Type A
|
Code |
Competences Specific | | A4 |
Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i / o efectes derivats de la seva administració i consum. |
| A7 |
Conèixer els processos fisiopatològics i les seves manifestacions i els factors de risc que determinen els estats de salut i malaltia en les diferents etapes del cicle vital. |
| A8.3 |
Utilitzar estratègies i habilitats que permetin una comunicació efectiva amb pacients, famílies i grups socials, així com l'expressió de les seves preocupacions i interessos. |
| A9 |
Reconèixer les situacions de risc vital i saber executar maniobres de suport vital bàsic i avançat. |
| A15 |
Dirigir, avaluar i prestar les cures integrals d'infermeria, a l'individu, la família i la comunitat. |
| A17.4 |
Realitzar les tècniques i procediments de cures d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els malalts i familiars. |
| A17.6 |
Tenir una actitud cooperativa amb els diferents membres de l'equip. |
| A22.2 |
Identificar les característiques de la funció directiva dels serveis d'infermeria i la gestió de cures. |
| A23.2 |
Prestar cures, garantint el dret a la dignitat, privacitat, intimitat, confidencialitat i capacitat de decisió del pacient i família. Individualitzar la cura considerant l'edat, el gènere, les diferències culturals, el grup ètnic, les creences i valors. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i la orientació acadèmica i professional. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A4 |
Demostrar coneixement sobre les indicacions i efectes dels medicaments i productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria.
| | A7 |
Realitzar cures d'infermeria garantint la màxima seguretat per a les persones que els reben, per a ells mateixos i a nivell mediambiental
| | A8.3 |
Desenvolupar actituds i habilitats de comunicació necessàries per establir una relació terapèutica efectiva i de qualitat
| | A9 |
Aplicar les tècniques apreses en els contextos concrets, demostrant responsabilitat en l'execució de procediments de diversa complexitat
| | A15 |
Conèixer i utilitzar els plans de cures i els diferents sistemes de registre
Identificar la necessitat de la gestió de qualitat en les cures d'infermeria
| | A17.4 |
Aplicar les tècniques apreses en els contextos concrets, demostrant responsabilitat en l'execució de procediments de diversa complexitat
Realitzar valoracions integrals i seguiment de les persones en els diferents contextos d'atenció detectant signes i símptomes que indiquen alteració de la salut
| | A17.6 |
Reconèixer les pròpies actituds, la seva influència en el procés de cures, valorant les conseqüències de les seves decisions i l'aprenentatge realitzat
Desenvolupar la capacitat de liderar la planificació de cures i treball en equip
| | A22.2 |
Identificar la necessitat de la gestió de qualitat en les cures d'infermeria
Desenvolupar la capacitat de liderar la planificació de cures i treball en equip
| | A23.2 |
Conèixer i aplicar el codi deontològic i els principis ètics-legals de la infermeria
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
| | CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
| | CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i la orientació acadèmica i professional.
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
EIX 1: Desenvolupament personal, relacional, ètic social i cultural.
|
Desenvolupar la habilitat de implicació. Pendre consciència de com l'alumne s'involucra davant les diferents situacions de salut i quines emocions li genera així com els recursos que utilitza per gestionar-los.
Participació activa com a membre d'un equip multidisciplinar
Respecte per la diversitat amb presència, compassió, acceptació, escolta i compromís ètic.
|
EIX 2: Desenvolupament d’un coneixement científic i del pensament crític. |
Relacionar els aspectes teòrics i clínics específics i situacions de cuidatges, treballats els cursos anteriors, relacionats directament amb les patologies i pacients que es trobaran durant les seves pràctiques hospitalàries.
fer-se preguntes, donar respostes raonades i prendre decisions adequades a situacions de salut concretes.
|
EIX 3: Desenvolupament d’un cuidar integral a l’esser humà |
Conèixer i comprendre la situació particular del pacient i familia des d'una vessant holística.
Incorporar en els cuidatges el coneixement de la persona, el seu entorn i la situació de salut.
Assolir habilitats per garantir entorns de seguretat i cinfort: prevenció de lesions, administració segura de fàrmacs i prevenció d'infeccions.
Actuar per generar confiança en l'entorn. Reflexionar davant les normes i rutines establertes a les diferents Unitats, en relació a les diferències i circumstàncies de cada malalt i les seves famílies.
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Clinical practicum |
|
350 |
15 |
365 |
Clinical sessions |
|
24 |
8 |
32 |
Portfolio / Learning Guide |
|
3 |
20 |
23 |
Self-monitoring activities |
|
1 |
0 |
1 |
Personal attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Seminari introductori d'informació sobre el desenvolupament de les pràctiques: Assignació dels llocs, del torn i del tutor/s, horaris, centre de pràctiques, activitats avaluatives, normativa i avaluació final de les pràctiques clíniques. |
Clinical practicum |
Els eixos d'aprenentatge, relacionats amb les competències d'aquest pràctiques clíniques son:
EIX 1: Desenvolupament personal, relacional, ètic social i cultural.
EIX 2: Desenvolupament d’un coneixement científic i del pensament crític.
