IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) VITICULTURE Code 19224111
Study programme
Bachelor's Degree in Oenology (2014)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
3 Compulsory Second 1Q
Language
Català
Department Biochemistry and Biotechnology
Coordinator
FORT MARSAL, MARIA FRANCESCA
E-mail mariafrancesca.fort@urv.cat
Lecturers
FORT MARSAL, MARIA FRANCESCA
Web
General description and relevant information Els objectius d'aquesta assignatura són entre altres, donar a conèixer les parts d'un cep mitjançan un estudi exhaustiu de l'anatomia i les funcions de cada òrgan i/o estructura, i veure el seu paper dins dels cicle vitals, interannuals i annuals. D'altra banda també es tractará, la part més botànica, la taxonomia i la sistemàtica de la vinya. Tampoc es descuidarà la història, per entendre la complexitat de les actuals varietats tant de les viniferes europees com de les americanes.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A3 Use quality criteria and knowledge of edaphology, climatology and viniculture to monitor raw material production in accordance with the regulations
 A4 Participate in programming and designing new wine-production facilities or modifying existing ones
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A3 Conèixer les aptituds dels principals porta-empelts i varietats productores de raïm per a vinificació.
Conèixer els factors causants d'estrès a la vinya, les respostes fisiològiques de la planta i en funció de la seva interpretació.
 A4 Conèixer les aptituds dels principals porta-empelts i varietats productores de raïm per a vinificació.
Conèixer els factors causants d'estrès a la vinya, les respostes fisiològiques de la planta i en funció de la seva interpretació.
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
TEORIA

BLOC BIOLOGIA DE LA VINYA

LLIÇÓ 1:
CLASSIFICACIÓ SISTEMÀTICA I TAXONÓMICA
LLIÇÓ 2:
DISTRIBUCIÓ DE Vitis vinifera. DELS ORIGENS FINS L'ACTUALITAT
LLIÇÓ 3:
CLASSIFICACIÓ PRÀCTICA DE LA VINYA (I): USOS I UTILITATS
LLIÇÓ 4:
HISTOLOGIA I ORGANOGRAFIA
LLIÇÓ 5:
CLASSIFICACIÓ PRÀCTICA DE LA VINYA (II): CARACTERITZACIÓ VARIETAL I AGRONÒMICA
LLIÇÓ 6:
SELECCIÓ I MULTIPLICACIÓ DE LA VINYA


BLOC FISIOLOGIA DE LA VINYA

LLIÇÓ 7:
EL CICLE BIOLÒGIC DE LA VINYA I FISIOLOGIA
LLIÇÓ 8:
EQUILIBRI VEGETATIU I QUALITAT
TEORIA

1.1. Les Classificacions dels Éssers Vius
1.2. La Classificació de les Angiospermes
1.3. Els Sistemes Clàssics: La Botànica Sistemàtica
1.4. Les Principals Espècies del Gènere Vitis

2.1. Introducció
2.2. Origen i Distribució de la Família de les Vitàcies
2.3. Origen i Distribució del Gènere Vitis
2.4. Origen i Distribució de Vitis vinifera L.
2.5. Origen i Distribució de Vitis vinifera subsp. vinifera (o sativa)
2.6. Altres Fets que han Ajudat a Canviar la Distribució Mundial de les Varietats Domesticades
2.7. ...I en el Futur: El Canvi Climàtic

3.1.Usos i Utilitats de les Principals Espècies del Gènere Vitis
3.2. Ús de les Espècies Europees
3.3. Ús de les Espècies Americanes: Els Portaempelts de la Vinya
3.4. Ús de les Espècies Americanes: Els Híbrids Productors Directes (HPD)

4.1. L'Arrel
4.2. La Part Aèrea d'un Cep
4.3. Els Borrons
4.4. Les Fulles
4.5. Circells, Inflorescències i Flors
4.6. Els Fruits
4.7. Les Llavors

5.1. Classificació de les Varietats: Problemàtica
5.2. Creació de Bancs de Germoplasma i Bases de Dades de Vitis
5.3. Caracterització Varietal
5.4. Caracterització Agronòmica

6.1. Selecció de la Vinya
6.2. Multiplicació de la Vinya
6.3. Vivers

7.1. Cicle Biològic Vital
7.2. Cicle Biològic Interanual
7.3. Cicle Biològic Anual

8.1. Equilibri Vegetatiu
8.2. Qualitat


SEMINARIS

A determinar!

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
Lecture
A3
A4
17 30 47
Seminars
A3
A4
9 9 18
Personal attention
4 0 4
 
Multiple-choice objective tests
A3
3 4.5 7.5
Multiple-choice objective tests
A4
1 1 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l’assignatura: estructura, proves d’avaluació, exigencies, pràctiques, bibliografia i funcionament en general.
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura
Seminars Presentació de temàtiques relacionades amb la composició de la baia durant la maduració i al final de la mateixa
Canvi Climàtic
Personal attention La tutora de l’assignatura recomana la consulta de dubtes personalitzada i posa a la disposició del seu alumnat el suport científic i d’orientació en la metodologia a seguir.

Personalized attention
Description
La tutora de l’assignatura recomana la consulta de dubtes personalitzada i posa a la disposició del seu alumnat el suport científic i d’orientació en la metodologia a seguir.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Multiple-choice objective tests
A3
Examen de Teoria 80%
Multiple-choice objective tests
A4
Examen de seminaris 20%
Others  
 
Other comments and second exam session

Aquesta assigantura consta de dues parts ben diferenciades: el BLOC DE TEORIA I EL BLOC DE SEMINARIS

Per APROVAR aquesta assignatura cal que el alumne/a hagi assolit un 5.00 en cadascun dels BLOCS anteriors.

Cadascun dels BLOCS pot constar o no, de diferents parts per examinar o per obtenir una nota. El primer dia de curs, l'alumne serà informat de les parts que consta cada bloc, si és que finalment es fan parts. Un alumne aprova una de les PARTS del BLOC corresponent quan treu una nota igual o superior a 5.00. Si l'alumne en qüestió assoleix una nota entre 4.99 i 4.00 podrà fer promig amb una altra o altres parts del mateix BLOC.

Els alumnes que no superin la 1ª convocatòria d'examen tindran una altra possibilitat en la 2ª convocatoria. Aquesta consistirà en la realització d'un Examen test i/o Examen oral (col.loqui). Si es tracta del BLOC DE TEORIA, en la 2ªconvocatòria l'alumne s'examinarà de tota la matèria. En el cas del BLOC DE SEMINARIS, en 2ªconvocatòria, només haurà de recuperar la part que hagi suspès, si és que finalment s'han fet parts.

Les notes es faran públiques, quan s'hagin examinat totes les parts d'un BLOC o bé quan el professor consideri oportú pel bon funcionament de l'assignatura.

El COORDINADOR/A es reserva el dret de dur a terme els canvis que cregui oportuns pel bé dels seus alumnes.

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Sources of information

Basic

La Coordinadora i professora d'aquesta, penjarà oportunament tota la informació necessària i la bibliografia de cada temàtica al MOODLE.

Complementary

Recommendations


Subjects that it is recommended to have taken before
PLANT PHYSIOLOGY AND PRACTICALS IN BIOLOGY/19224002
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.