IDENTIFYING DATA 2018_19
Subject (*) RESEARCH AND QUANTITATIVE ANALYSIS Code 18615101
Study programme
Investigation in Nursing Science (2012)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory First AN
Language
Castellà
Català
Department Business Management
History and History of Art
Coordinator
BELZUNEGUI ERASO, ANGEL GABRIEL
E-mail
Lecturers
Web
General description and relevant information Aquesta és una assignatura sobre metodologia quantitativa de la recerca i d'anàlisi de dades quantitatives. En aquesta assignatura s'aborden procediments bàsics i avançats de l'anàlisi de dades amb el paquet estadístic SPSS

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  AC7 Elaborar publicacions i/o aportacions científiques derivades dels resultats de la investigació
  AC8 Participar en reunions d’investigació i presentar públicament resultats i informes d’investigació
  AC13 Acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional utilitzant l’avaluació i la investigació com a medi per a reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats
  AC14 Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic
  AC16 Dissenyar i implementar projectes d’investigació
  AC17 Capacitat de dirigir equips o grups d’investigació
Type B Code Competences Transversal
  Common
  BC1 Learning to learn
  BC2 Effective solutions to complex problems
  BC3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
  BC4 Autonomy, responsibility and initiative
  BC6 Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field
Type C Code Competences Nuclear
  Common
  CC2 Be advanced users of the information and communication technologies
  CC3 Be able to manage information and knowledge
  CC4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV

Learning aims
Objectives Competences
1. Dissenyar investigacions quantitatves. AC7
AC8
AC13
BC1
BC3
CC3
2. Fundamentar teòricament la investigació científica i la seva aplicabilitat. AC7
AC8
AC14
BC1
BC2
CC3
3. Analitzar els resultats de la informació en forma de dades quantitatives. AC7
AC16
AC17
BC2
CC2
4. Elaborar resultats de caràcter acadèmic i científic. AC7
AC8
BC3
BC4
BC6
CC3
CC4

Contents
Topic Sub-topic
Bloc temàtic 1 1.1. Presentació de l'assignatura

1.2. Introducció a l'anàlisi de dades quantitatius: conceptes bàsics I

1.3. Introducció a l'anàlisi de dades quantitatius: conceptes bàsics II

Bloc temàtic II 2.1. Distribució de variables discretes: Binomial, Poisson, Multinomial.
2.2. Distribució de variables contínues: Normal, T de Student, Chi-cuadrat.
Bloc temàtic III 3.1. Tècniques de mostreig.
3.2. Inferència estadística: estimació de mitjanes i proporcions.
Bloc temàtic IV 4.1.Contrast d'hipòtesis.
Bloc temàtic V 5.1. Anàlisis de l'associació entre variables qualitatives.
5.2. Taules de contingència.
5.3. Càlcul de riscos.
5.4. Càlcul de les OR.
5.5. Proves diagnòstiques
Bloc temàtic VI 6.1. Anàlisi de l'associació entre variables quantitatives.
6.2. Covariança i correlació.
6.3. Coeficients per a variables ordinals.
Bloc temàtic VII 7.1. Regressió lineal simple.
7.2. Regressió lineal múltiple.
Bloc temàtic VIII 8.1. Comparació de mitjanes.
8.2. ANOVA.
Bloc temàtic IX 9.1. Regressió logística.
Bloc temàtic X 10.1 Com combinar diferents anàlisi en la investigació quantitativa

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
 
Lecture
30 0 30
Problem solving, exercises
78 0 78
 
Personal attention
5 5 10
 
Practical tests
10 18 28
Validation tests
0 2 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Explicació dels continguts, l'avaluació i el seguiment de l'assignatura
Lecture Desenvolupament teòric dels continguts
Problem solving, exercises Realització de problemes
Personal attention Atenció tant virtual com en tutoria

Personalized attention
 
Personal attention
Description
Atenció de les pràctiques realitzades en entorn informàtic. Seguiment del treball individual i/o en grup.

Assessment
  Description Weight
Practical tests Proves individuals de l'avaluació contínua: resolució de problemes referents als continguts 80%
Others

Participació (10%) Activitats d'autoseguiment (10%)

20%
 
Other comments and second exam session

EVALUACIÓ CONTINUADA: consta de 6 proves que l'alumnat haurà de realitzar individualment i entregar en la data prevista. Les sis proves comptabilitzen un 80% de la nota final.

Un 10% de la nota final correspondrà a la participació (forums, dubtes...).

Un 10% d'activitats d'autoseguiment que proposi el professor.

En el cas de no complir amb el lliurament de les proves de l'avaluació continuada, haurà un examen final de problemes i preguntes referides als continguts de l'assignatura.


Sources of information

Basic

BRUNET,I.; BELZUNEGUI,A. i PASTOR,I., Tècniques d’investigació social: Fonaments epistemològics i metodològics, , Barcelona, Editorial Portic, 2000

ÁLVAREZ CÁCERES, R., Estadística aplicada a las ciencias de la salud, Madrid, Diaz de Santos, 2007


FARRÉ, M.; RUIZ, A., Pràctiques d’estadística amb SPSS, , 1999 Barcelona
FILGUEIRA, E., Análisis de datos con SPSSWIN, , 2001 Madrid
LÓPEZ ROLDÁN, P.; LOZARES COLINA, C., Anàlisi bivariable de dades estadístiques, , 1999 Barcelona
LÓPEZ ROLDÁN, P.; LOZARES COLINA, C., Anàlisi multivariable de dades estadístiques, , 2000 Barcelona
SÁNCHEZ CARRIÓN,J.J., Manual de análisis de datos, , 1995 Madrid

Complementary

 NAVARRO RUBIO, M.D., Encuestas de salud, CIS. Cuadernos Metodológicos, , 1994 Madrid

AZOFRA, H.J., Cuestionarios, , 1999 Madrid

BERICAT, E., La integración de los métodos cuantitativo y cualitativo en la investigación social, , 1998 Barcelona

BISQUERRA, R., Introducción conceptual al análisis multivariable, Vol.1, 1989 Barcelona

CEA D’ANCONA, Ma A, Metodología cuantitativa: estrategias y técnicas de investigación social, Síntesis, , 1996 Madrid

DOMENECH,J., Tablas de estadística, , 1992 Barcelona

GARCÍA FERRANDO,M., Sobre el método. Problemas de investigación empírica en Sociología, , 1979 Madrid

GARCÍA FERRANDO,M., Socioestadística, , 1985 Madrid

GARCÍA FERRANDO,M.; IBÁÑEZ,J. i ALVIRA,F., El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación, , 1994 Madrid

GOODALE,J.G., La entrevista. Técnicas y aplicaciones para la empresa, , 1990 Madrid

LUQUE MARTÍNEZ,T., Técnicas de análisis de datos en investigación de mercados, , 2000 Madrid

QUIVY, R.; CAMPENHOUDT, L., Manual de recerca en ciències socials, , 1997 Barcelona

ROJAS TEJADA,A.J.; et al., Investigar mediante encuestas. Fundamentos teóricos y aspectos prácticos, Síntesis, , 1999 Madrid

SIERRA BRAVO,R., Técnicas de investigación social: ejercicios y problemas, , 1995 Madrid

Recommendations


 
Other comments
Aquesta assignatura exigeix familiaritat amb el full de càlcul Excel, així com amb els conceptes estadístics bàsics. Es recomana la preparació individual prèvia en conceptes estadístics, tant de l'estadística descriptiva com de la inferencial. Així mateix, es recomana una preparació prèvia bàsica del full de càlcul Excel.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.