Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Aplicar conocimientos básicos de matemáticas, física, química y biología a la enología |
| A2 |
Aplicar de forma integrada conocimientos básicos a nivel molecular, celular y metabólico en microorganismos así como en plantas |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Comprendre la manera en què els èssers vius obtenen, transformen i utilitzen l'energia del seu entorn
Conèixer el món dels microorganismes, la seva classificació i el seu paper en la humanitat
Descriure l'organització dels èssers vius en cèl·lules, organismes, poblacions i ecosistemes, així com la seva diversitat i evolució
Distingir les característiques generals dels èssers vius i els nivells d'organització dels sistemes biològics
Saber descriure els tipus de cèl·lules i les seves estructures
| | A2 |
Comprendre la manera en què els éssers vius extreuen, transformen i utilitzen l'energia del seu entorn
Conèixer el món dels microorganismes, la seva classificació i el seu paper en la humanitat
Descriure l'organització dels èssers vius en cèl·lules, organismes, poblacions i ecosistemes, així com la seva diversitat i evolució
Distingir les característiques generals dels èssers vius i els nivells d'organització dels sistemes biològics
Saber descriure els tipus de cèl·lules i les seves estructures
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Bloc I: Introducció |
Tema 1. Biologia: la ciència de la vida. Característiques dels éssers vius. Nivells d'organització |
Bloc II: Biomolècules |
Tema 2. Química de la vida. Estructura i funció de les biomolècules i macromolècules.
|
Bloc III: La cèl·lula |
Tema 3. Organització cel•lular. Cicle cel•lular. Mitosi i meiosi. |
Bloc IV: Evolució |
Tema 4. Evolució. Origen de la vida terrestre. Paleobiologa. Diversitat de la vida. La classificació evolutiva dels organismes |
Bloc V: Virus i procariotes |
Tema 5. Els Virus. Estructura i tipus. La cèl·lula procariota. Els principals procariotes.
|
Bloc VI: Eucariotes protistes i fongs: |
Tema 6. La cèl·lula eucariota. Els protistes. Els fongs. |
Bloc VII: Plantes |
Tema 7. Les plantes sense llavor. Grans grups. Les plantes amb llavor. Grans Grups. Forma i funció. |
Bloc VIII: Animals |
Tema 8. Bases de la classificació dels animals. Grans grups: animals protòstoms i deuteròstoms. Els vertebrats. Forma i funció. |
Bloc IX: Ecologia |
Tema 9. L’ecologia i la distribució de la vida. Ecologia de poblacions i de comunitats. Ecosistemas i ecologia global. Biologia de la conservació. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
39 |
56 |
95 |
Seminarios |
|
20 |
28 |
48 |
Atención personalizada |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
|
Pruebas mixtas |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminarios |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Atención personalizada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
descripción |
Atenció als alumnes fora de les hores de classe, mitjançant entrevista personal, a hores convingudes. Envieu un e-mail als professors per concertar visita. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pruebas mixtas |
|
Avaluació continuada. Tres proves mixtes parcials al llarg del 1er quadrimestre que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives curtes o tipus test del contingut de les sessions magistrals i seminaris de l'assignatura. Els dos primers exàmens parcials valen el 50% i el tercer examen parcial el 50% |
100% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per tal de superar l'assignatura en primera convocatòria s'hauran d'aprovar amb una nota mínima de 4.0 les tres proves mixtes que inclou l'assignatura. En cas de no superar l'avaluació continuada cal anar a segona convocatòria on s'haurà de recuperar tota l'assignatura amb una nota mínima de 5. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Básica |
Alberts, B., Introducción a la biología celular, 2ª, 2006, Médica Panamericana
Campbell, N., Biología, 2007, Panamericana
Curtis, H., Biología, 7ª, 2008, Médica Panamericana
Nelson et al., Principios de Bioquímica, 4ª, 2005, Omega
Voet, D., Fundamentos de Bioquímica, 2007, Médica Panamericana
Saldava et al., Vida: la ciencia de la biología, 8ª, 2009, Médica Panamericana
Mathews et al., Bioquímica, 3ª , 2002, Person
|
|
Complementaria |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
BIOLOGÍA CELULAR Y GENÉTICA/19224003 | FISIOLOGÍA VEGETAL Y PRÁCTICAS DE BIOLOGÍA/19224002 | BIOQUÍMICA/19224010 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|