Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Conèixer l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria. |
| A4 |
Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i / o efectes derivats de la seva administració i consum. |
| A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
| A17.4 |
Realitzar les tècniques i procediments de cures d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els malalts i familiars. |
| A18.2 |
Aplicar cures generals durant el procés de maternitat per facilitar l'adaptació de les dones i els nounats a les noves demandes i prevenir complicacions. |
| A19.5 |
Aplicar les tècniques que integren la cura d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els nens i els seus cuidadors. |
| A23.2 |
Prestar cures, garantint el dret a la dignitat, privacitat, intimitat, confidencialitat i capacitat de decisió del pacient i família. Individualitzar la cura considerant l'edat, el gènere, les diferències culturals, el grup ètnic, les creences i valors. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Argumentar la relació dels procediments de cures clíniques i el protocol seguits en els casos clínics que se li presentin en base a les guies de pràctica clínica actualitzades
| | A4 |
Argumentar la relació dels procediments de cures clíniques i el protocol seguits en els casos clínics que se li presentin en base a les guies de pràctica clínica actualitzades
| | A14 |
Actuar tenint en compte els aspectes ètics inherents a cura de la persona en els procediments de cures
Iniciar una comunicació eficaç mitjançant la simulació en el laboratori d'infermeria
Prendre decisions mitjançant el pensament crític i la pràctica reflexiva
Utilitzar els recursos amb criteris de sostenibilitat al procediment a realitzar (quantitat, rebuig, selectiu i reciclatge, si procedeix)
| | A17.4 |
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques i fàrmacs en els processos de malaltia al llarg del cicle vital
| | A18.2 |
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques i fàrmacs en els processos de malaltia al llarg del cicle vital
| | A19.5 |
Iniciar una comunicació eficaç mitjançant la simulació al laboratori d'infermeria
| | A23.2 |
Actuar tenint en compte els aspectes ètics inherents a la cura de la persona en els procediments de cures
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Unitat temàtica I: Procediments estàndard de protecció II
|
Rentat quirúrgic de mans. Camp estèril. Vestir-se per realitzar procediments que
requereixen esterilitat. Posar-se guants estèrils. |
Unitat temàtica II: Valoració de la persona II |
Exploració física II |
Unitat temàtica III:Administració de medicació per via parenteral |
Generalitats de l'administració de medicació per via parenteral. Seguretat del pacients. Preparació i administració de fàrmacs per via intradèrmica, subcutània, intramuscular i endovenosa. Preparació i administració de perfusions endovenoses. Càlcul de dosis. |
Unitat temàtica IV: Procediments clínics II |
Venopunció: extracció de sang venosa. Canalització d'una via perifèrica.
Preparació i control del pacient en proves diagnòstiques.
Inserció de catèters venosos perifèrics.
Punció arterial.
Espirometria, fisioteràpia respiratòria i teràpia inhalatoria.
Oxigenoteràpia.
ECG.
Inserció i retirada de sonda nasogàstrica.
Inserció i retirada de sonda vesical.
Cures de l'estoma.
Valoració i cures de ferides i drenatges.
Embenats i immobilitzacions.
Valoració i suport a la gestant.
RCP bàsica (infància) |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Estudios previos |
|
5 |
25 |
30 |
Simulación |
|
44 |
44 |
88 |
Supuestos prácticos / estudio de casos |
|
4 |
0 |
4 |
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura |
Estudios previos |
Visionat del material audiovisual associat a la pràctica (tantes vegades com trobeu necessari)
Lectura de les guies didàctiques i dels articles associats a la pràctica
|
Simulación |
Demostracions pràctiques i assaig d'habilitats de les diferents tècniques i procediments |
Supuestos prácticos / estudio de casos |
Pràctica reflexiva de diferents procediments emmarcats en situacions clíniques que permeten la integració de coneixements teòrics i pràctics, i la resolució de problemes. |
Atención personalizada |
Es faran tutories presencials personalitzades, prèvia confirmació de cita. També es poden fer consultes als professors mitjançant el correu electrònic i el fòrum de dubtes de l'assignatura |
descripción |
Es faran tutories presencials personalitzades, prèvia confirmació de cita. També es poden fer consultes als professors mitjançant el correu electrònic i el fòrum de dubtes de l'assignatura. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Estudios previos |
|
Previ a la pràctica s’ha de contestar el qüestionari PRE. Aquestes preguntes formaran part de l’avaluació de la categoria. |
15% |
Simulación |
|
La simulació s'avaluarà mitjançant dues proves a cada semestre, que constaran d'una prova escrita (prova 1) i una de pràctica (prova 2) :
Prova 1: qüestionari (POST) de preguntes tipus test via moodle.
Prova 2: Demostració d’una o dues de les pràctiques realitzades. Aquesta prova es corregirà mitjançant rúbrica que identificarà i graduarà la correcció del procediment demostrat.
Per aprovar aquesta categoria cal treure una nota mitjana de 5. Es podrà fer mitjana entre totes les proves sempre que l'alumne hagi assolit, com a mínim, una nota de 4 en cadascuna de les proves.
|
80% |
Supuestos prácticos / estudio de casos |
|
Aquesta pràctica s'avaluarà mitjançant l'assistència |
5% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En segona convocatòria només es podrà recuperar la categoria "simulació", amb una prova final que constarà d'una prova escrita i / o de demostració segons la part a recuperar. Els criteris per fer mitjana són els mateixos que han estat descrits a l'avaluació continuada. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa, tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant la resolució del rector o rectora. |
Básica |
Esteve, J, Mitjans, J, Enfermería técnicas clínicas I , Última edició disponible, Madrid: Mc Graw-Hill/Interamericana
Esteve, J, Mitjans, J, Enfermería técnicas clínicas II, Última edició disponible, Madrid: Mc Graw-Hill/Interamericana
Smith S F, Duell D J, Martin B C , Técnicas de enfermería clínica, Última edició disponible , Madrid: Pearson
González, IC y Herrero A, Procedimientos y técnicas de enfermería, Última edició disponible, Madrid DAE
New England Journal of Medicine, Videos In Clinical Medicine: The New England Journal of Medicine, Darrera acutalització disponible a: http://www.nejm.org/multimedia/medical-videos, New England Journal of Medicine
|
|
Complementaria |
|
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
ENFERMERÍA EN LA GESTACIÓN, INFANCIA Y ADOLESCENCIA/18254102 | ENFERMERÍA EN LA JUVENTUD/18254103 | ENFERMERÍA EN EL ADULTO/18254104 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
PRÁCTICAS DE SIMULACIÓN CLÍNICA I/18254111 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|