DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) INVESTIGACIÓ EN INFERMERIA DE SALUT MENTAL I ADDICCIONS Codi 18615201
Ensenyament
Investigació en Ciències de la Infermeria (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Infermeria
Coordinador/a
FERRÉ GRAU, CARMEN
Adreça electrònica carme.ferre@urv.cat
Professors/es
FERRÉ GRAU, CARMEN
Web
Descripció general i informació rellevant Introduir a l’alumna en les diferents línies de recerca en salut mental i addiccions

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC3 Garantir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals de la professió
  AC4 Aplicar teories d’infermeria a la pràctica professional i en el marc de la investigació
  AC7 Elaborar publicacions i/o aportacions científiques derivades dels resultats de la investigació
  AC8 Participar en reunions d’investigació i presentar públicament resultats i informes d’investigació
  AC10 Aplicar els mètodes necessaris per a l’exercici de la docència en l’àmbit professional
  AC11 Liderar la gestió de cuidatges en el procés assistencial
  AC14 Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic
  AC15 Produir nous coneixements i aplicar l’evidència científica en la pràctica professional per abordar les necessitats canviants de salut de la població
  AC16 Dissenyar i implementar projectes d’investigació
  AC17 Capacitat de dirigir equips o grups d’investigació
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Desenvolupar la capacitat analítica, creativa y crítica en el moment de definir y portar a terme un treball de recerca en el camp de la Salut Mental AC4
AC10
AC14
AC15
BC1
BC2
BC3
BC4
Difondre diferents resultats de recerca en aquest àmbit . AC3
AC4
AC7
AC11
BC5
BC6
CC3
Desenvolupar la capacitat de revisió d’articles en l’àmbit dels estudis relacionats amb Salut mental AC8
AC16
AC17
BC6
CC3

Continguts
Tema Subtema
UD I: Introducció a la recerca d’infermeria
de Salut Mental y Addiciones
Tema 1: El procés de recerca en Salut Mental:Introducció y característiques diferenciables. Àrees prioritàries d’ investigació
Tema 2: El treball de recerca en Xarxa : Presentació i desenvolupament de la xarxa de recerca ISMENTAL
Tema 3: Desenvolupament de la recerca en Salut Mental Comunitària
UDII: Desenvolupament de diferents línees de recerca en el Campo de la SM Camps de recerca en Salut Mental:
Tema 4: La investigació en el campo de la Depressió : Estudis quanti- qualitatius sobre el fenomen.
Tema 5: La conducta suïcida: Desenvolupament d’una Guia de pràctica clínica.
Tema 6: Trastorns Mentals severs : Estudis quanti- qualitatius.
Tema 7: La recerca sobre taxonomies diagnostiques d’ infermeria en àrea de la Salut Mental: desenvolupament i estat actual.
Tema8: La recerca en el campo de las addiciones: anàlisis y revisió critica de diferents estudis.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Seminaris
20 40 60
Resolució de problemes, exercicis
0 10 10
 
Atenció personalitzada
3 0 3
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Explicació teòrica del desenvolupament de l’assignatura
Seminaris Es realitzaran seminaris sobre diferents camps de recerca en Salut mental i addiccions
Resolució de problemes, exercicis A partir del treball del seminari el professor plantejarà Una revisió bibliogràfica d’un tema de l’àrea
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Resolució de problemes, exercicis
Descripció
Es realitzarà un seguiment tutoritzat de l’alumna al llarg del procés d’aprenentatge amb relació al treball de camp, amb sessions presencials o virtuals

Avaluació
  Descripció Pes
Seminaris Assistència i participació als seminaris 50%
Resolució de problemes, exercicis Recerca i presentació d’una revisió bibliogràfica del àmbit de la SM i addiccions 50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

A la 2a convocatòria es seguiran els mateixos criteris d'avaluació continuada que la primera i es podrà recuperar les activitats d'avaluació continuada pendents menys les sessions presencials.


Fonts d'informació

Bàsica , , ,
, , ,
  • Es recomanarà bibliografia especifica per cada una de les temàtiques tractades en els  diferents seminaris

Complementària


Es proporcionarà al llarg del curs bibliografia complementaria de cada una de les unitats Didàctiques

Altres recursos:

Els propis de l’entorn de formació virtual de la URV:

Recomanacions


 
Altres comentaris
Es tracta d’una assignatura optativa en la que l’assistència als seminaris és obligatòria
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent