Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Aplicar conocimientos básicos de matemáticas, física, química y biología a la enología |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B6 |
Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Coneix el model atòmic i l'estructura atòmica de la matèria.
Aplica els principis bàsics de la termodinàmica de sistemes en equilibri, i la cinètica de les reaccions químiques.
Coneix les forces intermoleculars i la seva relació amb els estats d'agregació (compostos moleculars)
Coneix les propietats dels gasos i enten el seu comportament
Identifica els principals tipus de reaccions i domina els càlculs estquiomètrics
Reconeix la nomenclatura i formulació química
Reconeix les bases de l'enllaç químic, inclosos tots els tipus (covalent, iònic i metàl·lic)
Coneix les propietats i reaccions dels components del vi i altres aliments.
Identifica els elements de la taula periòdica i les variacions de les propietats periòdiques.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B6 |
Analiza, valora y responde de manera adecuada a las preguntas que se le formulan en una presentación oral.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produce un texto oral adecuado a la situación comunicativa.
|
tema |
Subtema |
1. Estructura atòmica |
Estructura atòmica |
2. Estructura molecular. Tipus d'enllaç. |
Estructura molecular. Tipus d'enllaç. |
3. Nomenclatura i formulació |
Nomenclatura i formulació |
4. Estats de la matèria |
Estats de la matèria |
5. Gasos |
Gasos |
6. Dissolucions aquoses i solubilitat. Sistemes col·loidals. |
Dissolucions aquoses i solubilitat. Sistemes col·loidals. |
7. Termodinàmica química |
Termodinàmica química |
8. Cinètica química |
Cinètica química |
9. Electroquímica |
Electroquímica |
10. Reaccions químiques d'interès enològic |
Reaccions químiques d'interès enològic |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sesión magistral |
|
40 |
60 |
100 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l'assignatura, metodologies de treball i sistema d'avaluació. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura amb l'ajut de la pissarra i de presentacions suport TIC. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Resolució tutelada per part dels alumnes de problemes i quëstions on es vegi la vessant més aplicada dels continguts teòrics de l'assignatura. |
Atención personalizada |
Atenció personalitzada a cada alumne al llarg de l'assignatura. |
descripción |
S'ha considerat una dedicació d'atenció personalitzada a cada alumne de 2 hores al llarg de l'assignatura. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Resolució de problemes a l'aula. Es valorarà la participació activa i l'entrega per escrit dels exercicis que indiqui el/la professor/a |
20 |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
Dues proves parcials al llarg del 1er quadrimestre amb preguntes objectives curtes o tipus test del contingut de les sessions magistrals i d'exercicis de l'assignatura. Cada parcial val el 40 % de la nota final de l'assignatura. |
80 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els alumnes que no superin l'assignatura a través de les proves parcials i de la qualiificació de les sessions de problemes, tindran l'oportunitat de realitzar una prova final, dins de la primera convocatòria, la qualificació de la qual serà d'un 100% de la nota final.Per altra banda, en cas de no superar la primera convocatòria, l'alumne també disposarà d'una segona convocatòria, la qualificació de la qual serà d'un 100% de la nota final. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Básica |
R. H. Petrucci, W. S. Harwood, F. G. Herring, Química General, Última disponible, Prentice Hall, 2003
R. Chang, Química, Última disponible, McGrawHill, México, 2007
|
|
Complementaria |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|