Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aplicar coneixements bàsics de matemàtiques, física, química i biologia a l'enologia |
| A2 |
Aplicar de manera integrada coneixements bàsics a nivell molecular, cel · lular i metabòlic en microorganismes així com en plantes |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Comprendre la manera en què els èssers vius obtenen, transformen i utilitzen l'energia del seu entorn
Conèixer el món dels microorganismes, la seva classificació i el seu paper en la humanitat
Descriure l'organització dels èssers vius en cèl·lules, organismes, poblacions i ecosistemes, així com la seva diversitat i evolució
Distingir les característiques generals dels èssers vius i els nivells d'organització dels sistemes biològics
Saber descriure els tipus de cèl·lules i les seves estructures
| | A2 |
Comprendre la manera en què els éssers vius extreuen, transformen i utilitzen l'energia del seu entorn
Conèixer el món dels microorganismes, la seva classificació i el seu paper en la humanitat
Descriure l'organització dels èssers vius en cèl·lules, organismes, poblacions i ecosistemes, així com la seva diversitat i evolució
Distingir les característiques generals dels èssers vius i els nivells d'organització dels sistemes biològics
Saber descriure els tipus de cèl·lules i les seves estructures
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Bloc I: Introducció |
Tema 1. Biologia: la ciència de la vida. Característiques dels éssers vius. Nivells d'organització |
Bloc II: Biomolècules |
Tema 2. Química de la vida. Estructura i funció de les biomolècules i macromolècules.
|
Bloc III: La cèl·lula |
Tema 3. Organització cel•lular. Cicle cel•lular. Mitosi i meiosi. |
Bloc IV: Evolució |
Tema 4. Evolució. Origen de la vida terrestre. Paleobiologa. Diversitat de la vida. La classificació evolutiva dels organismes |
Bloc V: Virus i procariotes |
Tema 5. Els Virus. Estructura i tipus. La cèl·lula procariota. Els principals procariotes.
|
Bloc VI: Eucariotes protistes i fongs: |
Tema 6. La cèl·lula eucariota. Els protistes. Els fongs. |
Bloc VII: Plantes |
Tema 7. Les plantes sense llavor. Grans grups. Les plantes amb llavor. Grans Grups. Forma i funció. |
Bloc VIII: Animals |
Tema 8. Bases de la classificació dels animals. Grans grups: animals protòstoms i deuteròstoms. Forma i funció. |
Bloc IX: Ecologia |
Tema 9. Fonaments d'ecologia. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
39 |
56 |
95 |
Seminaris |
|
20 |
28 |
48 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Atenció als alumnes fora de les hores de classe, mitjançant entrevista personal, a hores convingudes. Envieu un e-mail als professors per concertar visita. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Avaluació continuada. Tres proves mixtes parcials al llarg del 1er quadrimestre que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives curtes o tipus test del contingut de les sessions magistrals i seminaris de l'assignatura. Els dos primers exàmens parcials valen el 50% i el tercer examen parcial el 50% |
100% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal de superar l'assignatura en primera convocatòria s'hauran d'aprovar amb una nota mínima de 4.5 les tres proves mixtes que inclou l'assignatura. En cas de no superar l'avaluació continuada cal anar a segona convocatòria on s'hauran de recuperar les parts suspeses amb una nota mínima de 5. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Alberts, B., Introducción a la biología celular, 2ª, 2006, Médica Panamericana
Campbell, N., Biología, 2007, Panamericana
Curtis, H., Biología, 7ª, 2008, Médica Panamericana
Nelson et al., Principios de Bioquímica, 4ª, 2005, Omega
Voet, D., Fundamentos de Bioquímica, 2007, Médica Panamericana
Saldava et al., Vida: la ciencia de la biología, 8ª, 2009, Médica Panamericana
Mathews et al., Bioquímica, 3ª , 2002, Person
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
BIOLOGIA CEL.LULAR I GENÈTICA/19224003 | FISIOLOGIA VEGETAL I PRÀCTIQUES DE BIOLOGIA/19224002 | BIOQUÍMICA/19224010 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|