IDENTIFYING DATA 2014_15
Subject (*) CHEMISTRY I Code 19224008
Study programme
Graduate in Oenology (2014)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Basic Course First 1Q
Language
Català
Department Química Analítica i Química Orgànica
Química Física i Inorgànica
Coordinator
RUIZ MORILLAS, NÚRIA
E-mail nuria.ruizm@urv.cat
josep.ricart@urv.cat
Lecturers
RUIZ MORILLAS, NÚRIA
RICART PLA, JOSE MANUEL
Web
General description and relevant information Aquesta assignatura permet que l'alumne adquireixi els coneixements i desenvolupi les competències de la química general, com a matèria bàsica de la branca de ciències.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Apply basic knowledge of mathematics, physics, chemistry and biology to oenology.
Type B Code Competences Transversal
 B6 Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field
Type C Code Competences Nuclear
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Coneix el model atòmic i l'estructura atòmica de la matèria.
Aplica els principis bàsics de la termodinàmica de sistemes en equilibri, i la cinètica de les reaccions químiques.
Coneix les forces intermoleculars i la seva relació amb els estats d'agregació (compostos moleculars)
Coneix les propietats dels gasos i enten el seu comportament
Identifica els principals tipus de reaccions i domina els càlculs estquiomètrics
Reconeix la nomenclatura i formulació química
Reconeix les bases de l'enllaç químic, inclosos tots els tipus (covalent, iònic i metàl·lic)
Coneix les propietats i reaccions dels components del vi i altres aliments.
Identifica els elements de la taula periòdica i les variacions de les propietats periòdiques.
Type B Code Learning outcomes
 B6 Analyze, appraise and respond to the questions they are asked during an oral presentation.
Type C Code Learning outcomes
 C4 Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.

Contents
Topic Sub-topic
1. Estructura atòmica Estructura atòmica
2. Estructura molecular. Tipus d'enllaç. Estructura molecular. Tipus d'enllaç.
3. Nomenclatura i formulació Nomenclatura i formulació
4. Estats de la matèria Estats de la matèria
5. Gasos Gasos
6. Dissolucions aquoses i solubilitat. Sistemes col·loidals. Dissolucions aquoses i solubilitat. Sistemes col·loidals.
7. Termodinàmica química Termodinàmica química
8. Cinètica química Cinètica química
9. Electroquímica Electroquímica
10. Reaccions químiques d'interès enològic Reaccions químiques d'interès enològic

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
0.5 0 0.5
Lecture
A1
40 60 100
Problem solving, classroom exercises
B6
C4
15 22.5 37.5
Personal tuition
A1
2 0 2
 
Objective short-answer tests
A1
4 6 10
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l'assignatura, metodologies de treball i sistema d'avaluació.
Lecture Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura amb l'ajut de la pissarra i de presentacions suport TIC.
Problem solving, classroom exercises Resolució tutelada per part dels alumnes de problemes i quëstions on es vegi la vessant més aplicada dels continguts teòrics de l'assignatura.
Personal tuition Atenció personalitzada a cada alumne al llarg de l'assignatura.

Personalized attention
Description
S'ha considerat una dedicació d'atenció personalitzada a cada alumne de 2 hores al llarg de l'assignatura.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Problem solving, classroom exercises
B6
C4
Resolució de problemes a l'aula. Es valorarà la participació activa i l'entrega per escrit dels exercicis que indiqui el/la professor/a 20
Objective short-answer tests
A1
Dues proves parcials al llarg del 1er quadrimestre amb preguntes objectives curtes o tipus test del contingut de les sessions magistrals i d'exercicis de l'assignatura. Cada parcial val el 40 % de la nota final de l'assignatura. 80
Others  
 
Other comments and second exam session

Els alumnes que no superin l'assignatura a través de les proves parcials i de la qualiificació de les sessions de problemes, tindran l'oportunitat de realitzar una prova final, dins de la primera convocatòria, la qualificació de la qual serà d'un 100% de la nota final.Per altra banda, en cas de no superar la primera convocatòria, l'alumne també disposarà d'una segona convocatòria, la qualificació de la qual serà d'un 100% de la nota final.

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Sources of information

Basic R. H. Petrucci, W. S. Harwood, F. G. Herring, Química General, Última disponible, Prentice Hall, 2003
R. Chang, Química, Última disponible, McGrawHill, México, 2007

Complementary

Recommendations

Subjects that continue the syllabus
CHEMISTRY II/19224009


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.