Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Apply basic knowledge of mathematics, physics, chemistry and biology to oenology. |
| A2 |
Apply basic molecular, cellular and metabolic knowledge to microorganisms and plants |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Comprendre la manera en què els èssers vius obtenen, transformen i utilitzen l'energia del seu entorn
Conèixer el món dels microorganismes, la seva classificació i el seu paper en la humanitat
Descriure l'organització dels èssers vius en cèl·lules, organismes, poblacions i ecosistemes, així com la seva diversitat i evolució
Distingir les característiques generals dels èssers vius i els nivells d'organització dels sistemes biològics
Saber descriure els tipus de cèl·lules i les seves estructures
| | A2 |
Comprendre la manera en què els éssers vius extreuen, transformen i utilitzen l'energia del seu entorn
Conèixer el món dels microorganismes, la seva classificació i el seu paper en la humanitat
Descriure l'organització dels èssers vius en cèl·lules, organismes, poblacions i ecosistemes, així com la seva diversitat i evolució
Distingir les característiques generals dels èssers vius i els nivells d'organització dels sistemes biològics
Saber descriure els tipus de cèl·lules i les seves estructures
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Bloc I: Introducció |
Tema 1. Biologia: la ciència de la vida. Característiques dels éssers vius. Nivells d'organització |
Bloc II: Biomolècules |
Tema 2. Química de la vida. Estructura i funció de les biomolècules i macromolècules.
|
Bloc III: La cèl·lula |
Tema 3. Organització cel•lular. Cicle cel•lular. Mitosi i meiosi. |
Bloc IV: Evolució |
Tema 4. Evolució. Origen de la vida terrestre. Paleobiologa. Diversitat de la vida. La classificació evolutiva dels organismes |
Bloc V: Virus i procariotes |
Tema 5. Els Virus. Estructura i tipus. La cèl·lula procariota. Els principals procariotes.
|
Bloc VI: Eucariotes protistes i fongs |
Tema 6. La cèl·lula eucariota. Els protistes. Els fongs. |
Bloc VII: Plantes |
Tema 7. Les plantes sense llavor. Grans grups. Les plantes amb llavor. Grans Grups. Forma i funció. |
Bloc VIII: Animals |
Tema 8. Bases de la classificació dels animals. Grans grups: animals protòstoms i deuteròstoms. Forma i funció. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Lecture |
|
38 |
60 |
98 |
Seminars |
|
18 |
30 |
48 |
Personal attention |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Mixed tests |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminars |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Personal attention |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Description |
Atenció als alumnes fora de les hores de classe, mitjançant entrevista personal, a hores convingudes. Envieu un e-mail als professors per concertar visita. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Mixed tests |
|
Avaluació continuada. Tres proves mixtes parcials al llarg del 1er quadrimestre que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives curtes o tipus test del contingut de les sessions magistrals i seminaris de l'assignatura. Els dos primers exàmens parcials valen el 50% i el tercer examen parcial el 50% |
100% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Per tal de superar l'assignatura en primera convocatòria s'hauran d'aprovar amb una nota mínima de 4.5 les tres proves mixtes que inclou l'assignatura. En cas de no superar l'avaluació continuada cal anar a segona convocatòria on s'hauran de recuperar cadascuna de les parts suspeses amb una nota mínima de 5. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Basic |
Mathews et al., Bioquímica, 2002, Addison Wesley
Alberts, B., Introducción a la biología celular, 2006, Médica Panamericana
Curtis, H., Biología, 2008, Médica Panamericana
Sadava et al., Vida: la ciencia de la biología, 2009, Médica Panamericana
Salomon & al., Biologia, 2013, Cengage Learning
|
|
Complementary |
Voet, D., Fundamentos de Bioquímica, 2007, Médica Panamericana
Nelson et al., Principios de Bioquímica, 2005, Omega
Campbell, N., Biología, 2007, Panamericana
|
|
Subjects that continue the syllabus |
CELL BIOLOGY AND GENETICS/19224003 | PLANT PHYSIOLOGY AND PRACTICALS IN BIOLOGY/19224002 | BIOCHEMISTRY/19224010 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|