IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject (*) VITICULTURE I Code 19224112
Study programme
Bachelor's Degree in Oenology (2014)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory Second 2Q
Language
Català
Department Biochemistry and Biotechnology
Coordinator
NADAL ROQUET-JALMAR, MONTSERRAT
E-mail montserrat.nadal@urv.cat
mariaassumpta.mateos@urv.cat
Lecturers
NADAL ROQUET-JALMAR, MONTSERRAT
MATEOS FERNÁNDEZ, MARIA ASSUMPTA
Web
General description and relevant information Estudi dels tipus de sistemes de conducció de la vinya i les tècniques vitícoles associades al conreu: esporga en verd, reg fertilització, maneig del sòl

Competences
Type A Code Competences Specific
 A3 Use quality criteria and knowledge of edaphology, climatology and viniculture to monitor raw material production in accordance with the regulations
Type B Code Competences Transversal
 B2 Effective solutions to complex problems in the field of Oenology.
Type C Code Competences Nuclear
 C3 Be able to manage information and knowledge
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A3 Conèixer les tècniques vitícoles de maneig de la vinya, sistemes de conducció apropiats, en la plantació i les operacions anuals de manteniment del cultiu per tal d'aconseguir la màxima qualitat del raïm.
Type B Code Learning outcomes
 B2 Present possible solutions that are mostly effective at solving problems.
Type C Code Learning outcomes
 C3 Locate and access information effectively and efficiently.
 C4 Produce grammatically correct oral texts.

Contents
Topic Sub-topic
tema 1 Introducción al cultivo de la vid. Sistemas de conducción. Criterios para l’elección de la espaldera. Vigor y porte de la variedad en relación a la canòpia y el sistema de conduccón. Clasificación de los sistemas de conducción: Sistemas verticales y horizontales (simples o con doble pared de vegetación). Materiales del emparrado: alambres, soportes, alambres, clips, tensores, elevadores, puntas, anclajes. Costes de los materiales.
tema 2 Poda en verde. Potencialidad de las yemas. Objetivos y formas de realización del Espergurado. Forma de realización del despuntada. Elevación y recogida de la vegetación. Objetivos y formas de realización del despampanado en la formación de la cepa. Objetivos y formas de realización del aclareo de racimos o raleo.
tema 3 Manejo del suelo. Definición y objetivos. Laboreo i no cultivo. Maquinaria utilizada: Cultivadores, desbrozadoras, subsoladotas..etc. Uso de herbicidas. Mecanismo de acción y persistència. Formas de aplicación. Cubierta vegetal permanente, temporal, no natural y espontánea.
tema 4 Fertilización del viñedo. Necesidades de elementos minerales; extracciones y exportaciones de elementos minerales. Evolución de los minerales en hoja y fruto a lo largo del ciclo anual. Cálculo de fertilizantes: Uso, compatibilidad y mezcla. Formas de aplicación: Eficiencia i duración del abonado. Planificación del abonado.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 1 2
Lecture
A3
B2
24 30 54
Presentations / expositions
C3
C4
5 12 17
Field work/trips
A3
B2
30 35 65
Personal tuition
A3
4 2 6
 
Mixed tests
A3
B2
4 0 4
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Explicació programa, tasques a avaluar i fixar calendari de lliurament tasques i proves
Lecture Classes teòriques amb discussió de gràfics i articles
Presentations / expositions Preparació d'un article científic en grups de dos; presentació oral i escrita
Field work/trips Pràctiques a la finca de Constantí de la URV i visites a vinyes amb l'objectiu de realitzar la pràctica de diverses tècniques vitícoles. Fòrums de debat sobre els temes tractats. Els resultats se avaluen en les proves teòriques.
Personal tuition Tutories de revisió d'exàmens

Personalized attention
Description
Dubtes a classe sobre la matèria i tutories puntuals per resolució de problemes

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Presentations / expositions
C3
C4
presentació power point i escrit resumit d'un article 10
Mixed tests
A3
B2
preguntes curtess i interpretació de gràfics 70
Others  

fòrums de pràctiques de camp

20
 
Other comments and second exam session

En primera convocatòria, sigui teoria o activitat pràctica la nota mínima per fer mitjana és 4,5.

S'avaluen teoria i pràctiques en dues proves diferenciades.

En relació a l'article, s'avalua la presentació oral i el power point escrit

La nota de teoria ha de ser com a mínim 5, en segona convocatòria.

Prohibits tipex

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Sources of information

Basic Hidalgo, Tratado de Viticultura, , 2011

Complementary

Recommendations

Subjects that continue the syllabus
VITICULTURAL EDAPHOLOGY AND CLIMATOLOGY/19224105
VITICULTURE/19224111


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.