IDENTIFYING DATA 2015_16
Subject (*) AMPELOGRAPHY Code 19224111
Study programme
Bachelor's Degree in Oenology (2014)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
3 Compulsory Second 2Q
Language
Català
Department Bioquímica i Biotecnologia
Coordinator
FORT MARSAL, MARIA FRANCESCA
E-mail mariafrancesca.fort@urv.cat
Lecturers
FORT MARSAL, MARIA FRANCESCA
Web
General description and relevant information Els objectius d'aquesta assignatura són entre altres, donar a conèixer les parts d'un cep mitjançan un estudi exhaustiu de l'anatomia i les funcions de cada òrgan i/o estructura, i veure el seu paper dins dels cicle vitals, interannuals i annuals. D'altra banda també es tractará, la part més botànica, la taxonomia i la sistemàtica de la vinya. Tampoc es descuidarà la història, per entendre la complexitat de les actuals varietats tant de les viniferes europees com de les americanes.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A3 Use quality criteria and knowledge of edaphology, climatology and viniculture to monitor raw material production in accordance with the regulations
 A4 Participate in programming and designing new wine-production facilities or modifying existing ones
Type B Code Competences Transversal
 B2 Effective solutions to complex problems in the field of Oenology.
 B3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
 B4 Autonomy, responsibility and initiative
 B7 Sensitivity to environmental issues
Type C Code Competences Nuclear
 C3 Be able to manage information and knowledge
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A3 Conèixer les aptituds dels principals porta-empelts i varietats productores de raïm per a vinificació.
Conèixer els factors causants d'estrès a la vinya, les respostes fisiològiques de la planta i en funció de la seva interpretació.
 A4 Conèixer les aptituds dels principals porta-empelts i varietats productores de raïm per a vinificació.
Conèixer els factors causants d'estrès a la vinya, les respostes fisiològiques de la planta i en funció de la seva interpretació.
Type B Code Learning outcomes
 B2 Understand problems and be able to break them down into manageable parts.
Present possible solutions that are mostly effective at solving problems.
Find appropriate solutions.
 B3 Be aware of who is affected by innovation and how.
Put forward new ideas, opportunities or solutions to familiar problems and/or processes.
 B4 Present results in the appropriate way in accordance with the bibliography provided and before the deadline.
Take correct decisions confidently, consistently and systematically.
 B7 Acquire the skills and attitudes required to integrate the concept of sustainable development into decision taking.
Type C Code Learning outcomes
 C3 Locate and access information effectively and efficiently.
 C4 Produce grammatically correct oral texts.
Produce well structured, clear and effective oral texts.
Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.

Contents
Topic Sub-topic
TEORIA

BLOC BIOLOGIA DE LA VINYA

LLIÇÓ 1:
CLASSIFICACIÓ SISTEMÀTICA I TAXONÓMICA
LLIÇÓ 2:
DISTRIBUCIÓ DE Vitis vinifera. DELS ORIGENS FINS L'ACTUALITAT
LLIÇÓ 3:
CLASSIFICACIÓ PRÀCTICA DE LA VINYA (I): USOS I UTILITATS
LLIÇÓ 4:
HISTOLOGIA I ORGANOGRAFIA
LLIÇÓ 5:
CLASSIFICACIÓ PRÀCTICA DE LA VINYA (II): CARACTERITZACIÓ VARIETAL I AGRONÒMICA
LLIÇÓ 6:
SELECCIÓ I MULTIPLICACIÓ DE LA VINYA


BLOC FISIOLOGIA DE LA VINYA

LLIÇÓ 7:
EL CICLE BIOLÒGIC DE LA VINYA I FISIOLOGIA
LLIÇÓ 8:
EQUILIBRI VEGETATIU I QUALITAT
TEORIA

1.1. Les Classificacions dels Éssers Vius
1.2. La Classificació de les Angiospermes
1.3. Els Sistemes Clàssics: La Botànica Sistemàtica
1.4. Les Principals Espècies del Gènere Vitis

