Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5.3 |
Identificar els problemes nutricionals de major prevalença i seleccionar les recomanacions dietètiques adequades. |
| A7 |
Conèixer els processos fisiopatològics i les seves manifestacions i els factors de risc que determinen els estats de salut i malaltia en les diferents etapes del cicle vital. |
| A9 |
Reconèixer les situacions de risc vital i saber executar maniobres de suport vital bàsic i avançat. |
| A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5.3 |
Conèixer pautes nutricionals associades al problema de salut i recuperació al llarg del cicle vital
Conèixer formes de cures que prevenen complicacions i afavoreixen la curació
| | A7 |
Conèixer maneres de donar suport a la recuperació i la salut en els processos d'adaptació, canvi i adquisició de noves habilitats superada la situació crítica
Reconèixer les situacions que comporten risc vital
Conèixer la fisiopatologia dels problemes de salut associats a situacions crítiques al llarg del cicle vital
Reconèixer factors de risc associats a complicacions derivades de la situació crítica al llarg del cicle vital
| | A9 |
Reflexionar des de casos pràctics sobre l'ètica del tenir cura en situacions de risc de mort o de mort imminent
Reconèixer les situacions que comporten risc vital
Reconèixer factors de risc associats a complicacions derivades de la situació crítica al llarg del cicle vital
| | A14 |
Prendre consciència de la necessitat d'humanització d'entorns tecnològics des de la perspectiva de la persona, gènere i la diversitat multicultural
Explorar l'estrès i l'afrontament en escenaris i situacions crítiques de salut
Reconèixer les situacions que comporten risc vital
Conèixer formes de cures que prevenen complicacions i afavoreixen la curació
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Unitat temàtica I: Factors de risc associats a les situacions crítiques i la seva prevalencia en les diferents etapes del cicle vital. |
Problemes de salut que comporten situacions de risc vital i / o necessitats de cures crítiques. Situacions i reflexions sobre la limitació del tractament del suport vital. Maneig farmacològic. Unitats de cures crítiques i emergències: entorns terapèutics i tecnològics. Confort i humanització. |
Unitat temàtica II: L’adult en situació crítica i entorns de cuidatge |
Processos, malalties i i risc vital en l'adult. Prevenció, valoració i tractament.
Situacions d'urgència i emergència: Shock, fallada multiorgànica, pacient politraumatitzat, traumatisme cranioencefàlic greu, gran cremat, activació de codis d'emergència, lesió medul·lar aguda. Control de la infecció. Control de símptomes i monitorització.
El pacient amb suport de ventilació. Comunicació i afrontament de l'estrès pacient, família i professional.
|
Unitat temàtica III: El nen en situacions crítiques i entorns de cures. |
Processos de malaltia i risc vital en el prematur i el nen. Situacions d'urgència i emergència. L'escenari de cures intensives pediàtriques. El dolor en el nen. Família i hospitalització en unitats de cures intensives pediàtriques. Mesures terapèutiques. Els efectes de la malaltia |
Unidad temática IV: La vida y el cuidado después del proceso crítico. |
Lesions i discapacitats. Maneig de símptomes. Vivència, adaptació i canvi. Adquisició d'noves habilitats, reestructuració de rols. Vida laboral i social. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Seminarios |
|
14 |
30 |
44 |
Sesión magistral |
|
33 |
30 |
63 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprendizaje basado en problemas |
|
12 |
30 |
42 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Seminarios |
Treball amb diferents tipus de material ( vídeos, lectures...) per propiciar la discussió i anàlisi per part dels estudiants. |
Sesión magistral |
Exposició del contingut de l’assignatura de manera interactiva i participativa. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprendizaje basado en problemas |
Estudi de situacions clíniques amb diferents escenaris que exigeix un treball de col•laboració. |
Atención personalizada |
Guia, orientació i seguiment en els seminari/ABP, i en les diferents tutories que es vagin produint en funció de les necessitats dels estudiants. |
descripción |
Guia, orientació i seguiment en la materia que es treballa a les classes magistrals, seminari/ABP, i en les diferents tutories que es vagin produint en funció de les necessitats dels estudiants. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Seminarios |
|
Es tindrà en compte l'assistència als seminaris, l'actitud i participació.
|
5% |
Sesión magistral |
|
El contingut de les sessions magistrals, ABP, seminaris s''avaluarà mitjançant proves mixtes.
Les proves mixtes consistiran en preguntes tipus test sobre conceptes bàsics de la materia o bé preguntes curtes sobre coneixements i raonament crític.
|
75% |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprendizaje basado en problemas |
|
Assistència obligatòria
Es tindrà en compte la actitud i la participació.
elaboració de pla de treball grupal i/o individual. Recerca de fonts documentals. Exposició oral, presentació i argumentació dels principis científics basats en fonts documentals. Treball autònom i de grup. Cooperació amb el grup. Autoevaluació. Avaluació grupal. |
20% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per tal d'aprovar l'assignatura cal tenir les proves objectives superades amb un cinc cadascuna. A la segona convocatoria només es poden recuperar les proves mixtes. Els ABP i l'assistència a seminaris i no es poden recuperar. La nota d'assitència als seminaris (5%) inomés es trindrà en compte un cop superats els examens. |
Básica |
Fernández Ayuso D., Cuidado integral del paciente crítico:de la extrahospitalaria a la UCI., Elsevier, Barcelona 2008.
Nicolás Arfelis JM., Enfermo crítico y emergencias, Elsevier, Barcelona 2011
López Ortega J, Morales Asencio J, Quesada Moya A., Cuidados al paciente crítico adulto, DAE, Difusión Avances de Enfermería, Madrid 2007.
Concepción Fuentes Pumarola, Manual d'infermeria intensiva, Documente Universitaria, Girona 2010
FP Garcia Fernandez, Soldevilla Agreda JJ, Torra i Bou JE, Atención integral de las heridas cronicas, Fundación Sergio Juán Jordan, MADRID 2016
|
Pàgines web d'interès: http://seeiuc.org/http://humanizandoloscuidadosintensivos.com/es/inicio/https://semes.org/ |
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|