Type A
|
Code |
Competences Specific | | A4 |
Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i / o efectes derivats de la seva administració i consum. |
| A8.1 |
Identificar les respostes psicosocials de les persones davant les diferents situacions de salut (en particular, la malaltia i el sofriment), seleccionant les accions adequades per proporcionar ajuda en les mateixes. |
| A8.2 |
Establir una relació empàtica i respectuosa amb el pacient i família, d'acord amb la situació de la persona, problema de salut i etapa de desenvolupament. |
| A8.3 |
Utilitzar estratègies i habilitats que permetin una comunicació efectiva amb pacients, famílies i grups socials, així com l'expressió de les seves preocupacions i interessos. |
| A10 |
Conèixer i identificar els problemes psicològics i físics derivats de la violència de gènere per capacitar l'estudiant en la prevenció, la detecció precoç, l'assistència, i la rehabilitació de les víctimes d'aquesta forma de violència |
| A15 |
Dirigir, avaluar i prestar les cures integrals d'infermeria, a l'individu, la família i la comunitat. |
| A17.5 |
Seleccionar les intervencions encaminades a tractar o prevenir els problemes derivats de les desviacions de salut. |
| A22.3 |
Conèixer i ser capaç d'aplicar les tècniques de direcció de grups. |
| A23.2 |
Prestar cures, garantint el dret a la dignitat, privacitat, intimitat, confidencialitat i capacitat de decisió del pacient i família. Individualitzar la cura considerant l'edat, el gènere, les diferències culturals, el grup ètnic, les creences i valors. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A4 |
Demostrar coneixement sobre les indicacions i efectes dels medicaments i productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria.
| | A8.1 |
Realitzar valoracions integrals i seguiment de les persones en els diferents contextos d'atenció detectant signes i símptomes que indiquen alteració de la salut
| | A8.2 |
Proporcionar cures integrals d'infermeria a l'individu, família i comunitat al llarg del seu cicle vital, reconeixent la diversitat multicultural
Desenvolupar actituds i habilitats de comunicació necessàries per establir una relació terapèutica efectiva i de qualitat
| | A8.3 |
Proporcionar cures integrals d'infermeria a l'individu, família i comunitat al llarg del seu cicle vital, reconeixent la diversitat multicultural
| | A10 |
Realitzar valoracions integrals i seguiment de les persones en els diferents contextos d'atenció detectant signes i símptomes que indiquen alteració de la salut
| | A15 |
Realitzar valoracions integrals i seguiment de les persones en els diferents contextos d'atenció detectant signes i símptomes que indiquen alteració de la salut
Realitzar cures d'infermeria garantint la màxima seguretat per a les persones que els reben, per a ells mateixos i a nivell mediambiental
| | A17.5 |
Realitzar cures d'infermeria garantint la màxima seguretat per a les persones que els reben, per a ells mateixos i a nivell mediambiental
| | A22.3 |
Desenvolupar actituds i habilitats de comunicació necessàries per establir una relació terapèutica efectiva i de qualitat
| | A23.2 |
Reconèixer les pròpies actituds i la seva influència en el procés de cures, valorant les conseqüències de les seves decisions
Desenvolupar actituds i habilitats de comunicació necessàries per establir una relació terapèutica efectiva i de qualitat
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
| | CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Eix:1 Desenvolupament personal, relacional, ètic, social i cultural |
Rol d'infermeria de salut mental.
Sensibilitat i respecte envers un mateix i cap els altres.
Desenvolupament de compromís ètic.
Treball en equip. |
Eix 2: Desenvolupament d'un coneixement científic i del pensament crític |
Processos de salut i malaltia mental.
La relació terapèutica.
Programens de promoció i prevenció de la salut mental.
Protocols i guies de pràctica clínica en salut mental.
La unitat assistencial. |
Eix 3: Desenvolupament d'un cuidar integral a l'èsser |
El procés de valoració i observació en salut mental.
Estratègies d'intervenció terapèutiques en salut mental.
Entorns de seguretat i confort.
