IDENTIFYING DATA 2020_21
Subject (*) SENSORIAL ANALYSIS OF BEER Code 19625220
Study programme
Fermented Beverages (2014)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Optional 2Q
Language
Castellà
Department Biochemistry and Biotechnology
Coordinator
CANALS BOSCH, JUAN MIGUEL
E-mail jmcanals@urv.cat
pol.gimenez@urv.cat
albert.barrachina@urv.cat
arnau.just@urv.cat
Lecturers
CANALS BOSCH, JUAN MIGUEL
GIMÉNEZ GIL, POL
BARRACHINA ROBERT, ALBERT
JUST BORRÀS, ARNAU
Web
General description and relevant information En el cas d’emergència sanitària que requereixi confinar la població o que impliqui restriccions de mobilitat durant aquest curs, es procurarà adaptar l'activitat docent i l'avaluació. Si es produeix aquesta situació, s'informarà d'aquestes adaptacions a l’espai Moodle de cada assignatura. Aplicació de l'anàlisis sensorial a la cervesa, defectes, tipologies i factors que afecten els diferents atributs

Competences
Type A Code Competences Specific
 A2 Relate the different types of fermented beverage to the raw material and production method and relate them to the sensory characteristics of the final product
Type B Code Competences Transversal
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A2 Identificar les característiques de producció i sensorials de les principals cerveses del món.
Saber identificar els principals defectes de les cerveses, identificar el seu origen i proposar solucions.
Type B Code Learning outcomes
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
1 Composició de la cervesa. Característiques del sabor i l'escuma de la cervesa.
2 Verificació de la qualitat: anàlisi fisicoquímica de la cervesa
3 Factors diferencials en la degustació de cerveses: anàlisi sensorial
4 Classificació en funció del seu origen, composició, metodologia d'elaboració i característiques sensorials.
5 Defectes habituals en la cervesa.
6 Pràctiques d'anàlisi sensorial de cerveses

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
A2
1 0 1
Laboratory practicals
A2
22 32 54
Lecture
A2
7 10 17
Personal attention
0 0 0
 
Mixed tests
A2
CT5
3 0 3
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Laboratory practicals A la sala de tast, identificació dels diferents atributs/defectes relacionats amb la cervesa i descripció de productes comercials.
Lecture A la sala de tast, exposició dels continguts de l'assignatura: fisiologia i relació entre els atributs i el producte.
Personal attention

Personalized attention
Description
Per correu electrònic, preferiblement.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Laboratory practicals
A2
Lliurament de tasques plantejades a la sala de tast. 25%
Mixed tests
A2
CT5
.-Prova escrita (25%).

.-Prova de descripció d'atributs/defectes (25%).

.-Prova des descripció de producte comercials (25%).
75%
Others  
 
Other comments and second exam session

Es obligatòria l'assistència al 80% de l'assignatura.

L'assignatura té convocatòria única. En cas de no superar les proves, es farà un examen de recuperació.

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Sources of information

Basic Meilgaard, Morten, Sensory evaluation techniques , CRC Press, cop. 1991 , Boca Raton, Florida
, http://morebeer.com/brewingtechniques/library/backissues/issue5.6/bickham.html, ,
, http://appliedsensory.com/uploads/Review_of_the_MF_of_Beer.pdf, ,
Meilgaard, Morten, http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/j.2050-0416.1979.tb06826.x/abstract, ,

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.