Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Apply basic knowledge of mathematics, physics, chemistry and biology to oenology. |
| A2 |
Apply basic molecular, cellular and metabolic knowledge to microorganisms and plants |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Descriure l'organització dels èssers vius en cèl·lules, organismes, poblacions i ecosistemes, així com la seva diversitat i evolució
Distingir les característiques generals dels èssers vius i els nivells d'organització dels sistemes biològics
Saber descriure els tipus de cèl·lules i les seves estructures
Reconèixer els gens com els elements que contenen la informació del funcionament dels èssers vius i comprendre les lleis de l'herència
Saber les bases moleculars de la transmissió dels gens i de la seva expressió
| | A2 |
Descriure l'organització dels èssers vius en cèl·lules, organismes, poblacions i ecosistemes, així com la seva diversitat i evolució
Distingir les característiques generals dels èssers vius i els nivells d'organització dels sistemes biològics
Reconèixer els gens com els elements que contenen la informació del funcionament dels èssers vius i comprendre les lleis de l'herència
Saber les bases moleculars de la transmissió dels gens i de la seva expressió
Comprendre les bases citològiques de l'herencia en procariotes i eucariotes
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1 BC |
Introducció a la citologia bàsica. |
Tema 2 BC |
Membrana plasmàtica. Estructura. Composició química i organització molecular. Biogènesi. |
Tema 3 BC |
Matriu extracel · lular i els seus receptors. La matriu en cèl · lules animals. La matriu en cèl · lules vegetals: la paret. |
Tema 4 BC |
La matriu citoplasmàtica. Estructura, composició química i activitat fisiològica. |
Tema 5 BC |
Citoesquelet. Organització general, microtúbuls. Centres organitzadors. Estructures microtubulars. Fonaments del moviment cel · lular. |
Tema 6 BC |
Estructura, composició, activitat i biogènesi d'orgànuls cel · lulars, Reticle endoplasmàtic, complex de Golgi, lisosomes i endosomes, peroxisomes, mitocondri, cloroplasts, Ribosomes. |
Tema 7 BC |
Nucli interfàsic: embolcall nuclear, matriu nuclear i nuclèol. |
Tema 8 GE |
Introducció a la genètica. DNA, genoma i cromosomes. Variació genètica. |
Tema 9 GE |
Patrons d'herència. Lleis de Mendel. Monohibridisme. Herència lligada al sexe. |
Tema 10 GE |
Bases cromosòmiques de l'herència. Topografia de cromosomes. Estructura dels cromosomes eucariotes. |
Tema 11 GE |
Interaccions gèniques. Penetrància i expressivitat. Prova de la khi-quadrat. |
Tema 12 GE |
Lligament i recombinació. Mapes de lligament. mapes gènics |
Tema 13 GE |
Genètica de fongs. Cicle cel · lular. Mating type. Anàlisi de tètrades. Mapeig de gens. El llevat com a model genètic.
|
Tema 14 GE |
Mutacions gèniques. Tipus de mutant. Mutacions cromosòmiques. Mutacions numèriques: euploïdia i aneuploïdia. Mutacions estructurals dels cromosomes. |
Tema 15 GE |
Millora gènica de vegetals. Mètodes bàsics de la millora vegetal. Millora de autógamas i alógamas, varietats sintètiques i híbrids. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
30 |
51 |
81 |
Laboratory practicals |
|
15 |
1 |
16 |
Problem solving, classroom exercises |
|
15 |
3 |
18 |
Personal tuition |
|
2 |
0 |
2 |
|
Objective short-answer tests |
|
4 |
12 |
16 |
Extended-answer tests |
|
4 |
12 |
16 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Comentar com serà el desenvolupament de l'assignatura, les metodologies, els continguts, el sistema d'avaluació i les fonts d'informació. |
Lecture |
Explicar els continguts dels diversos temes |
Laboratory practicals |
Pràctiques de laboratori de Biologia Cel.lular per grups de 2 |
Problem solving, classroom exercises |
Problemes de Genètica, a resoldre en grups de 3 |
Personal tuition |
Atenció individualitzada de l'alumnat sobre aspectes o dubtes sorgits durant el curs |
Description |
Atenció individualitzada de l'alumnat sobre aspectes o dubtes sorgits durant el curs |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Laboratory practicals |
|
Assistència oblig. (màx 2 faltes, si no prova addicional).
1 pregunta a prova final
|
10 |
Problem solving, classroom exercises |
|
Assistència obligatòria (màx 2 faltes, si no prova addicional).
Lliurar problemes fets aula a tasques moodle. |
10 |
Objective short-answer tests |
|
2 proves de Biologia Cel.lular (mínim 5/10) un 40%,
i 2 proves de Genètica (mínim 5/10) un 20% |
60 |
Extended-answer tests |
|
Desenvolupament de resolució de Problemes de Genètica (mínim 5/10) |
20 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
2a Convocatòria: Una prova escrita individual amb preguntes curtes (40% preguntes Biologia Cel.lular, mínim 5/10; 20% preguntes Genètica, mínim 5/10; 20% resolució de problemes Genètica). Es conservaran les notes de Pràctiques de laboratori (10%) i de Problemes (10%) si són superiors al 5/10 en cada cas.
Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Basic |
Karp, Gerald, Biología celular y molecular: conceptos y experimentos, McGraw Hill / Interamericana, 2011
Griffiths, Anthony J.F., Genética, McGraw Hill / Interamericana, 2008
Pierce, Benjamin A., Genética: un enfoque conceptual, Médica Panamericana, 2011
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FUNDAMENTALS OF BIOLOGY/19224001 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|