Habilitats de comunicació. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
1 |
2 |
Clinical practicum |
|
175 |
0 |
175 |
Forums of debate |
|
1 |
5 |
6 |
Assignments |
|
2 |
10 |
12 |
Clinical sessions |
|
10 |
5 |
15 |
Self-monitoring activities |
|
1 |
1 |
2 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Seminari introductori de informació sobre el desenvolupament de les pràctiques: horaris, tutores assignades, tutories, activitats avaluatives fora de les unitats (portafolis/carpeta d'aprenentatge i estudi de casos), normativa i avaluació final. |
Clinical practicum |
Les pràctiques es duran a terme al llarg de 4/5 setmanes, 5 dies per setmana, amb l'horari preestablert i depenent de la disposició del lloc de pràctiques. L'aprenentatge en les diferents unitats clíniques, va capacitant l'estudiant a una comprensió progressiva de les diferents situacions de cuidatges, a través d'un procés reflexiu i integrant els continguts adquirits a les assignatures teòriques i el seu aprenentatge pràctic.
La assistència es obligatòria al 100%. |
Forums of debate |
L'estudiant haurà de participar en el fòrum dinamitzat proposat al moodle durant el període de pràctiques |
Assignments |
Mitjançant l'espai moodle l'alumne seguirà el pla de treball i recopilarà i organitzarà dels documents i evidències que mostren l'evolució, trajectòria i reflexions envers l'aprenentatge de les pràctiques clíniques. |
Clinical sessions |
Treball cooperatiu en grups reduïts on l'alumne exposa i reflexiona sobre situacions viscudes a la pràctica clínica. |
Self-monitoring activities |
Al finalitzar el període de pràctiques clíniques, l'alumnat, s'avaluarà la consecució de les competències i objectius d'aprenentatge del programa de la assignatura, mitjançant l'observació directa, i l'aplicació d'un instrument d'avaluació per mesurar els coneixements, les habilitats i les actituds. |
Personal attention |
En el procés d'aprenentatge de l'assignatura, l'estudiant té assignat un/a tutor/a que realitza tutories individualitzades durant l'horari de pràctiques, guiant a l'estudiant en el seu aprenentatge tant en l'aplicació de procediments, en la observació, en la vigilància, en la reflexió en acció com en les actituds que es precisen en la relació d'ajuda, la interrelació i la integració en l'equip professional multidisciplinar. |
Description |
L'estudiant tindrà assignat un tutor professor de la universitat i un tutor responsable dintre de la institució on realitza les pràctiques. Ambdós tutors es responsabilitzaran de fer el seguiment de les pràctiques i participar en l'avaluació de l'alumne/a tenint en compte els objectius plantejats. L'alumne/a presentarà el seu portfoli al tutor professor de la universitat que també tutoritzarà les sessions. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Clinical practicum |
|
Al finalitzar el període de pràctiques clíniques s'avaluarà la consecució de les competències i objectius d'aprenentatge del programa de la assignatura, mitjançant l'observació directa, i l'aplicació d'un instrument d'avaluació per mesurar els coneixements, les habilitats i les actituds.
