Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC1 |
Fer front als reptes dels sistemes de cuidatges avançats vigents que es troben en un moment de canvi amb la finalitat de cobrir les necessitats de la població i dels pacients quan sigui necessari i apropiat |
|
AC2 |
Respondre a les necessitats del pacient al llarg del cicle vital amb la planificació, prestació, avaluació i investigació dels programes individualitzats més adequats d’atenció, juntament amb el cuidador principal, la família i altres treballadors sanitaris o socials |
|
AC4 |
Aplicar teories d’infermeria a la pràctica professional i en el marc de la investigació |
|
AC5 |
Investigar accions de recolzament emocional i identificar situacions complexes |
|
AC9 |
Valorar el risc i promocionar activament el benestar i la seguretat de l’equip de treball (inclús ell mateix) |
|
AC11 |
Liderar la gestió de cuidatges en el procés assistencial |
|
AC12 |
Aplicar les habilitats necessàries per a informar, educar, supervisar i mantenir unes relacions humanes efectives (incloent l’ús de les tecnologies amb pacients, famílies i grups socials) i investigar l’efectivitat d’aquestes habilitats |
|
AC14 |
Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic |
|
AC15 |
Produir nous coneixements i aplicar l’evidència científica en la pràctica professional per abordar les necessitats canviants de salut de la població |
|
AC17 |
Capacitat de dirigir equips o grups d’investigació |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC2 |
Effective solutions to complex problems |
|
BC4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
|
BC6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC5 |
Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals |
Objectives |
Competences |
Motivar a l’alumna per adoptar una actitud científica i de recerca personal en el camp de l'assessorament i coaching |
AC4 AC5 AC9 AC11 AC17
|
|
|
Explorar les diverses respostes psicosocials "empoderament" envers les noves demandes de salut |
AC1 AC2 AC5 AC12
|
|
CC5
|
Conèixer els principis bàsics del coaching i les tècniques que sustenten la seva practica |
AC2 AC4 AC5
|
BC2 BC4
|
|
Facilitar l’aplicació dels principis del coaching per estimular el canvi i facilitar la qualitat de vida dels professionals sanitaris en l'entorn laboral, personal i de relació terapèutica |
AC14 AC15 AC17
|
BC2 BC4 BC6
|
CC5
|
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. La relació terapèutica |
|
Tema 2. Mindfullness |
|
Tema 3. Resolució de problemes |
|
Tema 4. Entrevista motivacional |
|
Tema 5. Programació Neurolingüistica |
|
Tema 6. Coaching |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Reading written documents and graphs |
|
1 |
28 |
29 |
Self-monitoring activities |
|
0 |
2 |
2 |
Forums of debate |
|
1 |
9 |
10 |
Practical cases/ case studies |
|
0 |
28 |
28 |
|
Personal attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
Validation tests |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Introduir a l'alumne a l'assignatura i la seva organització |
Reading written documents and graphs |
Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques. |
Self-monitoring activities |
Activitats proposades a l’estudiant, amb un pes mínim en la nota, que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Poden ser de diferent tipus. Un dels formats més utilitzats són els test d’auto seguiment. |
Forums of debate |
Activitats on els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d’eines asíncrones com el fòrum del Campus Virtual. |
Practical cases/ case studies |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Personal attention |
Temps que el docent té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència. |
|
Practical cases/ case studies |
Reading written documents and graphs |
|
Description |
Davant el dubtes sobre els materials d'estudi, activitats, funcionament de l'assignatura, etc. podrà fer-se ús del Fòrum de dubtes del Campus Virtual. Aixií mateix, el docent també estarà disponible per atendre a l'estudiant presencialment i/o webconferència. |
|
|
Description |
Weight |
Self-monitoring activities |
Activitats proposades a l’estudiant, amb un pes mínim en la nota, que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Es valorarà la realització dels tests disponibles per cada tema. |
5% |
Forums of debate |
S'avaluaran les aportaciones dels estudiants, com les argumenten i com confronten idees sobre un tema determinat. |
5% |
Practical cases/ case studies |
Per a cada supòsit o cas, l'estudiant dispossarà d'uns criteris d'avaluació a les activitats disponibles al Campus Virtual
|
90% |
Validation tests |
Aquestes activitats es proposen amb la finalitat de validar que l’estudiant és l’autor/a de les activitats formatives i/o d’avaluació plantejades al llarg de l’assignatura. Es podrà realitzar de forma presencial o per webconferència. El professorat planteja preguntes sobre les activitats realitzades. |
0% |
|
Other comments and second exam session |
A la 2a convocatòria es seguiran els mateixos criteris d'avaluació continuada que la primera i es podrà recuperar les activitats d'avaluació continuada pendents menys les sessions presencials. Nota màxima 7 |
Basic |
Nardone G, Psicosoluciones , Herder , Barcelona 2011
Nardone G, Problem Solving Estratégico, Herder , Barcelona 2010
Conangla M, Como superar las crisis emocionales , Amat , Barcelona 2002
Stamateas B, Gente Tóxica , ediciones B, Barcelona 2011 12.reimpressió
Bimbela JL, Cuiadando al profesional de la salud, Escuela Andaluza de Salud Pública, Granada, 2008
Molins Roca J, Coaching y peso Ideal , Amat , Barcelona ,2012
Millon, T; Davis,R, Transtornos de la personalidad en la vida moderna, Masson, Barcelona, 2001
Molins Roca J, Coaching a la Pràctica , Amat , Barcelona, 2013
Molins J, Coaching y Salud: Pacientes y médicos una nueva actitud, Plataforma , Barcelona 2010
Dilts, R, Coaching: Herramientas para el cambio, Urano, Barcelona 2003
Milanese R, Mordazzi P, Coaching estratégico , Herder, Barcelona 2007
Alonso Puig M. , Reinventarse: Tu segunda oportunidad, Plataforma , Barcelona 2012 26. ed.
Patricia Collard, El pequeño libro de Mindfulness, Gaya, Madrid 2014
Piqueras César , Aprender Coaching es fácil , Profit , Albacete ,2015
Iding Doris , Mindfulness: Cuadernos de ejercicios, Plataforma , Múnich, 2016
|
ES facilita bibliografía específica per a l'estudi en cada tema, així com bibliografía per ampliar coneixements. |
Complementary |
|
|
|
Other comments |
En cas de no lliurar o no superar algunes de les activitats d'avaluació continuada, aquestes es podràn lliurar sempre 10 dies abans de la prova de validació. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|