeria i la gestió de cures.
 A22.3 Conèixer i ser capaç d'aplicar les tècniques de direcció de grups.
 A23.1 Conèixer la legislació aplicable i el codi ètic i deontològic de la infermeria espanyola, inspirat en el codi europeu d'ètica i deontologia d'infermeria.
 A23.2 Prestar cures, garantint el dret a la dignitat, privacitat, intimitat, confidencialitat i capacitat de decisió del pacient i família. Individualitzar la cura considerant l'edat, el gènere, les diferències culturals, el grup ètnic, les creences i valors.
Type B Code Competences Transversal
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
 CT6 Identificar el procés d'aprenentatge i la orientació acadèmica i professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A14 Coneix les principals teories i tendències en gestió, la seva evolució històrica i les relaciona amb el rol professional
Adquireix una visió global de la gestió de persones en un entorn canviant
Diferencia els recursos materials, financers i tècnics i la seva utilitat
 A22.1 Identifica els elements que configuren l'organització del Sistema Sanitari Espanyol i repercuteixen en el finançament sanitari
 A22.2 Coneix les principals teories i tendències en gestió, la seva evolució històrica i les relaciona amb el rol professional
Comprèn l'estructura del procés administratiu i la seva aplicació en el treball, prenent consciència de la metodologia del procés
 A22.3 Coneix i contribueix a l'establiment i aplicació dels processos de treball de l'equip
 A23.1 Identifica els elements de política sanitària, de filosofia i cultura institucional que configuren el model de gestió a nivell hospitalari i extra hospitalari, diferenciant els productes sanitaris
 A23.2 Reconeix els processos que promouen la qualitat i seguretat en el treball i pren consciència de la seva responsabilitat en ells
Type B Code Learning outcomes
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
 CT6 Identificar el procés d'aprenentatge i la orientació acadèmica i professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
Unidad temática I: Enfermería, gestión y entorno
Unidad temática II: Contexto social, económico, político y sanitario
Unidad temática III: Planificación y organización del trabajo y los recursos
Unidad temática IV: Procesos de cambio y mejora continua
Garantía de calidad y seguridad clínica.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
A14
1 0 1
Lecture
A14
A22.1
A22.2
A23.1
A23.2
28 30 58
Seminars
A22.3
CT5
CT6
CT7
8 10 18
Personal attention
A14
1 0 1
 
Multiple-choice objective tests
A14
A22.1
A22.2
A22.3
A23.1
A23.2
1 9 10
Practical tests
CT5
CT6
CT7
2 10 12
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Descripció de l'assignatura,metodologia, objectius i avaluació
Lecture Classe expositiva o magistral acompanyada de material didàctic, exemples, situacions o problemes, demanant al grup opinions, experiències viscudes etc i contestant dubtes i preguntes.
Seminars Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Els alumnes treballaran en grups petits i exposaran els resultats a l'aula.
Es valorarà el material aportat, l'assistència i la participació.
Personal attention Els alumnes podran consultar els seus dubtes directamentnamb la professora, demanant cita segons l'horari de tutoria establert

Personalized attention
Description
Els alumnes podran consultar els seus dubtes directament amb la professora, demanant cita segons l'horari de tutoria establert

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Lecture
A14
A22.1
A22.2
A23.1
A23.2
Els continguts de les sessions magistrals s'avaluaran amb una prova tipus test 60%
Seminars
A22.3
CT5
CT6
CT7

Els continguts dels seminaris s’avaluaran amb la presentació dels treballs elaborats en grup.

L’assistència als seminaris és obligatòria

És requisit aprovar aquest treballs per aprovar l’assignatura.
40%
Others  
 
Other comments and second exam session

En la segona convocatòria, es realitzarà una prova objectiva tipus test pels alumnes que no hagin superar la primera prova i els alumnes que no hagin superat els seminaris, realitzaran un treball individual amb els continguts dels seminaris corresponents.


Sources of information

Basic Balderas, Mª L., Administración de los servicios de enfermeria, Última edició disponible, Mc Graw Hill. México
Mompart, Mª P, Durán, M, Administración y gestión, Última edició disponible, DAE SL Madrid
Mompart, Mª Paz, Administración de Servicios de Enfermeria, Última edició disponible, Masson
Miller, G, Como decidir mejor y más rápido, Última edició disponible, Deusto. Barcelona

Complementary Gallego, D.J. ONGALLO, C., Conocimeinto y gestión, Última edició disponible, Pearson Prentice Hall
Marriner, A, Guia de gestión y dirección de enfermeria, Última edició disponible, Harcourt SA
Hellriegel-Jackson-Slocum, Administración un enfoque basado en competencias, Última edició disponible, Thompson-Learning. México
Poelmans,S, Tiempo de calidad.Calidad de vida, Última edició disponible, Mc Graw Hill Madrid
Robbins,S. Coulter, M, Administración, Última edició disponible, Prentice Hall Hispanoamericana. México
Jimenez, MA, Marketing de los servicios de la salud para no marketinianos, Última edició disponible, Ediciones Pirámide

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.