IDENTIFYING DATA 2018_19
Subject (*) METHODOLOGY AND TEACHING INNOVATION Code 18615113
Study programme
Investigation in Nursing Science (2012)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Compulsory First 2Q
Language
Castellà
Català
Department Nursing
Coordinator
SORT GONZALEZ, ANNA MARIA
MARTORELL POVEDA, MARIA ANTONIA
E-mail
Lecturers
Web
General description and relevant information Actualment la societat canviant on vivim, on els coneixements son a l’abast de tothom, les infermeres en el nostre rol d’educadores (de futurs professionals, de persones sanes, de persones malaltes, etc.), hem de saber transmetre coneixements específics, ajudar a asimilar aprenentatges, a adquirir hàbits saludables, etc. És per això que hem de saber dissenyar, planificar i avaluar activitats docents adequades, adoptant metodologies i estratègies docents més actives i participatives on el protagonista passa a ser l’alumne i/o la persona a la qual va dirigida la ensenyança. En aquesta assignatura es pretèn facilitar coneixements i eines que ens ajudin a aprofitar els recursos que actualment tenim disponibles per motivar i dinamitzar nous aprenentatges, en els quals adquireixen un paper fonamental les metodologies basades en les TIC, les xarxes socials i altres. Es tracta d’innovar i investigar en la pràctica de la docência i l’educació per poder avançar i comprovar l’eficàcia dels mètodes i estratègies utilitzades.

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  AC10 Aplicar els mètodes necessaris per a l’exercici de la docència en l’àmbit professional
  AC16 Dissenyar i implementar projectes d’investigació
Type B Code Competences Transversal
  Common
  BC1 Learning to learn
  BC3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
  BC6 Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field
Type C Code Competences Nuclear
  Common
  CC2 Be advanced users of the information and communication technologies
  CC3 Be able to manage information and knowledge
  CC4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV

Learning aims
Objectives Competences
Dissenyar, planificar i avaluar processos d’ensenyança aprenentatge AC10
AC16
Identificar i aplicar les TIC per afavorir el aprenentatge AC10
BC1
BC6
CC2
CC3
CC4
Orientar i acompanyar els individus en el seu procés d'adquisició de nous aprenentatges, hàbits de salut. AC10
BC1
BC6
CC2
CC3
Innovar en la pràctica docent, aplicar diferents metodologies i estratègies de treball AC16
BC1
BC3
Afavorir el desenvolupament d’habilitats per promoure l’aprenentatge autònom AC10
BC1
BC3
CC3
Incentivar investigació en l’àmbit de la innovació ensenyança-aprenentatge AC16
BC1
BC3
BC6
CC2
CC3
CC4

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Introducció a la societat digitalitzada

Tema 2. Les Xarxes socials i el seu ús en l'àmbit de la salut i la infermeria
Tema 3. La creació de campanyes de salut en xarxes socials (facebook, twitter,...)
Tema 4. Les noves tendències de comunicació en sectors específics (joves, dones, etc.) de la població: Snapchat, Instagram, Pinterest
Tema 5. La gamificació i l'ús del joc com estrategia docent en productes de salud

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
 
Forums of debate
0 12 12
IT-based practicals
0 38 38
Reading written documents and graphs
0 15 15
Webconferencing
3 0 3
Self-monitoring activities
0 2 2
 
Personal attention
2 0 2
 
Validation tests
1 1 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Sessió de presentació de l'assignatura, on s'explica l'estructura, materials, activitats a presentar, funcionament, tutorització, comunicació, cronograma, avaluació, bibliografia recomanada... presentació de l'assignatura i metodologies. també s'avaluaran les expectatives de l'alumnat envers l'assignatura
Forums of debate Es realitzaran foros aplicats a diferents activitats del curs (twitchat, foro per joc, altres)
IT-based practicals Pràctiques sobre diferents temes del contingut de l’assignatura, es realitzaran exercicis pràctics, alguns utilitzant eines web 2.0.
Reading written documents and graphs Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques.
Webconferencing Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant webconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior.
Self-monitoring activities Activitats proposades a l’estudiant, amb un pes mínim en la nota, que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge.
Personal attention Temps del docent reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència.

Personalized attention
 
IT-based practicals
Forums of debate
Webconferencing
Description
S'ofereix una atenció personalitzada a l'alumnat via correu electrònic, tots els missatges seran contestats amb 48 hores laborables màxim. Es dispossa d'un fòrum de dubtes al Campus Virtaul de l'assignatura. Es podrà realitzar tutories per webconferència.

Assessment
  Description Weight
Forums of debate Es considerarà la participació, aportacions i activitats lligades al fòrum 10
IT-based practicals Prácticas a través de TIC En funció de cada activitat es considerarà la planificació, el disseny, l'abast, el contingut, l'ús de la estratègia de educació. 80
Self-monitoring activities Activitats proposades a l’estudiant, amb un pes mínim en la nota, que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Es considerarà la realització dels tests disponibles per cada tema. 10
Validation tests Aquestes activitats es proposen amb la finalitat de validar que l’estudiant és l’autor/a de les activitats formatives i/o d’avaluació plantejades al llarg de l’assignatura. Es podrà realitzar de forma presencial o per webconferència. El professorat farà preguntes sobre les activitats realitzades. 0
 
Other comments and second exam session

S'adopta un model d'avaluació contínua reflectit amb el lliurament de diferents activitats, cal lliurar totes les tasques en les dates establertes per poder fer les mitjanes i obtenir la qualificació final. Per aprovar l'assignatura s'ha de superar cada apartat. En segona convocatòria cal aprovar i / o lliurar la part de l'assignatura que quedi pendent


Sources of information

Basic

Quan sigui necessàri es recomanaran lectures, vídeos i altres materials per a l'estudi

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.