DATOS IDENTIFICATIVOS 2018_19
Asignatura (*) METODOLOGÍA EN GESTIÓN DE CALIDAD Código 18254210
Titulación
Grado de Infermeria (Campus Baix Penedès) (2016)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
3 Optativa AN
Lengua de impartición
Català
Departamento Enfermería
Coordinador/a
SOLA MIRAVETE, MARIA ELENA
Correo-e mariaelena.sola@urv.cat
Profesores/as
SOLA MIRAVETE, MARIA ELENA
Web
Descripción general e información relevante El sector sanitari es troba immers en contínuums canvis importants que requereixen millorar la gestió i el serveis, en un context de recursos limitats, per tant és imprescindible desenvolupar instruments i tècniques per millorar la qualitat i garantir la seguretat clínica en l'assistència sanitària. En aquesta assignatura es pretén que el futur professional d'infermeria prenga consciència de la necessitat d'aplicar permanentment la millora de la qualitat en les seves cures, a la vegada que se li donen instruments per la seva aplicació.

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT3 Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT3 Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Contenidos
tema Subtema
I-Conceptes introductoris
II-Qualitat en els serveis d'infermeria
III-Cicle d'avaluaíó i millora de la Qualitat
IV-Gestió de la qualitat
V-Models de Qualitat
VI-Seguretat clínica

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
2 2 4
Seminarios
CT3
28 0 28
Trabajos
CT3
3 35 38
Atención personalizada
5 0 5
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Presentació de l'assignatura, metodologia, objectius, continguts i avaluació
Seminarios Treballs en grup relacionant els continguts teòrics, elaboració de protocols, criteris i construcció del cicle d'avaluació i millora de la qualitat
Trabajos Treballs de camp aplicant els continguts teòrics en el que detecten una situació de millora i plantegen solucions viables.
Atención personalizada Orientació en la elecció de la situació de millora i seguiment de la solució plantejada

Atención personalizada
descripción
Per qualssevol consulta relacionada amb l'assignatura o la realització del treball s'atendrà a l'alumne en les hores de tutoria

Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Seminarios
CT3
Treballs en grup relacionant els continguts teòrics: elaboració de protocols,criteris i construcció del cicle de millora de la qualitat
L'assistència als seminaris és obligatoria
40%
Trabajos
CT3
Realitzaran un treball aplicant la metodologia del cicle de millora de la qualitat 60%
Otros  

En la segona convocatòria l'avaluació es realitzarà amb un examen final de tot el contingut i un treball aplicant la metodologia del cicle de millora de la qualitat

 
Otros comentarios y segunda convocatoria

L'assistència als seminaris és obligatòria per l'avaluació continuada.

En la segona convocatòria a més de la realització dels treballs, es realitzarà una prova objectiva tipus test i per tal de aprovar s'haurà de superar les dues activitats.


Fuentes de información

Básica Costa JM, Gestió de la Qualitat en un món de serveis, Última edició disponible, Ediciones Gestión 2000, SA. Barcelona
Varo J., Gestión estratégica de la calidad en los servicios sanitarios. Un modelo de gestión hospitalaria, Última edició disponible, Ediciones Diaz De Santos,SA
Ayuso D,de Andrés B, Gestión de la calidad de cuidados en enfermeria, Última edició disponible, Diaz de Santos

Complementaria

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.