IDENTIFYING DATA 2018_19
Subject (*) RESEARCH IN MENTAL HEALTH NURSING AND ADDICTIONS Code 18615201
Study programme
Investigation in Nursing Science (2012)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Optional 2Q
Language
Castellà
Català
Department Nursing
Coordinator
FERRÉ GRAU, CARMEN
E-mail
Lecturers
Web
General description and relevant information Introduir a l’alumna en les diferents línies de recerca en salut mental i addiccions

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  AC3 Garantir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals de la professió
  AC4 Aplicar teories d’infermeria a la pràctica professional i en el marc de la investigació
  AC7 Elaborar publicacions i/o aportacions científiques derivades dels resultats de la investigació
  AC8 Participar en reunions d’investigació i presentar públicament resultats i informes d’investigació
  AC10 Aplicar els mètodes necessaris per a l’exercici de la docència en l’àmbit professional
  AC11 Liderar la gestió de cuidatges en el procés assistencial
  AC14 Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic
  AC15 Produir nous coneixements i aplicar l’evidència científica en la pràctica professional per abordar les necessitats canviants de salut de la població
  AC16 Dissenyar i implementar projectes d’investigació
  AC17 Capacitat de dirigir equips o grups d’investigació
Type B Code Competences Transversal
  Common
  BC1 Learning to learn
  BC2 Effective solutions to complex problems
  BC3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
  BC4 Autonomy, responsibility and initiative
  BC5 Teamwork, collaboration and sharing of responsibility
  BC6 Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field
Type C Code Competences Nuclear
  Common
  CC3 Be able to manage information and knowledge

Learning aims
Objectives Competences
Desenvolupar la capacitat analítica, creativa y crítica en el moment de definir y portar a terme un treball de recerca en el camp de la Salut Mental AC4
AC10
AC14
AC15
BC1
BC2
BC3
BC4
Difondre diferents resultats de recerca en aquest àmbit . AC3
AC4
AC7
AC11
BC5
BC6
CC3
Desenvolupar la capacitat de revisió d’articles en l’àmbit dels estudis relacionats amb Salut mental AC8
AC16
AC17
BC6
CC3

Contents
Topic Sub-topic
UD I: Introducció a la recerca d’infermeria
de Salut Mental y Addiciones
Tema 1: El procés de recerca en Salut Mental:Introducció y característiques diferenciables. Àrees prioritàries d’ investigació
Tema 2: El treball de recerca en Xarxa : Presentació i desenvolupament de la xarxa de recerca ISMENTAL
Tema 3: Desenvolupament de la recerca en Salut Mental Comunitària
UDII: Desenvolupament de diferents línees de recerca en el Campo de la SM Camps de recerca en Salut Mental:
Tema 4: La investigació en el campo de la Depressió : Estudis quanti- qualitatius sobre el fenomen.
Tema 5: La conducta suïcida: Desenvolupament d’una Guia de pràctica clínica.
Tema 6: Trastorns Mentals severs : Estudis quanti- qualitatius.
Tema 7: La recerca sobre taxonomies diagnostiques d’ infermeria en àrea de la Salut Mental: desenvolupament i estat actual.
Tema8: La recerca en el campo de las addiciones: anàlisis y revisió critica de diferents estudis.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
4 0 4
 
Seminars
20 11 31
Assignments
3 30 33
 
Personal attention
7 0 7
 
Validation tests
0 0 0
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Explicació teòrica del desenvolupament de l’assignatura
Seminars Es realitzaran seminaris online sobre diferents camps de recerca en Salut mental i addiccions
Assignments A partir del treball del seminari el professor plantejarà una revisió bibliogràfica d’un tema de l’àrea de salut mental
Personal attention A petició de l'alumne i a disponibilitat del professor online i presencial

Personalized attention
 
Assignments
Description
Es realitzarà un seguiment tutoritzat de l’alumna al llarg del procés d’aprenentatge amb dues sessions presencials i la resta virtuals. El darrer dia hi haurà una sessió presencial/virtual de presentació del treball.

Assessment
  Description Weight
Seminars Participació a les sessions presencials / virtuals 20%
Assignments Treball: Recerca i presentació d’una revisió bibliogràfica del àmbit de la SM i addiccions 80%
 
Other comments and second exam session

A la 2a convocatòria es seguiran els mateixos criteris d'avaluació continuada que la primera i es podrà recuperar les activitats d'avaluació continuada pendents menys les sessions presencials.


Sources of information

Basic , , ,
American Psychiatric Association, Diagnosatic and Statistical Manual of Mental Disordess, 4a. Edició , Washington, DC
, , ,
, , ,
  • Es recomanarà bibliografia especifica per cada una de les temàtiques tractades en els  diferents seminaris online.

  • Els investigadors presentaran els articles i comunicacions científiques de les que són autors 

Complementary


Es proporcionarà al llarg del curs bibliografia complementaria de cada una de les unitats Didàctiques

Altres recursos:

Els propis de l’entorn de formació virtual de la URV:

Recommendations


 
Other comments
Es tracta d'una assignatura optativa amb dos sessions presencials, una a l'inici i una altre al final. Els continguts s'adequaran a les necessitats de l'alumne i el professor investigador en salut mental.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.