Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC7 |
Elaborar publicacions i/o aportacions científiques derivades dels resultats de la investigació |
|
AC8 |
Participar en reunions d’investigació i presentar públicament resultats i informes d’investigació |
|
AC12 |
Aplicar les habilitats necessàries per a informar, educar, supervisar i mantenir unes relacions humanes efectives (incloent l’ús de les tecnologies amb pacients, famílies i grups socials) i investigar l’efectivitat d’aquestes habilitats |
|
AC16 |
Dissenyar i implementar projectes d’investigació |
|
AC17 |
Capacitat de dirigir equips o grups d’investigació |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC1 |
Learning to learn |
|
BC3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
|
BC4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
|
BC5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
|
BC6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC3 |
Be able to manage information and knowledge |
|
CC4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Objectives |
Competences |
Adquirir coneixements i habilitats per dur a terme el disseny d'un projecte de recerca amb metodologia qualitativa. |
AC7 AC12 AC16 AC17
|
BC1 BC3 BC4 BC5
|
CC3 CC4
|
Identificar, d'acord a l'objecte d'estudi, les tècniques qualitatives d'obtenció d'informació més pertinents.
|
AC12
|
|
CC3
|
Demostrar de forma oral i escrita tenir capacitat de síntesi i crítica.
|
AC8
|
BC6
|
CC4
|
Topic |
Sub-topic |
1.- Introducció |
Aproximacions teòriques a l’estudi de la realitat social: positivisme i fenomenologia.
La dicotomia/complementarietat de les tècniques qualitatives i quantitatives.
|
2.- La construcció de l'objecte d'estudi |
Teoria, Metodologia i Tècnica
L'accés al camp
Unitats d'Observació i Unitats d'Anàlisi
|
3.- Tècniques qualitatives d'investigació |
L'observació participant.
Les entrevistes.
Les històries de vida, les autobiografies i els relats biogràfics.
Cartes de parentiu i genealogies.
Grups focals.
Fonts documentals i arxius.
Fotografies i material audiovisual. |
4.- Registre i organització de la informació |
Formes de registre i sistematització. |
5.-El procés d'anàlisi |
Introducció a l’ús del software lliure Weft-QDA d’anàlisi de dades. |
6.- L'escriptura |
Les relacions cas-context.
Disseny d'un projecte de recerca. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Webconferencing |
|
6 |
0 |
6 |
Reading written documents and graphs |
|
20 |
30 |
50 |
Forums of debate |
|
20 |
20 |
40 |
Self-monitoring activities |
|
1 |
2 |
3 |
Preliminary project |
|
10 |
27 |
37 |
|
Personal attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
Validation tests |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
S'explica l'organització i el programa de l'assignatura. |
Webconferencing |
videoconferència de seguiment i prova de validació
|
Reading written documents and graphs |
Activitats de reflexió crítica en base a les lectures proposades |
Forums of debate |
Fòrum de debat sobre les aportacions del mètode etnogràfic a la recerca en salut i cuidatges |
Self-monitoring activities |
Realització de prova-test d'auto seguiment |
Preliminary project |
Iniciació en el procés investigador i redacció d'un projecte d'investigació amb metodologia qualitativa |
Personal attention |
Es dóna suport, guia i assessorament a l'alumne. |
|
Description |
Es proporciona suport, guia i assessorament a l'alumne. |
|
|
Description |
Weight |
Reading written documents and graphs |
Activitats de reflexió en base a les lectures proposades |
25% |
Forums of debate |
Discussió sobre les aportacions del mètode etnogràfic a la recerca en salut i cuidatges |
5% |
Self-monitoring activities |
Realització de proves test d'autoseguiment |
5% |
Preliminary project |
Iniciació en el procés investigador i redacció d'un projecte de recerca amb metodologia qualitativa |
60% |
Others |
Participació |
5% |
|
Other comments and second exam session |
L'alumne que no superi alguna de les proves a la primera convocatòria recuperarà l'activitat suspesa seguint la mateixa modalitat de prova i avaluació en la data assenyalada a l'inici del curs. |
Basic |
Romaní, O (ed.), Etnografía, metodologías cualitativas e investigación en salud: un debate abierto, 2013, Publicacions URV
Lleixà, M i Montesó, P (coord.), Investigació en infermeria: teoria i pràctica, 2015, Publicacions URV
Hammersley, M. i Atkinson, P, Etnografía. Métodos de investigación., 1994, Paidós
Taylor, S. i Bogdan, R,, Introducción a los métodos cualitativos de investigación, 1992, Paidós
Guasch, Óscar, Observación participante, 1997, CIS: Cuadernos metodológicos
García Jorba, Juan M., Diarios de campo, 2000, CIS: Cuadernos metodológicos
Pujadas, J.J, Método biográfico: el uso de las historias de vida en ciencias sociales, 1992, CIS: Cuadernos metodológicos
Festinger, L i Katz, D., Los métodos de investigación en ciencias sociales, 1989, Paidós
O'Reilly, Karen, Ethnographic methods, 2004, Routledge
Stake, Robert, Qualitative Research, 2010, The Guilford Press
|
|
Complementary |
Morse, J.i Niehaus, L. , Mixed Method Design. Principles and procedures, Left Coast Press, 2009
Morse, Janice M., Qualitative health research, Left Coast Press, 2012
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|