40% Avaluació tutor/a pràctiques
15% Avaluació professor/a universitat |
55% |
Forums of debate |
|
L'estudiant haurà de participar en el fòrum dinamitzat proposat al moodle durant el període de pràctiques |
15% |
Assignments |
|
Totes les tasques planificades són d'obligatòria presentació en el termini establert. S'avaluarà el lliurament puntual i el contingut dels diferents elements, la fonamentació del treball, les evidències aportades, les fonts d'informació, la capacitat de síntesi i la capacitat d'anàlisi. |
20% |
Clinical sessions |
|
S'avaluarà l'assistència, l'actitud, el grau de participació, la capacitat de reflexió, de compartir informació, coneixements i experiències i la tolerància als suggeriments. |
5% |
Self-monitoring activities |
|
Al finalitzar el període de pràctiques clíniques, l'alumnat, s'avaluarà la consecució de les competències i objectius d'aprenentatge del programa de la assignatura, mitjançant l'observació directa, i l'aplicació d'un instrument d'avaluació per mesurar els coneixements, les habilitats i les actituds. |
5% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
És obligatori complir totes les hores de pràctiques.Per superar les pràctiques s'han d'aprovar totes les parts de l'avaluació per separat. La segona convocatòria de pràctiques serà per als alumnes que no hagin complert els objectius o tinguin faltes d'assistència a les pràctiques. La recuperació d'aquestes pràctiques es realitzarà en el període establert per la facultat i sempre abans de la qualificació d'actes de l'assignatura. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Basic |
|
Rigol Cuadra A, Ugalde Apalategui M., Enfermeria de salud mental y psiquiátrica. , Última disponible, Masson Fornés Vives J., Enfermería de salud mental y psiquiátrica. Valoración y cuidados, Última disponible , Médica Panamericana Fornés Vives, J. Gómez Salgado, J. , Psicopatología, diagnosis y terapéutica psiquiátrica. Enfermería de salud mental y psiquiatrica I., Última disponible, FUDEN Galiana, JL., Enfermería psiquiátrica, Última disponible, Elsevier |
Complementary |
|
JOHNSON B.S. , Enfermería de salud mental y psiquiátrica., Última disponible, McGraw-Hill AMERICAN PSYCHIATRIC ASSOCIATION (APA) , DSM. Manual Diagnóstico y Estadístico de los Trastornos Mentales , Última disponoble, Masson SHIVES LR , Enfermeria psiquiátrica y de salud mental: Conceptos básicos, Última disponible, McGraw-Hill Herdman TH., NANDA Internaciona. Diagnósticos enfermeros: Definiciones y clasificación., Última disponible, Harcourt Moorhead S, Johnson M, Maas ML, Swanson E., Clasificación de resultados de enfermería (NOC)., Última disponible, Elsevier Bulechek GM, Butcher HK, McCloskey J., Clasificación de intervenciones de enfermería (NIC)., Última disponible, Elsevier Johnson M, Moorhead S, Bulechek G, Butcher H, Maas M, Swanson E., Vínculos de NOC i NIC a NANDA-I y diagnósticos médicos. Soporte para el razonamiento crítico y la calidad de los cuidados., Última disponible, Elsevier Fornés Vives, J. Gómez Salgado, J. , Educación para la salud mental, Última disponible, FUDEN Rodríguez Seoane, E. , Enfermería en la rehabilitación de la enfermedad mental severa. Cuidados, atención y aspectos jurídicos., Última disponible, Ediciones Díaz de Santos Fornés Vives, J. Gómez Salgado, J. , Evolución de los cuidados enfermeros en salud mental. Enfermería de salud mental y psiquátrica II, Última disponible, FUDEN Ortiz de Zárate, A. Alonso Durana, I. Ubis González, A. Ruíz de Azúa, MA. , Guías de cuidados de enfermería en salud mental. Adicciones, Última disponible, Elsevier Ortiz de Zárate, A. Alonso Durana, I. Ubis González, A. Ruíz de Azúa, MA. , Guías de cuidados de enfermería en salud mental. Patología dual., Última disponible, Elsevier Ortiz de Zárate, A. Alonso Durana, I. Ubis González, A. Ruíz de Azúa, MA. , Guías de cuidados de enfermería en salud mental. Trastorno mental grave de larga evolución, Última disponible, Elsevier Ortiz de Zárate, A. Alonso Durana, I. Ubis González, A. Ruíz de Azúa, MA. , Guías de cuidados de enfermería en salud mental. Trastorno psicótico, Última disponible, Elsevier Ortiz de Zárate, A. Alonso Durana, I. Ubis González, A. Ruíz de Azúa, MA. , Guías de cuidados de enfermería en salud mental. Trastornos del estado de ánimo, Última disponible, Elsevier Fornés Vives, J. Gómez Salgado, J. , Recursos y programas para la salud mental, Última disponible, FUDEN Granados Gómez, G. Sánchez Bujaldón, M. , Educación en salud mental, Última disponible, Editorial Centro de Estudios Ramón Areces Womble, DM. , Introducción a la enfermería de la salud mental, Última disponible, Wolters Kluwer |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
THE THERAPEUTIC RELATIONSHIP AND COMMUNICATION IN NURSING/18244006 | NURSING IN MENTAL AND PSYCHIATRIC CARE/18244106 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|