Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aplicar coneixements bàsics de matemàtiques, física, química i biologia a l'enologia |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix el model atòmic i l'estructura atòmica de la matèria.
Aplica els principis bàsics de la termodinàmica de sistemes en equilibri, i la cinètica de les reaccions químiques.
Coneix les forces intermoleculars i la seva relació amb els estats d'agregació (compostos moleculars)
Coneix les propietats dels gasos i enten el seu comportament
Identifica els principals tipus de reaccions i domina els càlculs estquiomètrics
Reconeix la nomenclatura i formulació química
Reconeix les bases de l'enllaç químic, inclosos tots els tipus (covalent, iònic i metàl·lic)
Coneix les propietats i reaccions dels components del vi i altres aliments.
Identifica els elements de la taula periòdica i les variacions de les propietats periòdiques.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B6 |
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Estructura atòmica |
Estructura atòmica |
2. Estructura molecular. Tipus d'enllaç. |
Estructura molecular. Tipus d'enllaç. |
3. Nomenclatura i formulació |
Nomenclatura i formulació |
4. Estats de la matèria |
Estats de la matèria |
5. Gasos |
Gasos |
6. Dissolucions aquoses i solubilitat. Sistemes col·loidals. |
Dissolucions aquoses i solubilitat. Sistemes col·loidals. |
7. Termodinàmica química |
Termodinàmica química |
8. Cinètica química |
Cinètica química |
9. Electroquímica |
Electroquímica |
10. Reaccions químiques d'interès enològic |
Reaccions químiques d'interès enològic |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
40 |
60 |
100 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, metodologies de treball i sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura amb l'ajut de la pissarra i de presentacions suport TIC. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució tutelada per part dels alumnes de problemes i quëstions on es vegi la vessant més aplicada dels continguts teòrics de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada a cada alumne al llarg de l'assignatura. |
Descripció |
S'ha considerat una dedicació d'atenció personalitzada a cada alumne de 2 hores al llarg de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució de problemes a l'aula. Es valorarà la participació activa i l'entrega per escrit dels exercicis que indiqui el/la professor/a |
20 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Dues proves parcials al llarg del 1er quadrimestre amb preguntes objectives curtes o tipus test del contingut de les sessions magistrals i d'exercicis de l'assignatura. Cada parcial val el 40 % de la nota final de l'assignatura. |
80 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes que no superin l'assignatura a través de les proves parcials i de la qualiificació de les sessions de problemes, tindran l'oportunitat de realitzar una prova final, dins de la primera convocatòria, la qualificació de la qual serà d'un 100% de la nota final.Per altra banda, en cas de no superar la primera convocatòria, l'alumne també disposarà d'una segona convocatòria, la qualificació de la qual serà d'un 100% de la nota final. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
R. H. Petrucci, W. S. Harwood, F. G. Herring, Química General, Última disponible, Prentice Hall, 2003
R. Chang, Química, Última disponible, McGrawHill, México, 2007
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|