Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC7 |
Elaborar publicacions i/o aportacions científiques derivades dels resultats de la investigació |
|
AC13 |
Acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional utilitzant l’avaluació i la investigació com a medi per a reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats |
|
AC15 |
Produir nous coneixements i aplicar l’evidència científica en la pràctica professional per abordar les necessitats canviants de salut de la població |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Conèixer què implica la revisió bibliogràfica en un projecte de recerca i poder-la dur a terme |
AC13 AC15
|
BC1 BC3 BC4
|
CC3
|
Conèixer les fonts i el tipus d'informació en ciències de la salut |
|
BC4
|
CC2 CC3
|
Avaluar amb sentit crític les fonts d'informació d'accés lliure disponibles a Internet |
|
BC3 BC4
|
CC2 CC3
|
Plantejar estratègies de cerca efectives en qualsevol tipus de font |
|
BC1 BC2 BC4
|
CC2 CC3
|
Utilitzar sense dificultats qualsevol recurs electrònic de la Xarxa |
|
BC2 BC4
|
CC2
|
Seleccionar la informació a partir de criteris de qualitat |
|
BC4
|
CC2 CC3
|
Gestionar els resultats de la cerca i saber presentar-los segons els estils acceptats de referències bibliogràfiques |
AC7
|
BC4
|
CC3
|
Respectar l'ètica i fer un bon ús de la informació |
|
|
CC5
|
Tema |
Subtema |
1. INFORMACIÓ I DOCUMENTACIÓ CIENTÍFICA. LA REVISIÓ BIBLIOGRÀFICA |
Conceptes. Nivells de revisió. Qualitat de la revisió |
2. LECTURA CRITICA DE LA LITERATURA CIENTÍFICA |
Concepte. Fases de l'anàlisi.
|
3. ELS CATÀLEGS BIBLIOGRÀFICS |
Concepte. Exemples de catàlegs. Cerca en els catàlegs. |
4. BASES DE DADES EN CIÈNCIES DE LA SALUT |
Conceptes. Tipus. Estructura. Cerca en bases de dades. Bases de dades d'àmbit estatal e internacional. |
5. LA INFERMERIA BASADA EN L'EVIDÈNCIA: COCHRANE LIBRARY PLUS |
Introducció a la infermeria basada en l'evidència. Utilitat, contingut i ús de la Cochrane Libray Plus. |
6. AVALUACIÓ CRÍTICA DELS RECURSOS WEB. RECURSOS WEB D'INTERÉS. |
Descripció dels recursos. Criteris de qualitat d'una pàgina web. |
7. GESTORS DE REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES |
Descripció i ús del programa Refworks per a la gestió de la bibliografia pròpia |
8. DISSENY D'UNA CERCA ESTRUCTURADA |
Etapes i planificació de la cerca estructurada d'informació. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Estudis previs |
|
2 |
4 |
6 |
Pràctiques a través de TIC |
|
5 |
5 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
1 |
24 |
25 |
Treballs |
|
1 |
24 |
25 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
4 |
1 |
5 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Estudis previs |
Lectures dels documents recomanants per les professores.
Visita de planes web relacionades amb els exercicis i tests.
|
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar a nivel pràctic la teoria estudiada, fent servir les TIC i l'entorn Moodle. |
Resolució de problemes, exercicis |
Respondre els qüestionaris relacionats amb la teoria i pràctica de l'assignatura.
Aquestes activitats són de presentació obligatòria. |
Treballs |
Dissenyar i realitzar una cerca estructurada sobre el tema triat per l'alumne (preferiblement el que es desenvoluparà a l'assignatura Treball Final de Màster).
Aquesta activitat és de presentació obligatòria. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es convocaran dues sessions presencials per aquelles persones que vulguin resoldre dubtes. Aquestes sessions seran de caràcter voluntari, i la temàtica es decideix entre tota la classe. |
Atenció personalitzada |
Tutoria presencial o virtual, segons demanda i necessitats dels estudiants |
|
Treballs |
Resolució de problemes, exercicis |
Pràctiques a través de TIC |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Descripció |
Temps que la professora dedica per atendre els dubtes i necessitats acadèmiques de l'estudiants en relació al desenvolupament de l'assignatura.
Pot ser presencial o virtual. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Omplir els test en línia amb preguntes relacionades amb els temes d'estudi.
Aquesta activitat es fa al Moodle de l'assignatura |
50 % |
Treballs |
Lectura crítica i anàlisi de textos científics. Presentació de fitxer a Moodle.
Avaluació de planes web servir una plantilla estructurada. Caldrà presentar el fitxer amb el treball a l'espai de Moodle.
Treball que consisteix en planificar i efectuar una cerca estructurada sobre un tema d'elecció de l'alumne. Preferiblement sobre el tema del qual farà el treball final de màster o altre relacionat en alguna assignatura del màster.
Lliurament a Moodle del fitxer.
|
10%
15%
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La qualificació de l'assignatura s'obté sumant els percentatges de cada activitat. La presentació de l'activitat final de cerca estructurada és obligatòria per superar l'assignatura. Cal obtenir una qualificació mínima de 5 per superar l'assignatura. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'aquesta assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector. |
Bàsica |
Alonso Coello P, et al. , Enfermeria basada en la evidencia. Hacia la excelencia de los cuidados , Última edició disponible , Madrid: DAE
Argimon Pallás JM; Jiménez Villa J; Martín Zurro A; Vilardell Tarrés, M, Publicación científica biomédica. Cómo escribir y publicar un artículo de investigación , Última edició disponible , Barcelona : Elsevier Science
De la Cueva Martín A, Aleixandre Benavent R, Rodríguez i Gairín , Fonts d'informació en ciències de la salut, Última edició disponible , València: Universitat de València
Medina Aguereberre P, Fuentes de información médica, Última edició disponible , Barcelona: UOC
Faus Gabande F; Santainés Borredá Eá, Búsquedas bibliográficas en bases de datos: primeros pasos en investigación en ciencias de la salud, Última edició disponible, Barcelona: Elsevier
|
|
Complementària |
Bobenrieth M.A. , El articulo cientifico original. Estructura, estilo y lectura crítica , Última edició disponible , Granada: EASP
Rodríguez Dacal, JM, Manual de Internet para enfermería, Última edició disponible , Madrid: DAE
Burns N, Grove SK, Investigación en enfermería, Última edició disponible , Madrid: Elsevier
Sackett DL et al, Medicina basada en la evidencia: cómo practicar y enseñar MBE, Última edició disponible , Madrid:Elsevier
Ferran Ferrer N; Pérez-Montoro Gutiérrez M, Búsqueda y recuperación de la información, Última edició disponible, Barcelona: UOC SL
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|