IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) PROFESSIONAL DEVELOPMENT Code 18244205
Study programme
Bachelor's Degree in Nursing (Campus Terres de l'Ebre) (2016)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
3 Optional
Language
Català
Department Nursing
Coordinator
BARCELÓ PRATS, JOSEP
E-mail josep.barcelo@urv.cat
Lecturers
BARCELÓ PRATS, JOSEP
Web
General description and relevant information Cuidar a les persones, donar suport a les famílies, liderar al personal d'infermeria, treballar en equip, renovar la pròpia motivació en el dia a dia... són alguns dels reptes de la infermera en el seu treball que requereixen continguts, habilitats i actituds diverses. S'analitzaran els elements que conformen la responsabilitat professional, l'autoconeixement i el aprendre a viure el treball amb consciència, de forma positiva, alegre i amb salut.

Competences
Type A Code Competences Specific
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
Unitat temàtica I

- Desenvolupament personal i professional
. Anàlisi i autoconeixement.
. Del funcionament correcte a l'autorrealització.
Unitat temàtica II

- El treball
. Buscar treball. Inici, manteniment i finalització.
. Curriculum vitae i entrevista professional.
. Introducció a les tècniques de selecció de personal.
. El treball com a font de salut.
. El treball com a causa d'alteracions.
Unitat temàtica III

- La comunicació i el lideratge
. Importància de la comunicació dins l'entorn laboral.
. Comunicació verbal vs. llenguatge corporal.
. Introducció a les habilitats comunicatives i de lideratge.
. Principals eines comunicatives.
. Aprendre a comunicar en públic.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
Lecture
CT6
15 15 30
Problem solving, exercises
CT6
10 5 15
Simulation
CT6
4 5 9
Assignments
CT6
2 17 19
Personal attention
1 0 1
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l'assignatura. Condicions de la participació i assistència, a més de l'explicació de l'avaluació de l'assignatura.
Lecture Classe expositiva acompanyada de material didàctic, exemples, anècdotes o problemes. Demanant al grup experiències viscudes, opinions, etc.
Problem solving, exercises Formulació, anàlisis, debat d'un problema, una situació, buscant causes i solucions.
Simulation Role Playing per analitzar situacions i reflexionar sobre comportaments
Assignments L'alumne realitzarà tres treballs: El propi curriculum, un treball individual d'autoconeixements i un d'exposició oral davant de tota la classe.
Personal attention Atenció a demanda per la seva orientació .
Tutories individuals per l'elaboració del curriculum i els treballs

Personalized attention
Description
. Atenció a demanda per la seva orientació . Tutories individuals per l'elaboració del curriculum i els treballs . L'alumne concertarà hora amb el professor per a la realització de les tutories.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Lecture
CT6
L'assistència i la participació a les classes magistrals serà puntuada amb un màxim del 20% del total de la nota final de l'assignatura. 10%
Problem solving, exercises
CT6
La ressolució de problemes i exercicis realizats a classe tindran un pes màxim d'un 5% del total de la nota final de l'assignatura. 5%
Simulation
CT6
La participació en exercicis de simulació realitzats a classe tindran un pes màxim d'un 5% del total de la nota final de l'assignatura. 5%
Assignments
CT6
Curriculum vitae

Treball individual d'autoconeixement

Exposició oral a classe d'un treball de comunicació.
80%
Others  
 
Other comments and second exam session

- La data de presentació dels treballs es comunicarà el primer dia de classe, i serà al llarg de l'assignatura.

- L'assistència i participació a classe es qualificarà amb un màxim del 20% de la nota final.

- Segona convocatòria: Si un alumne no ha superat els treballs en que s'avalua l'assignatura, podrà repetir-los.

- La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Sources of information

Basic

- Brooks, R Goldstein, S, El poder de la resiliencia. Como lograr el equilibrio, la seguridad y fuerza interior necesarios para vivir en paz, Barcelona Paidós, 2004

- Clarson, M, Miedo inteligente. Como aprovechar la tensión que generan las situaciones de riesgos, Barcelona Paidós, 2003

- Chalvin, D Eyssette, F, Como resolver los pequeños conflictos en el trabajo, Barcelona Deusto, 2002

- Jensen, B, Lo òptimo es posible, Barcelona Gestión 2000, 2005

- Lencioni, P, Las cinco disfunciones de un equipo, Barcelona Empresa Activa, 2003

- Marquier, A, El poder de elegir o el principio de responsabilidad, Barcelona 6ª edi. Luciérnaga, 2003

- Sills, J, Exceso de equipaje, Madrid Neo Person Edic. , 1998

- Zelinski, E, Pensar a lo grande, Barcelona Ed. Oniro, 2001

- Rovira, A, La buena crisis. Reinventarse uno mismo: la revolución de la conciencia, Barcelona Aguilar, 2009

- Centre d'Atenció als Estudiants de la URV, Guia d'orientació per a l'ocupació , Publicacions URV, 2013

Complementary

Recommendations


 
Other comments
Tenint en compte que l'assistència a l'assignatura es puntua amb un màxim del 20% de la nota final, es recomana als alumnes l'assistència a les classes magistrals.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.