IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) WINE EXPORTATION Code 19224227
Study programme
Bachelor's Degree in Oenology (2014)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
3 Optional
Language
Català
Department Business Management
Coordinator
MARQUET , CHRISTOPHE JEAN LOUIS
E-mail christophe.marquet@urv.cat
Lecturers
MARQUET , CHRISTOPHE JEAN LOUIS
Web
Relevant information Este curso tiene como objetivo explicar los conceptos básicos de la exportación de vinos y cavas y ayudar a diseñar una estrategia de internacionalización. Para ello se analiza cómo segmentar el mercado, realizar una correcta prospección de los actores claves en la distribución, así como el posicionamiento en precio en función de los costes operativos en cada caso.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A9 Find solutions to specific problems relating to wine production by analysing and interpreting results
 A11 Design a marketing plan in the field of wine production
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A9 Disposar dels coneixements necessaris per portar a terme la comercialització de vins a nivell internacional.
 A11 Conèixer la normativa de comerç internacional
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
Conceptos básicos de exportación de vinos y cavas.

Estrategia de desarrollo de negocio a nivel de internacional.

Canales de retail idóneos y estrategias de marketing para hacer crecer un negocio internacional en dichos canales.

Recursos de trade marketing internacional

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
Practical cases/ case studies in the classroom
A9
A11
10 15 25
Practical cases/ case studies
A9
A11
3 20 23
Lecture
A9
A11
8 15 23
Personal attention
1 0 1
 
Mixed tests
A9
A11
2 0 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Practical cases/ case studies in the classroom Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Practical cases/ case studies En un context virtual o semipresencial:
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l'estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global fent servir les utilitats de l'aula virtual (Moodle): publicació de documents, debats, xats, lliurament de tasques ...
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura.
Personal attention Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Personalized attention
Description
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Mixed tests
A9
A11
S'avaluarà a l'estudiant per mitjà d'informes dels casos i una prova de conceptes. 100%
Others  
 
Other comments and second call

Sources of information

Basic

Complementary

Recommendations


Subjects that it is recommended to have taken before
ECONOMICS AND WINE MARKETING/19224108
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.