EIX 3: Desenvolupament d’un cuidar integral a l'ésser humà
|
Clinical sessions |
Es realitzaran en grups reduïts. Els alumnes exposen i reflexionen sobre situacions viscudes a les pràctiques clíniques. |
Portfolio / Learning Guide |
Realització d'un portafoli on l'alumne recopila i organitza els documents i evidencies que promouen la reflexió sobre la seva evolució i trajectoria envers la pràctica clínica i demostren l'assoliment de les competències. |
Self-monitoring activities |
L'alumne es farà una autoavaluació del seu aprenentatge. |
Personal attention |
Durant els horaris de pràctiques l'estudiant té assignat un tutor/a que el guia en el seu aprenentatge. També té assignat un professor que fa el seguiment de l'aprenentatge dels alumnes. |
Description |
En el procés d'aprenentatge de l'assignatura, l'estudiant té assignat un /a tutor/a que realitza tutories individualitzades durant l'horari de pràctiques, guiant a l'estudiant en el seu aprenentatge tant en l'aplicació de procediments, en la observació, en la vigilància, en la reflexió en acció com en les actituds que es precisen en la relació d'ajuda, la interrelació i la integració en l'equip professional multidiciplinar. També té assignat un professor que fa el seguiment de l'aprenentatge a través d'entrevistes amb l'alumne i en les sessions de grup per a l'anàlisi de situacions de cuidatges |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Clinical practicum |
|
Es farà una avaluació continuada on es valorarà la consecució de les competències i els resultats d'aprenentatge del programa de l'assignatura, mitjançant l'observació directa i l'aplicació d'un instrument d'avaluació per mesurar els coneixements, habilitats i actituds.
|
50% |
Clinical sessions |
|
S'avaluarà l'assistència, l'actitud, el grau de participació, la tolerància als suggeriments i la capacitat de reflexió. |
30% |
Portfolio / Learning Guide |
|
Es valorarà el lliurament puntual i acurat, la fonamentació del treball, les evidències aportades i fonts documentals, així com la capacitat d'anàlisi i síntesi |
15% |
Self-monitoring activities |
|
L'alumne es farà una autoavaluació del seu aprenentatge. |
5% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
És obligatori complir totes les hores de pràctiques, regulades per les directrius europees de l'ensenyament d'infermeria. La recuperació serà per als estudiants que no hagin assolit els objectius, tinguin faltes d'assistència o que per motius justificats no les puguin realitzar en el període establert, prèvia valoració dels responsables de la assignatura. La recuperació es realitzarà en el període establert per la facultat i sempre abans de la qualificació de l'acta de l'assignatura. |
Basic |
|
Fernández
Ayuso, D... [et al.]. , Cuidadointegral del paciente crítico :de la
extrahospitalaria a la UCI., Elsevier,Barcelona:2008. López
Ortega J, Morales Asencio J, QuesadaMoya A. , Cuidados al paciente crítico
adulto., DAE, Difusión Avances deEnfermería, Madrid:2007. [2 volums] Nicolás
Arfelis JM., Enfermo crítico yemergencias., Elsevier, Barcelona 2011. Gómez
O, Salas L, Manual de enfermería encuidados intensivos: enfermería de cuidados
médico-quirúrgicos, Jims Prayma,Barcelona 2006 González
MJA, et al, Cuidados críticos deenfermería: guía de práctica clínica. ,
Hospital Txagorritxu, cop, Vitoria 2004 Lynn-McHale
DJ, Carlson KK. , Cuidadosintensivos: procedimientos de la American Association
of Critical-Care Nurses,AACN. 4ª ed. Buenos Aires : Editorial Médica
Panamericana, cop., Madrid 2003 Avery
Gordon B., Neonatologia.fisiopatologiay manejo del recien nacido., Médica
Panamericana, última edició disponible Ruza
Tarrio Francisco, Tratado de cuidadosintensivos pediatricos, Norma-Capitel,
última edició dispònible Fernández Ayuso, D... [et al.]. , Cuidadointegral del
paciente crítico :de la extrahospitalaria a la UCI., Elsevier,Barcelona:2008. |
Complementary |
|
Rivas
M. , Manual de urgencias, 2a ed. : Médica Panamericana, Madrid2010. Rovira
Gil E, Urgencias en enfermería, 2ªed.etc.: DAE,Difusión Avances de Enfermería;,
Madrid 2005. Garcia
Piñeiro J M, Cuidados intensivospediatricos, Difusión Avances de enfermeria,
SL, ültima edició disponible Moreno
MLP, Rivera SA, Esteban A. ,Procedimientos y técnicas en el paciente crítico. ,
Masson, DL , última ediciódispònible Morales
Gil, I.M.; García Piñeiro, J.M., Guíade intervención rápida en enfermería
pediátrica., Madrid : DAE, DL , 2003
Salvadores Fuentes P;Sánchez Sanz Esperanza;Carmona Monge
Francisco Javier, Infermeria en Cuidados Criticos, Editorialcentro de estudios
Ramon Areces, S.A., Madrid 2011 |
|
Other comments |
Es recomana haver cursat primer, segon i tercer curs. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|