Type A
|
Code |
Competences Specific | | A16.6 |
Aplicar els mètodes i procediments necessaris en el seu àmbit per identificar els problemes de salut més rellevants en una comunitat. |
| A16.7 |
Analitzar les dades estadístiques referides a estudis poblacionals, identificant les possibles causes de problemes de salut. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A16.6 |
Adquirir la destresa suficient d'acord amb el seu nivell per plantejar un projecte utilitzant la metodologia de recerca aplicada a infermeria
| | A16.7 |
Fes servir programari per a comunicació off-line: editors de text, fulls de càlcul i presentacions digitals
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Unitat temàtica I: Introducció, qüestions conceptuals en la metodologia de la investigació en infermeria |
Teoria, metodologia i tècniques. Mètodes científics i aproximacions teòriques i metodològiques d'infermeria.
Etapes i desenvolupament de la investigació quantitativa i qualitativa. |
Unitat temàtica II: programar la investigació |
Selecció i enunciat del problema i diferents tipus d'objectius d'investigació segons la naturales a investigar. Formulació d'hipòtesi i cerca dels fonaments de la literatura científica existent. |
Unitat temàtica III: aspectes bàsics sobre dissenys i mètodes quantitatius i qualitatius.
|
Disseny, projecte, pla de recerca.
Metodologia i selecció de tècniques i instruments quantitatius i qualitatius. |
Unitat temàtica IV: organització de la informació |
Obtenció de les dades segons metodologia quantitativa (qüestionaris, quaderns de recollida de dades, escales validades) o qualitativa (entrevistes i observacions, fitxes i anotacions: classificació, categorització i codificació).
|
Unitat temàtica V: Anàlisi de les dades |
Quantitatiu: anàlisi estadístic descriptiu i inferencial
Qualitatiu: construcció del coneixement. Comprensió, descripció i interpretació.
Anàlisi crític de publicacions científiques. |
Unitat temàtica VI: Comunicació i difusió de resultats |
Comunicació oral. La informació necessària i indispensable.
L'art d'escriure: estils i tècnica. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
14 |
19 |
33 |
Seminars |
|
12 |
20 |
32 |
Independent work in the laboratory |
|
12 |
20 |
32 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
Mixed tests |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura i el seu pla de treball. Recollir informació dels estudiants i els seus objectius en aquesta assignatura. |
Lecture |
Exposició dels conceptes fonamentals de l'assignatura, introduint elements d'anàlisi i reflexió. |
Seminars |
Treball en profunditat d'aspectes relacionats amb la investigació quantitativa. Elaborar, dissenyar i construir les dades mitjançant el pack estadístic SPSS i aplicació de les tècniques d'anàlisi adient. |
Independent work in the laboratory |
Treball en profunditat d'aspectes relacionats amb la investigació qualitativa. Anàlisi i discussió mitjançant les tècniques adients. |
Personal attention |
Assessorament presencial o virtual, individual o en grup, en l'horari pautat al calendari de moodle a disposició dels estudiants per a qualsevol consulta en relació a l'assignatura. |
Description |
Assessorament presencial o virtual, individual o en grup, en l'horari pautat al calendari de Moodle a disposició dels estudiants per a qualsevol consulta en relació a l'assignatura.
Una vegada finalitzades les classes els estudiants podran contactar amb la professora mitjançant Moodle i correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Lecture |
|
Assistència i participació en l'aula. |
10% |
Seminars |
|
Els seminaris inclouran la metodologia quantitativa aplicada i l'anàlisi de dades mitjançant l'aplicació de les proves estadístiques. I l'anàlisi crític d'articles d'investigació quantitativa. |
15% |
Independent work in the laboratory |
|
Els laboratoris inclouran la metodologia qualitativa aplicada i l'anàlisi de les dades mitjançant les tècniques més adients. I l'anàlisi crític d'articles d'investigació qualitativa. |
15% |
Mixed tests |
|
Examen de l'assignatura que inclourà part tipus test i part resposta breu a desenvolupar. |
50% |
Others |
|
Activitat relacionada amb la cerca bibliogràfica, que s'inclourà durant el desenvolupament de les sessions magistrals. |
10% |
|
Other comments and second exam session |
És requisit indispensable per aprovar l'assignatura presentar tots els treballs i realitzar l'examen (prova objectiva mixta), obtenint una nota >o = a 5 en cada apartat. Es seguirà modalitat d'avaluació continuada. L'alumne que no superi alguna de les proves a la primera convocatòria recuperarà l'activitat suspesa seguint la mateixa modalitat de prova i avaluació en la data senyalada de l'inici de curs. D'acord amb l'article 21 dela Normativa Acadèmica durant les proves avaluatives està limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la ralització de les proves. |
Basic |
Taylor, SJ y Bogdan R, Introducción a los métodos cualitativos de investigación, Paidós, Barcelona
Vázquez ML, Introducción a las técnicas cualitativas de investigación aplicadas en salud, UAB Bellaterra, Barcelona
Gerrish, K y Lacey A, Investigación en enfermería, McGraw-Hill Interamericana, 2008, Madrid
Lleixà M y Montesó P, Investigació en infermeria: Teoria i pràctica, URV, 2015, Tarragona
Piqué J, Camaño R y Piqué C, Escribir y publicar en Enfermería, Tirant Humanidades, Valencia
Elena Sinobas, P, Manual de Investigación Cuantitativa para Enfermería, FAECAP, 2011, On-line
Salamanca Castro, AB, El aeiou de la investigación en enfermería, Fuden,DL, 2013,
|
|
Complementary |
|
Hi haurà una bibliografia complementària per a cada tema, i d'acord a les necessitats individuals. |
Subjects that continue the syllabus |
INFORMATION, COMMUNICATION AND DOCUMENTATION TECHNOLOGIES/18244008 |
|
|
Other comments |
Els/les estudiants que no realitzin els treballs de seminaris o laboratoris no podran presentar-se a l'examen (prova tipus test i amb pregunta curta). Per a superar l'assignatura totes les entregues i l'examen hauran de tenir una nota >o = a 5.
En la 2a convocatòria de l'assignatura els alumnes hauran de lliurar els treballs derivats dels seminaris i els laboratoris i presentar-se a fer una prova objectiva de pregunta curta o tipus test. Per a superar l'assignatura totes les entregues i l'examen hauran de tenir una nota > o = a 5.
Aquesta guia és orientativa i pot estar subjecta a modificacions que seran informades prèviament a l'aula d'acord amb l'article 21 de la Normativa Acadèmica.
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|