DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 19224301
Ensenyament
Grau d'Enologia (2014)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
15 Treball fi de grau Quart AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Enginyeria Química
Química Analítica i Química Orgànica
Coordinador/a
ROZÈS , NICOLAS ANDRE LOUIS
Adreça electrònica laura.acena@urv.cat
francisco.lopez@urv.cat
jmcanals@urv.cat
nicolasrozes@urv.cat
mjesus.torija@urv.cat
carmen.portillo@urv.cat
Professors/es
ACEÑA MUÑOZ, LAURA
LÓPEZ BONILLO, FRANCISCO
CANALS BOSCH, JUAN MIGUEL
ROZÈS , NICOLAS ANDRE LOUIS
TORIJA MARTÍNEZ, MARÍA JESÚS
PORTILLO GUISADO, MARIA DEL CARMEN
Web
Descripció general i informació rellevant En el cas d’emergència sanitària que requereixi confinar la població o que impliqui restriccions de mobilitat durant aquest curs, es procurarà adaptar l'activitat docent i l'avaluació. Si es produeix aquesta situació, s'informarà d'aquestes adaptacions a l’espai Moodle de cada assignatura. Es tracta d’un exercici original que s’ha de fer individualment i presentar-lo davant un tribunal universitari. Consisteix en un projecte en l’àmbit de la viticultura i enologia en què se sintetitzen i integren les competències adquirides en els estudis.Per realitzar el TFG cal tenir superats el 70 % del total de crèdits necessaris per assolir el títol.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Aplicar de manera integrada coneixements bàsics a nivell molecular, cel · lular i metabòlic en microorganismes així com en plantes
 A3 Controlar el sistema productiu de la matèria primera amb criteris de qualitat i seguint els imperatius reglamentaris integrant els coneixements d'edafologia, climatologia i viticultura
 A4 Participar en la programació i disseny de noves instal · lacions vitivinícoles o modificacions de les existents
 A5 Participar en programes d'innovació vitivinícola
 A6 Controlar la transformació del raïm en vi en funció del tipus de producte buscat i dels imperatius reglamentaris tant nacionals i estatals com internacionals i higiènics. Dominar les pràctiques enològiques i els tractaments dels vins.
 A7 Administrar i dirigir el conjunt d'activitats relacionades amb el control de qualitat d'una empresa vitivinícola
 A8 Gestionar una empresa vitivinícola sota criteris de sostenibilitat econòmica
 A9 Donar resposta a problemes vitivinícoles concrets mitjançant la metodologia d'anàlisi adequada i saber interpretar els resultats
 A10 Integrar els aspectes històrics, geogràfics, socials i sanitaris en l'àmbit de l'enologia i la viticultura
 A11 Dissenyar un pla de màrqueting en l'àmbit vitivinícola.
 A12 Elaborar les diferents tipologies de vins escumosos i altres begudes fermentades
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç.
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC
 CT3 Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa
 CT5 Comunicació escrita. Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses
 CT5 Comunicació oral. Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Desenvolupar adequadament tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica l'Enologia.
 A3 Aplicar les tècniques pròpies del camp científic en un projecte concret.
 A4 Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de definir i portar a terme un projecte.
 A5 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
 A6 Desenvolupar adequadament tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears en relació a algun dels àmbits on s'aplica l'Enologia.
 A7 Treballar en equip, gestionar equips i comprometre amb la sostenibilitat del medi ambient.
 A8 Treballar en equip, gestionar equips i comprometre amb la sostenibilitat del medi ambient.
 A9 Elaborar un discurs concís, coherent i que comuniqui els resultats del treball.
 A10 Comprometre amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i professional.
 A11 Considerar l'ètica i la integritat intel·lectual com a valors essencials a la pràctica professional.
 A12 Conèixer, analitzar i utilitzar críticament les fonts i la bibliografia.
Comunicar correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç.
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital. (Ser digital)
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença. (Cercar)
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques. (Organitzar)
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació. (Compartir)
 CT3 Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo. (Comprensió)
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina. (Anàlisi)
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema. (Creativitat)
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista. (Innovació
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores. (Avaluació)
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup. (Context)
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment. (Comunicació)
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup. (Compromís)
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes. (Col·laboració)
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu. (Eficàcia)
 CT5 Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

El procediment de selecció i assignació es recull a la Normativa del Grau en Enologia que es pot consultar a la següent plana web:



http://www.fe.urv.cat/informacio-per-a/treball_fi_enologia.html

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
4 4 8
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
CT2
CT3
CT5
0 300 300
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
CT5
2 63 65
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Entrevistes que l’estudiant manté amb el seu tutor/s de treball de fi de grau en diferents moments del desenvolupament del treball.
Elaboració del treball de fi de grau/màster Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del grau.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Defensa oral per part dels estudiants del treball de fi de grau.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

Els mecanismes de coordinació/seguiment es recullen a la Normativa del Grau en Enologia que es pot consultar a la següent plana web:



http://www.fe.urv.cat/informacio-per-a/treball_fi_enologia.html

Criteris i procediments d’avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els criteris i procediments d'avaluació es recullen a la Normativa del Grau en Enologia que es pot consultar a la següent plana web:



http://www.fe.urv.cat/informacio-per-a/treball_fi_enologia.html

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent