Type A
|
Code |
Competences Specific | | A8 |
Manage a wine company using sustainability criteria |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A8 |
.Identifica noves oportunitats de desenvolupament de modalitats i productes turístics en un entorn dinàmic de canvi social i de les preferències de la demanda.
Relaciona el desenvolupament de nous productes amb les oportunitats que ofereixen les noves tecnologies de la informació i la comunicació.
Coneix les especificitats de la planificació i gestió de productes turístics específics.
Coneix les especificitats de planificació i gestió de productes turístics emergents.
Coneix les especificitats de la planificació i gestió de productes turístics específics.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Introducció a l'enoturisme |
Vi o turisme
Definicions
Models territorials |
El disseny del producte
|
El producte enoturístic
La cadena de valor
Els components de l'experiència
|
Desenvolupament i planificació de l'enoturisme |
La turistificació dels espais del vi: diferenciació i tematització
Estratègies territorials: racionalització i singularitat
La segmentació
|
Gestió territorial de l'enoturisme |
La posada en valor de les destinacions.
Estratègies de comercialització
Nous sistemes de comercialització
|
Xarxes de col·laboració |
Xarxes informals i formals
Estratègies de les politiques públiqes
Els clubs de producte |
Anàlisi de casos |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
3 |
2 |
5 |
Lecture |
|
20 |
20 |
40 |
Practical cases/ case studies in the classroom |
|
3 |
3 |
6 |
Debates |
|
1 |
4 |
5 |
Assignments |
|
2 |
10 |
12 |
Personal attention |
|
3 |
4 |
7 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Explicació dels continguts de l’assignatura i dels sistemes d’avaluació .
Indroducció al marc conceptual de l'assignatura. |
Lecture |
Desenvolupament dels continguts del temari |
Practical cases/ case studies in the classroom |
Anàlisi d'experiències i casos. |
Debates |
Discussió i debat sobre algun tema d’actualitat presentat pel professor on cal participar. També es té en compte la participació activa de l’alumne a classe. |
Assignments |
Descripció d’un producte enoturístic |
Personal attention |
Els alumnes disposaran de la possibilitat de rebre atenció personalitzada a les hores assignades de tutoria de l’assignatura fora de les hores de classe i durant les hores destinades al treball autònom.
Fora d’aquestes hores hi haurà la possibilitat de concertar hores d’atenció sol•licitant-ho prèviament per correu electrònic a l’adreça jaume.salvat@urv.cat |
Description |
Els alumnes disposaran de la possibilitat de rebre atenció personalitzada a les hores assignades de tutoria de l’assignatura fora de les hores de classe i durant les hores destinades al treball autònom.
Fora d’aquestes hores hi haurà la possibilitat de concertar hores d’atenció sol•licitant-ho prèviament per correu electrònic a l’adreça jaume.salvat@urv.cat |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Debates |
|
S'avaluarà la participació als debats i fòrums proposats a classe a través del moodle. També es tindrà en compte la participació activa a l'aula. |
10% |
Assignments |
|
Treball en grup d'anàlisi i descripció d'un producte enoturístic. |
30%
|
Others |
|
Proves de desenvolupament |
60% |
|
Other comments and second exam session |
Per aprovar l'assignatura cal que els alumnes realitzin totes les activitats avaluatives i tinguin com a mínim un quatre de cadascuna per tal de poder fer la mitjan.En la segona convocatòria es recuperaran aquelles activitats per les quals no s'ha assolit la nota mínima. |
Basic |
Sophie Lignon-Darmaillac, L'Oenotourisme en France, nouvelle valorisation des vignobles : analyse et bilan , , Bordeaux : Féret, cop. 2009
Jack Carlsen and Stephen Charters, Global wine tourism , , Wallingford, Oxon, UK : CABI Pub., cop. 2006
Luis Vicente Elías Pastor, El Turismo del vino : otra experiencia de ocio, , Bilbao : Universidad de Deusto, 2006
F. Xavier Medina, Damià Serrano, Jordi Tresserras, eds, Turismo del vino : análisis de casos internacionales , , Barcelona : UOC, 2011
C. Michael Hall ... [et al.], Wine tourism around the world : development, management and markets , , Oxford ; Burlington, MA : Elsevier Butterworth-Hei
|
|
Complementary |
Salvador Antón Clavé, Francesc González Reverté, (coordinadores) ; Martí Cors i Iglesias, A propósito del turismo : la construcción social del espacio turístico, , Barcelona : UOC, 2007
José Antonio Donaire, Turisme cultural entre l'experiència i el ritual, , Bellcaire : Vitel·la, 2008
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|