Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Apply basic knowledge of mathematics, physics, chemistry and biology to oenology. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Effective solutions to complex problems in the field of Oenology. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Validar adequadament un mètode analític i controlar-ne els resultats.
Conèixer el tractament estadístic de les dades experimentals, que constitueixen punts bàsics per a obtenir uns resultats de qualitat.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Understand problems and be able to break them down into manageable parts.
Adopt realistic strategies for solving problems.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Introducció. Documentació de referència |
|
Estadística bàsica per al laboratori d'anàlisi |
Proves d'hipòtesi
Anàlisi de la variància
Regressió lineal
|
Paràmetres de qualitat en anàlisi química |
Exactitud: veracitat i precisió
Selectivitat
Sensibilitat
Límits de detecció i quantificació
Linealitat
Robustesa |
Validació de mètodes analítics |
Validació interna
Validació externa: exercicis interlaboratori |
Càlcul de la incertesa de resultats analítics |
|
Big data en anàlisi agroalimentària.
Tractament i anàlisi de dades multivariants |
Tècniques de representació
Tècniques de classificació
Tècniques de predicció |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Lecture |
|
12 |
12 |
24 |
Problem solving, classroom exercises |
|
12 |
18 |
30 |
Presentations / expositions |
|
3 |
9 |
12 |
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Mixed tests |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura:
- Organització (calendari d'activitats)
- Metodologies
- Criteris d'avaluació |
Lecture |
Explicació dels diferents temes, prèvia lectura d'algun text per part dels alumnes. |
Problem solving, classroom exercises |
Resolució de casos pràctics relacionats amb els temes tractats. |
Presentations / expositions |
Presentació d'informes (individuals o en grup) d'algun tema proposat. |
Personal tuition |
Resolució de dubtes al despatx o de forma virtual (Moodle o correu-e) |
Description |
Tutories individuals al despatx, amb cita prèvia. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, classroom exercises |
|
|
45-50% |
Presentations / expositions |
|
|
30% |
Personal tuition |
|
|
0-5% |
Mixed tests |
|
|
20% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria consistirà en un examen, que comptarà el 40% de la nota de l'assignatura, i, opcionalment, en la presentació dels treballs que no s'hagin presentat al llarg del curs, i que comptaran la nota corresponent, fins a un 50% del total de l'assignatura. En el cas de la resolució de problemes, es tindrà en compte la nota de la 1ª convocatòria. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Basic |
James N. Miller, Jane C. Miller, Estadística y quimiometría para química analítica, , Madrid : Prentice Hall, DL 2002
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|