Type A
|
Code |
Competences Specific | | A3 |
Use quality criteria and knowledge of edaphology, climatology and viniculture to monitor raw material production in accordance with the regulations |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Effective solutions to complex problems in the field of Oenology. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
| C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A3 |
Conèixer les tècniques vitícoles de maneig de la vinya, sistemes de conducció apropiats, en la plantació i les operacions anuals de manteniment del cultiu per tal d'aconseguir la màxima qualitat del raïm.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Present possible solutions that are mostly effective at solving problems.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
| | C4 |
Produce grammatically correct oral texts.
|
Topic |
Sub-topic |
tema 1 |
Introducción al cultivo de la vid. Sistemas de conducción. Criterios para l’elección de la espaldera. Vigor y porte de la variedad en relación a la canòpia y el sistema de conduccón. Clasificación de los sistemas de conducción: Sistemas verticales y horizontales (simples o con doble pared de vegetación). Materiales del emparrado: alambres, soportes, alambres, clips, tensores, elevadores, puntas, anclajes. Costes de los materiales. |
tema 2 |
Poda en verde. Potencialidad de las yemas. Objetivos y formas de realización del Espergurado. Forma de realización del despuntada. Elevación y recogida de la vegetación. Objetivos y formas de realización del despampanado en la formación de la cepa. Objetivos y formas de realización del aclareo de racimos o raleo. |
tema 3 |
Manejo del suelo. Definición y objetivos. Laboreo i no cultivo. Maquinaria utilizada: Cultivadores, desbrozadoras, subsoladotas..etc. Uso de herbicidas. Mecanismo de acción y persistència. Formas de aplicación. Cubierta vegetal permanente, temporal, no natural y espontánea. |
tema 4 |
Fertilización del viñedo. Necesidades de elementos minerales; extracciones y exportaciones de elementos minerales. Evolución de los minerales en hoja y fruto a lo largo del ciclo anual. Cálculo de fertilizantes: Uso, compatibilidad y mezcla. Formas de aplicación: Eficiencia i duración del abonado. Planificación del abonado. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
1 |
2 |
Lecture |
|
24 |
30 |
54 |
Presentations / oral communications |
|
5 |
12 |
17 |
Fieldwork/excursions |
|
30 |
35 |
65 |
Personal attention |
|
4 |
2 |
6 |
|
Mixed tests |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Explicació programa, tasques a avaluar i fixar calendari de lliurament tasques i proves |
Lecture |
Classes teòriques amb discussió de gràfics i articles |
Presentations / oral communications |
Preparació d'un article científic en grups de dos; presentació oral i escrita |
Fieldwork/excursions |
Pràctiques a la finca de Constantí de la URV i visites a vinyes amb l'objectiu de realitzar la pràctica de diverses tècniques vitícoles. Fòrums de debat sobre els temes tractats. Els resultats se avaluen en les proves teòriques. |
Personal attention |
Tutories de revisió d'exàmens |
Description |
Dubtes a classe sobre la matèria i tutories puntuals per resolució de problemes |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentations / oral communications |
|
presentació power point i escrit resumit d'un article |
10 |
Mixed tests |
|
preguntes curtess i interpretació de gràfics |
70 |
Others |
|
fòrums de pràctiques de camp |
20 |
|
Other comments and second exam session |
En primera convocatòria, sigui teoria o activitat pràctica la nota mínima per fer mitjana és 4,5. S'avaluen teoria i pràctiques en dues proves diferenciades. En relació a l'article, s'avalua la presentació oral i el power point escrit La nota de teoria ha de ser com a mínim 5, en segona convocatòria. Prohibits tipex Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Basic |
Hidalgo, Tratado de Viticultura, , 2011
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
VITICULTURAL EDAPHOLOGY AND CLIMATOLOGY/19224105 | VITICULTURE/19224111 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|