Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Apply basic knowledge of mathematics, physics, chemistry and biology to oenology. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Coneix el model atòmic i l'estructura atòmica de la matèria.
Aplica els principis bàsics de la termodinàmica de sistemes en equilibri, i la cinètica de les reaccions químiques.
Coneix les forces intermoleculars i la seva relació amb els estats d'agregació (compostos moleculars)
Coneix les propietats dels gasos i enten el seu comportament
Identifica els principals tipus de reaccions i domina els càlculs estquiomètrics
Reconeix la nomenclatura i formulació química
Reconeix les bases de l'enllaç químic, inclosos tots els tipus (covalent, iònic i metàl·lic)
Coneix les propietats i reaccions dels components del vi i altres aliments.
Identifica els elements de la taula periòdica i les variacions de les propietats periòdiques.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B6 |
Analyze, appraise and respond to the questions they are asked during an oral presentation.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C4 |
Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
|
Topic |
Sub-topic |
1. Estructura atòmica |
Estructura atòmica |
2. Estructura molecular. Tipus d'enllaç. |
Estructura molecular. Tipus d'enllaç. |
3. Nomenclatura i formulació |
Nomenclatura i formulació |
4. Estats de la matèria |
Estats de la matèria |
5. Gasos |
Gasos |
6. Dissolucions aquoses i solubilitat. Sistemes col·loidals. |
Dissolucions aquoses i solubilitat. Sistemes col·loidals. |
7. Termodinàmica química |
Termodinàmica química |
8. Cinètica química |
Cinètica química |
9. Electroquímica |
Electroquímica |
10. Reaccions químiques d'interès enològic |
Reaccions químiques d'interès enològic |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Lecture |
|
40 |
60 |
100 |
Problem solving, classroom exercises |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Personal tuition |
|
2 |
0 |
2 |
|
Objective short-answer tests |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura, metodologies de treball i sistema d'avaluació. |
Lecture |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura amb l'ajut de la pissarra i de presentacions suport TIC. |
Problem solving, classroom exercises |
Resolució tutelada per part dels alumnes de problemes i quëstions on es vegi la vessant més aplicada dels continguts teòrics de l'assignatura. |
Personal tuition |
Atenció personalitzada a cada alumne al llarg de l'assignatura. |
Description |
S'ha considerat una dedicació d'atenció personalitzada a cada alumne de 2 hores al llarg de l'assignatura. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, classroom exercises |
|
Resolució de problemes a l'aula. Es valorarà la participació activa i l'entrega per escrit dels exercicis que indiqui el/la professor/a |
20 |
Objective short-answer tests |
|
Dues proves parcials al llarg del 1er quadrimestre amb preguntes objectives curtes o tipus test del contingut de les sessions magistrals i d'exercicis de l'assignatura. Cada parcial val el 40 % de la nota final de l'assignatura. |
80 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Els alumnes que no superin l'assignatura a través de les proves parcials i de la qualiificació de les sessions de problemes, tindran l'oportunitat de realitzar una prova final, dins de la primera convocatòria, la qualificació de la qual serà d'un 100% de la nota final.Per altra banda, en cas de no superar la primera convocatòria, l'alumne també disposarà d'una segona convocatòria, la qualificació de la qual serà d'un 100% de la nota final. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Basic |
R. H. Petrucci, W. S. Harwood, F. G. Herring, Química General, Última disponible, Prentice Hall, 2003
R. Chang, Química, Última disponible, McGrawHill, México, 2007
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|