IDENTIFYING DATA 2018_19
Subject (*) THE ECONOMICS OF HEALTH Code 18615206
Study programme
Investigation in Nursing Science (2012)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Optional 2Q
Language
Castellà
Català
Department Economics
Coordinator
CARLES LAVILA, MISERICÒRDIA
E-mail
Lecturers
Web
General description and relevant information L’assignatura vol analitzar la complexa realitat de l’entorn sanitari utilitzant els fonaments i la metodologia de l’anàlisi econòmica bàsica

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  AC13 Acceptar la responsabilitat del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional utilitzant l’avaluació i la investigació com a medi per a reflectir i millorar la seva actuació i augmentar la qualitat dels serveis prestats
  AC14 Identificar i resoldre problemes de salut actuals o potencials, mitjançant el mètode científic
Type B Code Competences Transversal
  Common
  BC3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
  BC6 Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field
Type C Code Competences Nuclear
  Common
  CC3 Be able to manage information and knowledge

Learning aims
Objectives Competences
Conèixer la relació entre economia, serveis sanitaris i salut. Valorar els objectius d’eficiència i equitat. Reflexionar sobre el paper del sector públic a l’entorn sanitari AC13
AC14
BC3
BC6
CC3
Reconèixer el funcionament del mercat sanitari i del mercat assegurador. Entendre el comportament dels usuaris i dels professionals, del que se’n dedueix la compra de serveis sanitaris i els resultats de salut de la població AC13
AC14
BC3
BC6
CC3
Aplicar el concepte d’avaluació econòmica de tecnologies sanitàries AC13
AC14
BC3
BC6
CC3

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1:
Anàlisi econòmica i entorn sanitari
1.1. Salut, economia i economia de la salut
1.2. Objectius econòmics del sistema sanitari
1.3. Els sistemes sanitaris actuals
TEMA 2:
Entorn sanitari i comportament d'usuaris i proveïdors
2.1. El mercat sanitari
2.2. Les assegurances sanitàries
2.3. Comportament d'usuaris
2.4. Proveïdors sanitaris: professionals i institucions sanitàries
TEMA 3:
Avaluació econòmica de tecnologies sanitàries
3.1. Priorització i presa de decisions
3.2. Anàlisi cost-efectivitat i anàlisi cost-benefici

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
 
Webconferencing
3 0 3
Lecture
0 43 43
Forums of debate
0 3 3
Self-monitoring activities
0 6 6
Collaborative work
0 6 6
 
Personal attention
3.5 0 3.5
 
Short-answer objective tests
0 6 6
Extended-answer tests
0 3 3
Validation tests
0 0.5 0.5
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Es presenta per webconferència l’assignatura i s’exposen, detingudament, els criteris d’avaluació.
Webconferencing Es faran 3 webconferències durant el curs. S'introdueixen els continguts bàsics de cadascun dels 3 temes
Lecture Hores dedicades a l'estudi dels continguts dels tres temes. A l'espai Moodle hi ha un petit esquema de cadascun d'ells.
Forums of debate S'obrirà un espai de debat perquè els estudiants puguin consultar els dubtes de l'assignatura.
La participació en el fòrum formarà part de l'avaluació.
Self-monitoring activities Cadascun dels temes tindrà activitats d'autoavaluació perquè l'estudiant faci el seguiment del seu aprenentatge.
Es facilitaran les respostes correctes.
Aquesta activitat formarà part de l'avaluació de l'assignatura.
Collaborative work S'obrirà un espai de debat específic per aquesta activitat que té caràcter d'avaluació grupal.
Es valora positivament el raonament de les opinions basat en els conceptes estudiats durant el curs.
És necessari feed-back amb les respostes dels companys.
Personal attention Temps a disposició dels estudiants per donar-los suport en l'assoliment dels continguts de l'assignatura, segons el ritme personal de cadascun.

Personalized attention
 
Personal attention
Introductory activities
Forums of debate
Self-monitoring activities
Webconferencing
Description
Cada estudiant haurà de comentar periòdicament la marxa del curs amb la professora. Qualsevol dubte es podrà resoldre mitjançant el correu electrònic.

Assessment
  Description Weight
Forums of debate S'obrirà un espai de debat perquè els estudiants puguin consultar els dubtes de l'assignatura.
La participació en el fòrum formarà part de l'avaluació.
0.75
Self-monitoring activities Cadascun dels temes tindrà activitats d'autoavaluació perquè l'estudiant faci el seguiment del seu aprenentatge.
Es facilitaran les respostes correctes.
Aquesta activitat formarà part de l'avaluació de l'assignatura.
0.75
Collaborative work S'obrirà un espai de debat específic per aquesta activitat que té caràcter d'avaluació grupal.
Es valora positivament el raonament de les opinions basat en els conceptes estudiats durant el curs.
És necessari feed-back amb les respostes dels companys.
3
Short-answer objective tests Avaluació dels continguts de l'assignatura 4
Extended-answer tests Per cadascun dels tres temes s'haurà de portar a terme un comentari raonat del contingut d'un vídeo. 1.5
 
Other comments and second exam session

PRIMERA CONVOCATÒRIA (AVALUACIÓ CONTINUADA)

Per superar l'assignatura s'han d'aprovar totes i cadascuna de les proves d'avaluació continuada.

RECUPERACIÓ DE LES ACTIVITATS D'AVALUACIÓ CONTINUADA

Existeix la possibilitat de resoldre de nou les activitats d'avaluació que no s'hagin superat en la primera convocatòria.

A l'espai moodle s'establirà la data límit d'entrega d'aquesta segona avaluació.


Sources of information

Basic Gimeno JA, Rubio S, Tamayo P., Economía de la Salud: fundamentos , Madrid: Diaz de Santos, 2006
Hidalgo, A. et al., Economía de la Salud, Madrid: Piramide, 2000
Krugman, P; Wells, R and Graddy, K, Fundamentos de Economía, Editorial Reverte, 2015
Pindyck-Rubinfeld, Microeconomía, Madrid: Prentice Hall 7ed., 2009

A cada tema del programa es fa constar els capítols de bibliografia bàsica i complementària que hi corresponen.

Complementary Drummond FD. Et al., Métodos para la evaluación económica de los programas de asistencia sanitaria, Madrid: Díaz de Santos 2 ed., 2001
Folland, S; Goodman, AC and Stano, M, The economics of health and health care, NY: Prentice Hall 6 ed., 2010
López Casasnovas, G. Y Ortún, V., Economía y Salud: fundamentos y políticas, Madrid: Ediciones Encuentro, 1998
McPake, B., Health Economics: an international perspective, London: Routledge, 3a Edició, 2013
Ortún, V., La economía en sanidad y medicina: instrumentos y limitaciones, Barcelona: La llar del libre, 1991
Pinto, JL. y Sánchez, FI., Métodos para la evaluación económica de nuevas prestaciones., Madrid: CRES – Ministerio de Sanidad y Consumo, 2003
Plans Rubio, P., Aplicación del análisis coste/efectividad de los medicamentos y los programas de salud en la planificación sanitaria., Barcelona: Elsevier, 2014

A cada tema del programa es fa constar els capítols de bibliografia bàsica i complementària que hi corresponen.

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.