2.1. Introducció
2.2. Origen i Distribució de la Família de les Vitàcies
2.3. Origen i Distribució del Gènere Vitis
2.4. Origen i Distribució de Vitis vinifera L.
2.5. Origen i Distribució de Vitis vinifera subsp. vinifera (o sativa)
2.6. Altres Fets que han Ajudat a Canviar la Distribució Mundial de les Varietats Domesticades
2.7. ...I en el Futur: El Canvi Climàtic

3.1.Usos i Utilitats de les Principals Espècies del Gènere Vitis
3.2. Ús de les Espècies Europees
3.3. Ús de les Espècies Americanes: Els Portaempelts de la Vinya
3.4. Ús de les Espècies Americanes: Els Híbrids Productors Directes (HPD)

4.1. L'Arrel
4.2. La Part Aèrea d'un Cep
4.3. Els Borrons
4.4. Les Fulles
4.5. Circells, Inflorescències i Flors
4.6. Els Fruits
4.7. Les Llavors

5.1. Classificació de les Varietats: Problemàtica
5.2. Creació de Bancs de Germoplasma i Bases de Dades de Vitis
5.3. Caracterització Varietal
5.4. Caracterització Agronòmica

6.1. Selecció de la Vinya
6.2. Multiplicació de la Vinya
6.3. Vivers

7.1. Cicle Biològic Vital
7.2. Cicle Biològic Interanual
7.3. Cicle Biològic Anual

8.1. Equilibri Vegetatiu
8.2. Qualitat



SEMINARIS

1- COMPOSICIÓ DE LA BAIA DE RAÏM
2- BIOQUÍMICA DE LA MADURACIÓ
- Principals Substàncies Orgàniques
- Síntesi de Matèries Minerals
- Síntesi de Matèries Nitrogenades
- Altres Substàncies Orgàniques

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
Lecture
A3
A4
B2
B3
B4
B7
17 30 47
Seminars
A3
A4
C3
C4
9 9 18
Personal tuition
4 0 4
 
Objective multiple-choice tests
A3
B2
C3
3 4.5 7.5
Objective multiple-choice tests
A4
B2
C3
1 1 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l’assignatura: estructura, proves d’avaluació, exigencies, pràctiques, bibliografia i funcionament en general.
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura
Seminars Presentació de temàtiques relacionades amb la composició de la baia durant la maduració i al final de la mateixa
Personal tuition La tutora de l’assignatura recomana la consulta de dubtes personalitzada i posa a la disposició del seu alumnat el suport científic i d’orientació en la metodologia a seguir.

Personalized attention
Description
La tutora de l’assignatura recomana la consulta de dubtes personalitzada i posa a la disposició del seu alumnat el suport científic i d’orientació en la metodologia a seguir.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Objective multiple-choice tests
A3
B2
C3
Examen de Teoria 80%
Objective multiple-choice tests
A4
B2
C3
Examen de seminaris 20%
Others  
 
Other comments and second exam session

Per APROVAR aquesta assignatura cal que cadascuna de les parts de les que consta (TEORIA, SEMINARIS I PRÀCTIQUES), estiguin aprovades per separat. Caldrà com a nota mínima de 4/10 per a fer promig amb les altres parts i la nota final li ha de sortir com a mínim de 5/10. Si un alumne no es capaç d'aprovar l'assignatura, se li guardaran les parts aprovades, 1 any.

Els alumnes que no superin la 1ª convocatòria d'examen tindran una altra possibilitat en la 2ª convocatoria. Aquesta consistirà en la realització d'un Examen test i/o Examen oral (col.loqui).

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Sources of information

Basic

La Coordinadora i professora d'aquesta, penjarà oportunament tota la informació necessària i la bibliografia de cada temàtica al MOODLE.

Complementary

Recommendations


Subjects that it is recommended to have taken before
PLANT PHYSIOLOGY AND PRACTICALS IN BIOLOGY/19224002
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.