Code |
|
A7 |
Complir les normes legals en les anàlisis físiques, químiques, microbiològiques i organolèptiques. |
A8 |
Transformar el raïm en most i el most en vi; controlar la evolució i transformació dels vins sotmesos a la criança i l’envelliment. |
A11 |
Participar en programes d’investigació vitivinícola. |
A12 |
Controlar les produccions de products derivats del raïm, most i vi. |
A13 |
Participar en la creació i gestió de laboratoris d’anàlisis enològiques així com la certificació dels products i/o derivats del vi. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llèngua pròpia. |
Objectives |
Competences |
Conèixer les diferents tècniques moleculars per la identificació i quantificació de llevats i bacteris làctics i acètiques del vi |
A7 A8 A12 A13
|
B1
|
C1
|
Conèixer les característiques estructurals, morfològiques, genètiques i fisiològiques dels llevats i bacteris làctics. |
A7 A8 A11 A12
|
B1
|
C1
|
Definir la biotecnologia enològica i explicar els principals mètodes de modificació genètica dels llevats, bacteris làctics i Vitis |
A7 A8 A11 A12 A13
|
B1
|
C1
|
Aplicar els coneixements teòrics en les pràctiques. |
A8 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B5
|
C1 C2 C5
|
Participar de forma activa en les classes. |
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Transferir els coneixements teòrics i els resultats obtinguts en les pràctiques mitjançant un treball d'equip i sintetitzar-les en una exposició oral. |
|
B1 B2 B3 B4
|
C2 C5
|
Topic |
Sub-topic |
Introducció al temari
|
- Biotecnologia: conceptes i introducció |
Taxonomia molecular vs. taxonomia clàssica |
- Aprofundiment en els mètodes d'identificació i recompte de microorganismes a la indústria. Interacció entre els microorganismes durant les fermentacions alcohòlica i malolàctica.
- Principals tècniques moleculars en l’estudi de llevats. Estudi del genoma de Saccharomyces: utilització de las bases de dades en internet. La era de la genómica y la proteómica. L’anàlisi funcional.
|
Metabolisme i creixement |
- Metabolisme i fisiologia molecular dels llevats. Les aturades de fermentació.
- Estratègies de selecció de llevats i bacteris làctics per us en vinificació.
- Importància de llevats i bacteris làctics a l’aroma del vi. Producció de metabolits indesitjables.
|
Modificació genètica |
- Mètodes clàssiques de manipulació genètica de microorganismes: mutagènesi i hibridacions
- La tecnologia del ADN recombinant o enginyeria genètica.
- Avenços en millora genètica de microorganismes. Possibles modificacions en llevats víniques.
- Avenços en millora genètica de plantes. Disseny de varietats viniques.
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Lecture |
|
20 |
40 |
60 |
Laboratory practicals |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Seminars |
|
4 |
6 |
10 |
|
Personal tuition |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Objective short-answer tests |
|
1 |
0 |
1 |
Objective multiple-choice tests |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Introduir la assignatura |
Lecture |
Explicació dels conceptes més importants dels continguts de la assignatura |
Laboratory practicals |
Aplicar els conceptes teòrics a pràctiques concretes relacionades amb el temari |
Seminars |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació dels continguts donats a les sessions magistrals. |
|
Lecture |
Laboratory practicals |
Personal tuition |
Introductory activities |
|
Description |
L’alumne pot fer les consultes que cregui convenients durant l’horari d’atenció dels professors. |
|
|
Description |
Weight |
Objective short-answer tests |
Preguntes de definició curtes de diferents conceptes del temari |
20% |
Objective multiple-choice tests |
Preguntes tipus test sobre la materia del temari |
60% |
Others |
Presentació escrita d'un informe de les pràctiques de laboratori |
20% |
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
Brown, T.A., Gene cloning and DNA analysis, Oxford Blackwell Science, 2001
Fleet, G.H., Wine microbiology and biotechnology, Switzerland Harwood Academ. Cop., 2002
Carrascosa, A.V., Microbiologia del vino, AMV Ediciones, 2005
Ausbel, F., Brent, R., Kingston, R., Moore, D., Seidman, J., Smith, J. i Stuhl, K., Short protocols in molecular biology, Current Protocols, 2002
|
|
Complementary |
|
|
|