Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A19.3 |
Conèixer els problemes de salut més freqüents en la infància i identificar les seves manifestacions. |
| A19.4 |
Analitzar les dades de valoració del nen, identificant els problemes d'infermeria i les complicacions que poden presentar-se. |
| A19.6 |
Seleccionar les intervencions adreçades als nens i al malalt, així com les derivades dels mètodes de diagnòstic i tractament. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A19.3 |
Desenvolupar el rol infermer en l'atenció al nen i adolescent en situacions especials de risc personal, familiar o social en l'àmbit comunitari
Desenvolupar el rol infermer en l'atenció comunitària a l'infant i adolescent
Fer el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat indicats
| | A19.4 |
Reconèixer la família com una unitat d'atenció, tenint en compte les relacions que s'estableixen entre els seus membres i la seva situació de salut / malaltia
Fer el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat indicats
| | A19.6 |
Gestionar el treball i el temps d'acord amb la planificació de les tasques
Fer el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat indicats
Desenvolupar el rol infermer en l'atenció comunitària a l'infant i adolescent
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT4 |
Treballar de forma autónoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Mòdul I: Promoció i Prevenció de la salut de l’infant |
Tema 1: El paper d'infermeria pediàtrica a la comunitat; assistencial, docent, investigador i gestor.
Tema 2: La integració de les cures infermeres a través del programa de salut del "nen sa".
|
Mòdul II: Pla estratègic d'ordenació de l'atenció de pediatria a l'atenció primària |
Tema 3: Desenvolupament normal i cribrage precoç de la malaltia.
Tema 4: Necessitats dietètiques en la infància.
Tema 5: Vacunacions sistèmiques al llarg de la infància i l'adolescència.
Tema 6: Prevenció i primers auxilis dels accidents infantils al domicili
|
Mòdul III: Programa d’educació Sanitària a l’àmbit educatiu |
Tema 7: El rol de la infermera pediàtrica a l'escola
Tema 8: Aplicació de programes de salut:
* Activitat física i alimentació saludable
* Trastorns psicosocials
* Sexualitat a l'adolescència
* Educació sobre drogues.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
1 |
2 |
Sesión magistral |
|
13 |
28 |
41 |
Presentaciones/exposiciones |
|
5 |
10 |
15 |
Seminarios |
|
9 |
6 |
15 |
Atención personalizada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Pruebas mixtas |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l'assignatura i exposició teòrica dels continguts. Pressa de contacte i recollida d'expectatives dels alumnes. |
Sesión magistral |
Classes magistrals participatives amb els continguts teòrics i les bases fonamentals. |
Presentaciones/exposiciones |
Exposició oral a l'aula d'un tema treballat. |
Seminarios |
Exercicis en grup a l'aula de temes rellevants d'actualitat complementaris a la teoria. |
Atención personalizada |
Es faran tutories personalitzades de recolzament i resolució de problemes al llarg de l'assignatura. |
descripción |
Es faran tutories personalitzades de recolzament i resolució de problemes de l’alumne |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentaciones/exposiciones |
|
Presentació i exposició oral d'un treball en grup d'aprofundiment d'un tema específic a triar per l'alumne dins del mòdul III. |
40% |
Seminarios |
|
Presentació d'un document resum de la sessió. |
20% |
Pruebas mixtas |
|
Realització d'un exercici teòric dels continguts de l'assignatura.
Es valorarà l'assistència de l'alumne a les classes presencials. Assistència mínima del 80%.
|
30%
10% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
A la segona convocatòria d'avaluació es lliuraran les parts no superades a la primera convocatòria i es farà l'avaluació de les mateixes.
|
Básica |
Serrano M. I., La Educación para la Salud del siglo XXI: Comunicación y Salud. , 1988, Díaz de Santos;Madrid
Young I.;Williams T., La educación para la salud en las escuelas: un análisis crítico , 1986, Peebles, Escocia
Caballero L. , Adicción a la cocaína: Neurobiología, clínica, diagnóstico y tratamiento, 2005, http://www.pnsd.msc.es/Categoria2/publica/pdf/Adic
Marias I, Estudio ADEES sobre la pertinencia de la enfermera escolar, 2006, http://www.xtec.es/~imarias/
Asociación Nacional de Enfermeras Escolares, Scholl Nursing Practice: An Orientation Manual, 2nd Edition, http://www.nasn.org/
Ministerio de Educació. Ministerio de Sanidad y Política Social, Ganar salud en la escuela, 2009, http://www.msps.es/profesionales/saludPublica/prev
Comunidad de Madrid, Protocolo de Salud Infantil.Atención al niño sano , 2005, http://todoenfermeria.es/inicio/apuntes/infantil/P
Generalitat de Catalunya. Departament de Salut, Protocol d'activiat preventives i de promoció de la salut a l'edat pediàtrica, 2008, http://www20.gencat.cat/docs/canalsalut/Home%20Can
GRUPOS DE EXPERTOS DEL PAPPS, Resumen PAPPS infancia y adolescencia 2016, 2016, http://www.elsevier.es/es-revista-atencion-primari
|
|
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|