Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Develop a thorough knowledge of chemical, biological and technological processes and of the latest scientific and technical advances involved in the production of fermented beverages, from the raw material to the final product |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Reconèixer la realitat química del color del vi.
Interpretar la copigmentació i la formació de nous pigments.
Comprendre la influència de les tècniques de vinificació i de criança sobre els compostos fenòlics i el color del vi.
Conèixer la química de les proteínes i els polisacàrids del vi i les seves implicacions tecnològiques i sensorials.
Reconèixer les tècniques moleculars per a la identificació varietal en Vitis.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció al color dels vins negres. Descripció del color ¡ la seva evolució al llarg del temps.
|
|
2. Estructura i propietats químiques dels antocians. Estructura i propietats químiques dels flavanols.
|
|
3. Factors que determinen la composició en compostos fenòlics del raïm: Factors edafoclimàtics, Factors genètics, Factors culturals. La maduresa fenòlica.
|
|
4. Química del color dels vins negres.
|
|
5. Factors tecnològics que influeixen sobre l'extracció i estabilització de la matèria colorant. Incidència organolèptica.
|
|
6. El roure i les bótes: Influència de la criança sobre les característiques organolèptiques del vi. Alternatives a la criança en bótes: Microoxigenació, aromatització amb encenalls de roure.
|
|
7. Les proteïnes dels vins blancs i les seves implicacions tecnològiques i sensorials.
|
|
8. Els polisacàrids presents en els vins, així com les seves implicacions tecnològiques i sensorials.
|
|
9. Tècniques moleculars d'identificació de varietats de Vitis en raïm i vi.
|
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
15 |
30 |
45 |
Presentations / oral communications |
|
6 |
8 |
14 |
Assignments |
|
0 |
8 |
8 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
|
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Presentations / oral communications |
Desenvolupar els continguts i les conclusions d'un article científic sobre la temàtica. |
Assignments |
Treball individual per escrit, per explicar els continguts d'un article científic, interpretant les conclusions i donant una visió crítica del mateix. |
Personal attention |
|
Description |
En despatx, prèvia cita prèvia per correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentations / oral communications |
|
Desenvolupar els continguts i les conclusions d'un article científic sobre la temàtica.
|
50% |
Assignments |
|
Treball individual per escrit, per explicar els continguts d'un article científic, interpretant les conclusions i donant una visió crítica del mateix. |
25% |
Others |
|
Capacitat de comunicació (en la presentació i el treball) |
25% |
|
Other comments and second exam session |
L'assignatura té convocatòria única. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Basic |
|
La bilbiografia es facilitarà via Moodle. |
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|