IDENTIFYING DATA 2020_21
Subject (*) MACROMOLECULES OF GRAPES AND WINE Code 19625203
Study programme
Fermented Beverages (2014)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Optional 1Q
Language
Castellà
Department Biochemistry and Biotechnology
Coordinator
ZAMORA MARÍN, FERNANDO
E-mail fernando.zamora@urv.cat
mariafrancesca.fort@urv.cat
jmcanals@urv.cat
Lecturers
ZAMORA MARÍN, FERNANDO
FORT MARSAL, MARIA FRANCESCA
CANALS BOSCH, JUAN MIGUEL
Web
General description and relevant information En el cas d’emergència sanitària que requereixi confinar la població o que impliqui restriccions de mobilitat durant aquest curs, es procurarà adaptar l'activitat docent i l'avaluació. Si es produeix aquesta situació, s'informarà d'aquestes adaptacions a l’espai Moodle de cada assignatura. Desenvolupament dels coneixements actulas sobre les macromolècules del vi i les seves implicacions organolèptiques i tecnològiques.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Develop a thorough knowledge of chemical, biological and technological processes and of the latest scientific and technical advances involved in the production of fermented beverages, from the raw material to the final product
Type B Code Competences Transversal
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Reconèixer la realitat química del color del vi.
Interpretar la copigmentació i la formació de nous pigments.
Comprendre la influència de les tècniques de vinificació i de criança sobre els compostos fenòlics i el color del vi.
Conèixer la química de les proteínes i els polisacàrids del vi i les seves implicacions tecnològiques i sensorials.
Reconèixer les tècniques moleculars per a la identificació varietal en Vitis.
Type B Code Learning outcomes
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
1. Introducció al color dels vins negres. Descripció del color ¡ la seva evolució al llarg del temps.
2. Estructura i propietats químiques dels antocians. Estructura i propietats químiques dels flavanols.
3. Factors que determinen la composició en compostos fenòlics del raïm: Factors edafoclimàtics, Factors genètics, Factors culturals. La maduresa fenòlica.
4. Química del color dels vins negres.
5. Factors tecnològics que influeixen sobre l'extracció i estabilització de la matèria colorant. Incidència organolèptica.
6. El roure i les bótes: Influència de la criança sobre les característiques organolèptiques del vi. Alternatives a la criança en bótes: Microoxigenació, aromatització amb encenalls de roure.
7. Les proteïnes dels vins blancs i les seves implicacions tecnològiques i sensorials.
8. Els polisacàrids presents en els vins, així com les seves implicacions tecnològiques i sensorials.
9. Tècniques moleculars d'identificació de varietats de Vitis en raïm i vi.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
Lecture
15 30 45
Presentations / oral communications
A1
CT5
6 8 14
Assignments
A1
CT5
0 8 8
Personal attention
1 0 1
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura.
Presentations / oral communications Desenvolupar els continguts i les conclusions d'un article científic sobre la temàtica.
Assignments Treball individual per escrit, per explicar els continguts d'un article científic, interpretant les conclusions i donant una visió crítica del mateix.
Personal attention

Personalized attention
Description
En despatx, prèvia cita prèvia per correu electrònic.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Presentations / oral communications
A1
CT5
Desenvolupar els continguts i les conclusions d'un article científic sobre la temàtica.
50%
Assignments
A1
CT5
Treball individual per escrit, per explicar els continguts d'un article científic, interpretant les conclusions i donant una visió crítica del mateix. 25%
Others  

Capacitat de comunicació (en la presentació i el treball)

25%
 
Other comments and second exam session

L'assignatura té convocatòria única.

La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Sources of information

Basic

La bilbiografia es facilitarà via Moodle.

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.