Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Conèixer l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria. |
| A4 |
Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i / o efectes derivats de la seva administració i consum. |
| A9 |
Reconèixer les situacions de risc vital i saber executar maniobres de suport vital bàsic i avançat. |
| A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
| A17.4 |
Realitzar les tècniques i procediments de cures d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els malalts i familiars. |
| A23.2 |
Prestar cures, garantint el dret a la dignitat, privacitat, intimitat, confidencialitat i capacitat de decisió del pacient i família. Individualitzar la cura considerant l'edat, el gènere, les diferències culturals, el grup ètnic, les creences i valors. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques i fàrmacs en els processos de malaltia al llarg del cicle vital
| | A4 |
Aplicar procediments bàsics orientats a l'exploració, confort i seguretat de la persona que precisen atenció al llarg de la vida
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques i fàrmacs en els processos de malaltia al llarg del cicle vital
Aplicar valoracions i procediments en pacients greument malalts en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques, fàrmacs, suport vital bàsic i avançat al llarg del cicle vital
| | A9 |
Aplicar valoracions i procediments en pacients greument malalts en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques, fàrmacs, suport vital bàsic i avançat al llarg del cicle vital
| | A14 |
Aplicar valoracions i procediments en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques i fàrmacs en els processos de malaltia al llarg del cicle vital
Aplicar valoracions i procediments en pacients greument malalts en relació a tècniques terapèutiques, protocols de cures, proves diagnòstiques, fàrmacs, suport vital bàsic i avançat al llarg del cicle vital
Prendre decisions mitjançant el pensament crític i la pràctica reflexiva
Utilitzar els recursos amb criteris de sostenibilitat al procediment a realitzar (quantitat, rebuig, selectiu i reciclatge, si procedeix)
| | A17.4 |
Argumentar la relació dels procediments de cures clíniques i el protocol seguits en els cas clínics que se li presentin en base a les guies de pràctica clínica actualitzades
| | A23.2 |
Actuar tenint en compte els aspectes ètics inherents a la cura de la persona en els procediments de cures
Iniciar una comunicació eficaç mitjançant la simulació al laboratori d'infermeria
Prendre decisions mitjançant el pensament crític i la pràctica reflexiva
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1. Procediments estàndard de protecció III |
Tipus d'aïllaments i mesures de protecció; camp estèril II. |
Tema 2. Valoració de la persona III |
Valoració de la consciència; Monitorització i control del pacient crític. |
Tema 3. Preparació i administració de medicació |
Administració i Càlcul de dosi II. Sedoanalgesia. |
Tema 4. Procediments clínics III |
Recollida de mostres, hemocultius
Preparació i control del pacient en les proves de diagnòstic (hemodinàmica ...)
Valoració i cura de ferides cròniques
Embenats II . Ferules de guix, terapia de comoressió.
Cura a la via aèrea malalt intubat.
Canalització i cura de catèters centrals,
Suport vital avançat
Simulació d'un cas integrat i atenció multidisciplinària |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Prácticas en laboratorios |
|
34 |
55 |
89 |
Sesión magistral |
|
5 |
0 |
5 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
2 |
0 |
2 |
Pruebas prácticas |
|
1 |
0 |
1 |
Pruebas de validación |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Prácticas en laboratorios |
Demostracions pràctiques, assaig i adquisició d’habilitats en les diferents tècniques i procediments relacionats amb la cura del pacient. |
Sesión magistral |
Exposició del contingut de l’assignatura de manera interactiva i participativa. |
Atención personalizada |
Guia, orientació i seguiment en les pràctiques de laboratori en les diferents tutories que es vagin produint en funció de les necessitats dels estudiants. |
descripción |
Guia, orientació i seguiment en les pràctiques de laboratori en les diferents tutories que es vagin produint en funció de les necessitats dels estudiants. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pruebas de validación |
|
Avaluació previa a l'assistència de l'estudiant al taller. S'avaluaran els continguts teòrics recomanats i penjats a Moodle. |
15% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Prova objectiva dels continguts treballats als laboratoris.
|
55% |
Pruebas prácticas |
|
L'estudiant s'examinarà d'un dels procediments treballats a l'assignatura.
|
30% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per tal d'aprovar l'assignatura cal tenir totes les parts superades amb un cinc cadascuna. Només en cas que una de les parts tingui una qualificació no inferior a 4 es podrà fer mitja amb la resta. En segona convocatòria les proves de validació no son recuperables. Per tant, només es farà examen de la prova pràctica i prova objectiva tipus test. |
Básica |
Concepción Fuentes Pumarola, Manual d'infermeria intensiva, Documente Universitaria, Girona 2010
Smith S F, Duell D J, Martin B C,, Técnicas de enfermería clínica. De las técnicas básica a las avanzadas, última edició disponible, Madrid:
|
|
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|