Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Develop a thorough knowledge of chemical, biological and technological processes and of the latest scientific and technical advances involved in the production of fermented beverages, from the raw material to the final product |
| A2 |
Relate the different types of fermented beverage to the raw material and production method and relate them to the sensory characteristics of the final product |
| A3 |
Use the latest scientific advances to develop a thorough knowledge of the useful and detrimental microorganisms involved in the production of fermented beverages and understand how they influence the properties of the final product |
| A9 |
Manage information and knowledge using the scientific and technical literature in the field of food science and technology |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Identificar els diferents subproductes que es poden elaborar a partir del procès de producció dels vins.
Distingir els sistemes de destil·lació, així com els tipus de destil·lats i els mètodes de producció a apartir del vi.
| | A2 |
Identificar els diferents tipus de vinagre així com els mètodes de producció i les accions que es poden realitzar per a optimitzar el procès
| | A3 |
Identificar els diferents tipus de vinagre així com els mètodes de producció i les accions que es poden realitzar per a optimitzar el procès
| | A9 |
Utilitzar de forma crítica la informació disponible sobre l'elaboració de vinagres i destil·lats
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1: Introducció als subproductes del vi
|
1.1. Definició dels diferents subproductes
1.2. Normatives
1.3. Evolució i importància econòmica |
Tema 2: Vinagres
|
2.1. Tipus de vinagres. Mètodes de producció: Mètodes tradicionals i industrials. Envelliment i tractament dels vinagres.
2.2. Bacteris acètics: Taxonomia i identificació. Factors que afecten al seu creixement. Metabolisme. Seguiment i control del procés d'acetificació. Estudis ecològics. Últimes investigacions en bacteris acètics.
2.3. Anàlisi sensorial i químic. Paràmetres de qualitat |
Tema 3: Destil·lats |
3.1. Antecedents històrics sobre la destil · lació.
3.2. Fonaments de la destil · lació. Tipus de destil · lació
3.3. Tipus de destil · lats. composició química
3.4. Destil · lats del vi. Brandy i conyac.
3.5. Aiguardents de brisa. Orujo, grappa, marc.
3.6. Destil · lats de fruites |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
12 |
36 |
48 |
Problem solving, exercises |
|
2 |
8 |
10 |
Seminars |
|
4 |
10 |
14 |
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Mixed tests |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació dels diferents blocs temàtics de l'assignatura i del sistema d'avaluació |
Lecture |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura, ja sigui a classe o publicació dels materials al Moodle |
Problem solving, exercises |
Resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'estudiant |
Seminars |
Ampliació d'alguns continguts donats a les sessions magistrals, mitjançant diferents activitats (conferències específiques, tasques en línia, discussió d'articles, ..) |
Personal tuition |
L'alumne pot fer les consultes al professor mitjançant cita prèvia, el fòrum de dubtes o correu electrònic |
Description |
L'alumne pot fer les consultes al professor mitjançant cita prèvia, el fòrum de dubtes o correu electrònic |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, exercises |
|
Resolució dels problemes o activitats, ja sigui a l'aula ordinària o virtual, per part de l'estudiant. |
25% |
Seminars |
|
S'avaluaran les diferents activitats realitzades durant els seminaris, així com les tasques a realitzar fora de l'aula. |
25% |
Mixed tests |
|
S'avaluaran els continguts donats a classe mitjançant proves mixtes |
50 % |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Aquesta assignatura es de convocatòria única. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Basic |
Lisa Solieri and Paolo Giudici, Vinegars of the world, Springer-Verlag, 2009
C. Llaguno, M.C. Polo, El vinagre de vino, CSIC, 1991
Matías Guzmán, El Vinagre : características, atributos y control de calidad , Díaz de Santos, cop, 1998
J. H. Bryce, J. R. Piggott, G. G. Stewart, Distilled spirits : production, technology and innovation, Nottingham University Press, 2004
Andrew G.H. Lea, John R. Piggott, Fermented Beverage Production, Kluwer Academic, 2003
Alan J. Buglass, Handbook of alcoholic beverages: technical, analytical and nutritional aspects, Wiley, 2011
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|