IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) MATHEMATICS Code 19224006
Study programme
Bachelor's Degree in Oenology (2014)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Basic Course First 1Q
Language
Català
Department Computer Engineering and Mathematics
Coordinator
HERRERA GÓMEZ, BLAS
E-mail blas.herrera@urv.cat
gerard.fortuny@urv.cat
Lecturers
HERRERA GÓMEZ, BLAS
FORTUNY ANGUERA, GERARD
Web
General description and relevant information Basic elements of: real numbers, Taylor series, calculation of maximum and minimum, and differential equations.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Apply basic knowledge of mathematics, physics, chemistry and biology to oenology.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Adquirir les tècniques necessàries per operar amb equacions diferencials
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb funcions d'una variable real
Comprendre el concepte d'equació diferencial
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb successions
Conèixer els conceptes teòrics de derivació i integració d'una funció real
Aplicar el concepte i les tècniques de càlcul d'integrals a casos concrets
Conèixer les propietats bàsiques de les funcions d'una variable real
Aplicar el concepte i les tècniques de resolució d'equacions diferencials ordinàries
Comprendre el concepte de successió
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
Numbers, sequences and functions Real numbers and sequences.
Functions: concept, graphic representation and continuity.
Derivation and aplications Calculus of derivativess.
Taylor's theorem.
Calculus of extrema.
Integration and applications Calculus of primitives.
Definite integral and applications.
Differential equations Concept, solving techniques and applications to scientifical problems.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
Lecture
A1
30 48 78
Problem solving, exercises in the classroom
A1
24 36 60
Personal attention
A1
4 0 4
 
Practical tests
A1
3 3 6
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura.
Problem solving, exercises in the classroom Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura
Personal attention Els estudiants que ho sol.licitin rebran indicacions personalitzades per part del professor per tal d'ajudar-los a assolir els continguts de l'assignatura

Personalized attention
Description
Atenció als alumnes durant les hores de consulta al despatx del professor. Resposta de dubtes mitjançant el moodle.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Practical tests
A1
Dues proves parcials. 50% + 50%
Others  
 
Other comments and second exam session



Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Sources of information

Basic J. Rogawski, Cálculo, Ed. Reverté, 2012
S. Salas, G. Etgen, E. Hille, Calculus: una y varias variables, Ed. Reverté, 2002
Larson, R.E., Cálculo con geometría análítica,, McGraw Hill, 2006
Edwards, C.H., Penney, D.E., Cálculo con trascendentes tempranas, Pearson Education, 2008

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.