Type A
|
Code |
Competences Specific | | A19.3 |
Conèixer els problemes de salut més freqüents en la infància i identificar les seves manifestacions. |
| A19.4 |
Analitzar les dades de valoració del nen, identificant els problemes d'infermeria i les complicacions que poden presentar-se. |
| A19.6 |
Seleccionar les intervencions adreçades als nens i al malalt, així com les derivades dels mètodes de diagnòstic i tractament. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT5 |
Communicate information clearly and precisely to a variety of audiences |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A19.3 |
Desenvolupar el rol infermer en l'atenció al nen i adolescent en situacions especials de risc personal, familiar o social en l'àmbit hospitalari
Desenvolupar el rol infermer en l'atenció hospitalària a l'infant i adolescent
| | A19.4 |
Desenvolupar el rol infermer en l'atenció hospitalària a l'infant i adolescent
Reconèixer la família com una unitat d'atenció, tenint en compte les relacions que s'estableixen entre els seus membres i la seva situació de salut / malaltia
| | A19.6 |
Desenvolupar el rol infermer en l'atenció hospitalària a l'infant i adolescent
Gestionar el treball i el temps d'acord amb la planificació de les tasques
Fer el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat indicats
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT5 |
Communicate information clearly and precisely to a variety of audiences
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Mòdul I: Humanització de les cures infermeres envers l’infant hospitalitzat i la seva família
|
Tema 1: Drets de l’infant hospitalitzat. Principis bioètics i legals. Característiques d’un servei hospitalari infantil. Hospital Amic del nens.
Tema 2: La hospitalització en les diferents edats: atenció d’infermeria a l’infant hospitalitzat i la seva família.
Tema 3: Aspectes psicosocials de la hospitalització.
|
Mòdul II: Procediments generals de l’infant hospitalitzat |
Tema 4: Seguretat i qualitat en les cures. Cures d’infermeria enfront les infeccions nosocomials del nen/adolescent hospitalitzat (ferides, catèters i drenatges).
Tema 5: Principis farmacològics: càlcul de fàrmacs.
Tema 6: El dolor en el nadó, en el nen i l’adolescent. Valoració. Interpretació. Registre. Mesures no farmacològiques per disminuir el dolor. Mesures farmacològiques.
|
Mòdul III: Situacions especials d’hospitalització |
Tema 7: Cures d’infermeria en el pacient (nen/adolescent) quirúrgic: pre i postoperatori. Valoració d’infermeria. Valoració focalitzada. Diagnòstics infermers. Problemes interdependents. Complicacions potencials. Objectius, intervencions i avaluació. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
2 |
4 |
Seminars |
|
9 |
8 |
17 |
Lecture |
|
9 |
12 |
21 |
Presentations / oral communications |
|
6 |
16 |
22 |
Personal attention |
|
3 |
3 |
6 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura i exposició teòrica dels continguts. Pressa de contacte i recollida d'expectatives dels alumnes |
Seminars |
Exercicis en grup a l'aula de temes rellevants d'actualitat complementaris a la teoria. En el cas que hi hagin més de 50 alumnes matriculats, els seminaris es realitzaran en 2 grups. Els grups es seleccionaran per llistat alfabètic. El primer dia de classe s'informarà als alumnes a quin grup pertanyen i les dates i horaris dels seminaris |
Lecture |
Classes magistrals participatives amb els continguts teòrics i les bases fonamentals |
Presentations / oral communications |
Exposició oral a l'aula d'un tema treballat |
Personal attention |
Es faran tutories personalitzades de recolzament i resolució de problemes de l’alumne |
Description |
Es faran tutories personalitzades de recolzament i resolució de problemes de l’alumne, es prega sol·licitar cita prèvia. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Introductory activities |
|
Exercicis d'avaluació inicial i final. Es valorará l'assistència de l'alumne als tallers i presentació de treballs. |
10% |
Seminars |
|
Presentació d'activitats corresponents als seminaris |
20% |
Presentations / oral communications |
|
Exposició oral i presentació d'un treball en grup d'aprofundiment d'un tema específic a triar per l'alumne dins del mòdul III |
40% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
Carrero Caballero M, Tratado de Administración parenteral., 1ª ed., DAE, S.L.; Madrid, España:2006.
Nascimiento R, Silva MJ. , Enfermería en la Unidad de Cuidados Intensivos Neonatal., 3ª ed., Editorial Médica Panamericana, S.A.; Buenos Aires,
Cloherty J, Eichenwald E, Stark A. , Manual de Cuidados Neonatales, 3ª ed., Masson; España: 2005.
Chaure I, Inarejos M. , Enfermeria pediàtrica, 1ª ed., Masson; España: 2001.
Aguilar Cordero MJ, Tratado de Enfermeria Infantil, 1ª ed., Elseiver; España: 2002.
Aguilar Cordero MJ, Tratado de enfermería del niño y el adolescente : cuidados pediátricos , 1ªed., Elseiver; España:2012
Estévez González MD, Cuidados de enfermería en la maternidad, infancia y adolescencia , 1ªed., Universidad Palmas GC: España:2013
Bazo Hernández L, Evaluación del proceso de implantación del modelo “Neonatal Individualized Developmental Care and Assessment Program” (NIDCAP) de Cuidados Centrados en el Desarrollo Neonatal y atención a la Famili, 1ªed., Universidad Rovira i Virgili:2016
|
|
Complementary |
|
|
|
Other comments |
Si vols tenir un perfil pediàtric es recomana que curseu conjuntament l'assignatura "Aprofundiment en l'atenció a la infáncia i adolescència a la comunitat |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|