Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC1 |
Fer front als reptes dels sistemes de cuidatges avançats vigents que es troben en un moment de canvi amb la finalitat de cobrir les necessitats de la població i dels pacients quan sigui necessari i apropiat |
|
AC2 |
Respondre a les necessitats del pacient al llarg del cicle vital amb la planificació, prestació, avaluació i investigació dels programes individualitzats més adequats d’atenció, juntament amb el cuidador principal, la família i altres treballadors sanitaris o socials |
|
AC5 |
Investigar accions de recolzament emocional i identificar situacions complexes |
|
AC6 |
Liderar, dirigir i coordinar institucions i equips en l’àmbit del cuidatge, prioritzant i gestionant el temps de forma eficient mentre s’aconsegueixen els estàndards de qualitat |
|
AC9 |
Valorar el risc i promocionar activament el benestar i la seguretat de l’equip de treball (inclús ell mateix) |
|
AC10 |
Aplicar els mètodes necessaris per a l’exercici de la docència en l’àmbit professional |
|
AC11 |
Liderar la gestió de cuidatges en el procés assistencial |
|
AC12 |
Aplicar les habilitats necessàries per a informar, educar, supervisar i mantenir unes relacions humanes efectives (incloent l’ús de les tecnologies amb pacients, famílies i grups socials) i investigar l’efectivitat d’aquestes habilitats |
|
AC13 |
Acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional utilitzant l’avaluació i la investigació com a medi per a reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats |
|
AC15 |
Produir nous coneixements i aplicar l’evidència científica en la pràctica professional per abordar les necessitats canviants de salut de la població |
|
AC17 |
Capacitat de dirigir equips o grups d’investigació |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC1 |
Learning to learn |
|
BC2 |
Effective solutions to complex problems |
|
BC3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
|
BC4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
|
BC5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
|
BC6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC3 |
Be able to manage information and knowledge |
|
CC5 |
Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals |
|
CC6 |
Be able to define and develop their academic and professional project |
Objectives |
Competences |
Conèixer els aspectes conceptuals claus implicats en el procés d'educació. |
AC1 AC15
|
BC6
|
CC3
|
Reflexionar sobre el paper de la formació dins el camp de l’infermeria. |
AC2 AC11
|
BC1
|
|
Entendre els processos d’ensenyament-aprenentatge implicats en l’acció formativa-educativa per tal de facilitar l’adquisició de nous coneixements i habilitats. |
AC10 AC12 AC13
|
BC4
|
CC6
|
Seleccionar i organitzar de manera crítica i reflexiva els elements de la planificació educativa en funció del tipus de programa i del col·lectiu al que va dirigit. |
AC1 AC2 AC6 AC10
|
BC1 BC3
|
CC6
|
Conèixer els fonaments teòrics del procés de comunicació per tal de comprendre l’impacte de la comunicació en les relacions interpersonals. |
AC1 AC12
|
BC2 BC6
|
|
Reconèixer el paper de la cultura en el procés de comunicació. |
AC1 AC2 AC5
|
BC1 BC3
|
CC5
|
Fomentar i potenciar les habilitats socials i comunicatives. |
AC9 AC12 AC17
|
BC5
|
CC5
|
Practicar la el.laboració de publicacions i aportacions científiques derivades dels programes de salut desenvolupats |
