IDENTIFYING DATA 2018_19
Subject (*) TECHNIQUES FOR ASSESSING AND COACHING IN NURSING RESEARCH AND PRACTICE Code 18615105
Study programme
Investigation in Nursing Science (2012)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Compulsory First 2Q
Language
Castellà
Català
Department Nursing
Coordinator
MARTORELL POVEDA, MARIA ANTONIA
BALDRICH MORA, MONICA CONSOL
E-mail
Lecturers
Web
General description and relevant information Conèixer les aportacions de la Psicologia de la salut per poder-les aplicar en el treball d'infermeria a persones malaltes o sanes

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  AC1 Fer front als reptes dels sistemes de cuidatges avançats vigents que es troben en un moment de canvi amb la finalitat de cobrir les necessitats de la població i dels pacients quan sigui necessari i apropiat
  AC2 Respondre a les necessitats del pacient al llarg del cicle vital amb la planificació, prestació, avaluació i investigació dels programes individualitzats més adequats d’atenció, juntament amb el cuidador principal, la família i altres treballadors sanitaris o socials
  AC4 Aplicar teories d’infermeria a la pràctica professional i en el marc de la investigació
  AC5 Investigar accions de recolzament emocional i identificar situacions complexes
  AC9 Valorar el risc i promocionar activament el benestar i la seguretat de l’equip de treball (inclús ell mateix)
  AC11 Liderar la gestió de cuidatges en el procés assistencial
  AC12 Aplicar les habilitats necessàries per a informar, educar, supervisar i mantenir unes relacions humanes efectives (incloent l’ús de les tecnologies amb pacients, famílies i grups socials) i investigar l’efectivitat d’aquestes habilitats
  AC14 Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic
  AC15 Produir nous coneixements i aplicar l’evidència científica en la pràctica professional per abordar les necessitats canviants de salut de la població
  AC17 Capacitat de dirigir equips o grups d’investigació
Type B Code Competences Transversal
  Common
  BC2 Effective solutions to complex problems
  BC4 Autonomy, responsibility and initiative
  BC6 Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field
Type C Code Competences Nuclear
  Common
  CC5 Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals

Learning aims
Objectives Competences
Motivar a l’alumna per adoptar una actitud científica i de recerca personal en el camp de l'assessorament i coaching AC4
AC5
AC9
AC11
AC17
Explorar les diverses respostes psicosocials "empoderament" envers les noves demandes de salut AC1
AC2
AC5
AC12
CC5
Conèixer els principis bàsics del coaching i les tècniques que sustenten la seva practica AC2
AC4
AC5
BC2
BC4
Facilitar l’aplicació dels principis del coaching per estimular el canvi i facilitar la qualitat de vida dels professionals sanitaris en l'entorn laboral, personal i de relació terapèutica AC14
AC15
AC17
BC2
BC4
BC6
CC5

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. La relació terapèutica
Tema 2. Mindfullness
Tema 3. Resolució de problemes
Tema 4. Entrevista motivacional
Tema 5. Programació Neurolingüistica
Tema 6. Coaching

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
 
Reading written documents and graphs
1 28 29
Self-monitoring activities
0 2 2
Forums of debate
1 9 10
Practical cases/ case studies
0 28 28
 
Personal attention
3 0 3
 
Validation tests
1 1 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Introduir a l'alumne a l'assignatura i la seva organització
Reading written documents and graphs Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques.
Self-monitoring activities Activitats proposades a l’estudiant, amb un pes mínim en la nota, que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Poden ser de diferent tipus. Un dels formats més utilitzats són els test d’auto seguiment.
Forums of debate Activitats on els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d’eines asíncrones com el fòrum del Campus Virtual.
Practical cases/ case studies Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Personal attention Temps que el docent té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència.

Personalized attention
 
Practical cases/ case studies
Reading written documents and graphs
Description
Davant el dubtes sobre els materials d'estudi, activitats, funcionament de l'assignatura, etc. podrà fer-se ús del Fòrum de dubtes del Campus Virtual. Aixií mateix, el docent també estarà disponible per atendre a l'estudiant presencialment i/o webconferència.

Assessment
  Description Weight
Self-monitoring activities Activitats proposades a l’estudiant, amb un pes mínim en la nota, que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Es valorarà la realització dels tests disponibles per cada tema. 5%
Forums of debate S'avaluaran les aportaciones dels estudiants, com les argumenten i com confronten idees sobre un tema determinat. 5%
Practical cases/ case studies Per a cada supòsit o cas, l'estudiant dispossarà d'uns criteris d'avaluació a les activitats disponibles al Campus Virtual
90%
Validation tests Aquestes activitats es proposen amb la finalitat de validar que l’estudiant és l’autor/a de les activitats formatives i/o d’avaluació plantejades al llarg de l’assignatura. Es podrà realitzar de forma presencial o per webconferència. El professorat planteja preguntes sobre les activitats realitzades. 0%
 
Other comments and second exam session

A la 2a convocatòria es seguiran els mateixos criteris d'avaluació continuada que la primera i es podrà recuperar les activitats d'avaluació continuada pendents menys les sessions presencials. Nota màxima 7


Sources of information

Basic Nardone G, Psicosoluciones , Herder , Barcelona 2011
Nardone G, Problem Solving Estratégico, Herder , Barcelona 2010
Conangla M, Como superar las crisis emocionales , Amat , Barcelona 2002
Stamateas B, Gente Tóxica , ediciones B, Barcelona 2011 12.reimpressió
Bimbela JL, Cuiadando al profesional de la salud, Escuela Andaluza de Salud Pública, Granada, 2008
Molins Roca J, Coaching y peso Ideal , Amat , Barcelona ,2012
Millon, T; Davis,R, Transtornos de la personalidad en la vida moderna, Masson, Barcelona, 2001
Molins Roca J, Coaching a la Pràctica , Amat , Barcelona, 2013
Molins J, Coaching y Salud: Pacientes y médicos una nueva actitud, Plataforma , Barcelona 2010
Dilts, R, Coaching: Herramientas para el cambio, Urano, Barcelona 2003
Milanese R, Mordazzi P, Coaching estratégico , Herder, Barcelona 2007
Alonso Puig M. , Reinventarse: Tu segunda oportunidad, Plataforma , Barcelona 2012 26. ed.
Patricia Collard, El pequeño libro de Mindfulness, Gaya, Madrid 2014
Piqueras César , Aprender Coaching es fácil , Profit , Albacete ,2015
Iding Doris , Mindfulness: Cuadernos de ejercicios, Plataforma , Múnich, 2016

ES facilita bibliografía específica per a l'estudi en cada tema, així com bibliografía per ampliar coneixements.

Complementary

Recommendations


 
Other comments
En cas de no lliurar o no superar algunes de les activitats d'avaluació continuada, aquestes es podràn lliurar sempre 10 dies abans de la prova de validació.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.