AC15
|
BC6
|
|
Topic |
Sub-topic |
1.- Educació per la Salut: Introducció. |
1.1. Educació per a la Salut: Definició i models conceptuals.
1.2. Paradigmes i models d’educació per la salut
1.3. Estils de vida i procès Salut-Malaltia
1.4. Estrategies i instruments d'intervenció
|
2. Modificació de comportaments en salut |
2.1 Objectius de l'EpS
2.2 Canvi de comportament
2.3 Canvi d'Actitud |
3. Metodologia Educativa |
3.1. Mètodes didàctics
3.2. Mètodes i material educatiu
3.3. Programació en EpS
3.4. Avaluació |
4.- Àmbits d'aplicació de l'EpS |
4.1. Salut mental
4.2.Crònics i majors
4.3. Abordatge en cuidatges principals
4.4 Pacient Hospitalitzat
4.5. Drogodependències
4.6 Sexualitat
4.7. Ús racional dels medicaments
4.8. Estils de vida |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
1 |
2 |
|
Lecture |
|
14 |
21 |
35 |
Assignments |
|
0 |
10 |
10 |
Seminars |
|
2 |
1 |
3 |
Presentations / oral communications |
|
3 |
3 |
6 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
3 |
3 |
6 |
Previous study |
|
5 |
2.5 |
7.5 |
Problem solving, exercises |
|
4 |
6 |
10 |
|
Personal attention |
|
9 |
9 |
18 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Es presentarà l'assignatura i es farà l'avaluació inicial |
Lecture |
Es donaran els fonaments teòrics del curs |
Assignments |
S’aplicarà individualment o en grups els aprenentatges assolits en les sessions magistrals i en els tallers pràctics |
Seminars |
Revisió i anàlisi de programes concrets d'educació per la salut |
Presentations / oral communications |
Presentació de programes d'educació per la salut |
Problem solving, exercises in the classroom |
Exercicis per aplicar els continguts teòrics de l'assignatura |
Previous study |
Lectures i treball de documentació relacionat amb el temari de l'assignatura i les proves de valoració |
Problem solving, exercises |
Debats entre els grups de treball |
Personal attention |
Tutories individuals o en grup |
|
Assignments |
Problem solving, exercises |
Personal attention |
|
Description |
Bona part del seguiment del mateix es farà en grups durant les classes pràctiques i mitjançant correu electrònic. |
|
|
Description |
Weight |
Assignments |
Dins l’avaluació es consideren dos aspectes diferents. D’una banda determinar els aprenentatges assolits i per l’altre l’impacte que ha tingut el curs.
Per valorar els aprenentatges assolits caldrà presentar un treball en grup i fer uns treballs individuals.
Pel que fa al treball en grup (màxim de tres persones), caldrà dissenyar un projecte d’Educació per la Salut en qualsevol àmbit que us interessi segons una pauta que es facilitarà, i exposar-lo a l'aula el dia 7 de juny.
En quan als treballs individuals, es facilitaran els detalls a classe. |
El treball en grup, un 80%.
El conjunt de treballs individuals, un 20%. |
Others |
La segona convocatòria és presentar els treballs requerits en el termini proposat. |
|
|
Other comments and second exam session |
Cal presentar els mateixos treballs amb les recomanacions proposades per la professora. |
Basic |
M. BEGOÑA SÁNCHEZ, JUAN GÓMEZ, GONZALO DUARTE. , Educación para la salud. ENFERMERÍA COMUNITARIA. , ENFO EDICIONES PARA FUDEN, 2008
ACINAS, Mª PATRICIA, Habilidades de comunicación y estrategias asistenciales en el ámbito sanitario (I), Ed. Formación Alcalá: Alcalá la Real (Jaen), 2004
GIMENEZ, M. PILAR; TORDERA, MÓNICA; BELTRÁN, LURDES, Educació per la salut. Recolzament psicològic al pacient, Altamar: Barcelona, 2006
MOLINA, Mª CRUZ; FORTUNY, MONTSERRAT (EDS)., Experiencias Educativas para la Promoción de la Salud y la Prevención, Alertes S.A. de ediciones: Barcelona, 2003
SALVADOR SÁEZ, PERE FONT, ROSA PÉREZ, FERNANDO MARQUÉS, Promoción y Educación para la Salud. Conceptos, Metodología, Programas, Milenio , 2007
PADRO CABELLO, CARME, Aportaciones de la comunicación intercultural en el ámbito de la salud, Educare 21, 2004
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
CARING AND HEALTH DEMANDS/18615104 | RESEARCH INTO CULTURE AND CARING SCIENCES/18615107 | ETHICS OF CARING/18615205 | METHODOLOGY AND TEACHING INNOVATION/18615202 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
METHODOLOGY AND TEACHING INNOVATION/18615202 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|